Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:58:49 GMT

بازدید از موزه تماشاگه زمان و تاریخچه آن

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۹۴۸۰

بازدید از موزه تماشاگه زمان و تاریخچه آن

بی شک می توان گفت موزه تماشاگه زمان یا موزه زمان زیباترین موزه ی تهران است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تهران مبله، تماشاگه زمان یا موزه زمان با داشتن جلوه ای بی نظیر و زیبا،  افراد بسیاری را از اقصی نقاط ایران و جهان به سمت خود جذب می کند.

این موزه، که اولین موزه ساعت در ایران است، دارای دیدنی های بسیار زیادی می باشد و بازدید از آن، حال و هوای هر فردی را تغییر می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به تهران آمدید با اجاره آپارتمان مبله در تهران ، از نزدیک، به تماشای این موزه بی نظیر بپردازید.

اگر تا به حال از این موزه بازدید نکرده اید و یا تا به حال نام آن را نشنیده اید، توصیه می کنم این مطلب را مطالعه کنید. چرا که در این مطلب به معرفی کامل موزه زمان و همچنین دیدنی ها و تاریخچه آن پرداخته ایم. مطالعه این مطلب فرصت خوبی برای آشنایی با زیباترین جاذبه تاریخی تهران می باشد.

درباره موزه زمان

شهر تهران، موزه ها و سازه های تاریخی بسیار زیادی را در درون خود جای داده است. در واقع این شهر، دارای تمدنی چندصد ساله می باشد که از زمان های بسیار قدیم، مورد توجه بسیاری از پادشاهان قرار گرفت. در نتیجه پادشاهان دوره های مختلف، سازه های مختلف و زیبایی را در این شهر ساختن و نمای بی نظیری را به شهر تهران بخشیدند.

امروزه این سازه ها تبدیل به موزه شده و افراد وقتی به تهران میایند، با اجاره سوئیت مبله در تهران ، اقدام به بازدید از این جاذبه های تاریخی می کنند.

ساختار موزه

باغی بزرگ را تصور کنید که در آن، درختان بلند و زیادی وجود دارند. در میان فضای سبز این باغ، یک ساختمان دو طبقه وجود دارد که آبی رنگ است. نمای این ساختمان، با استفاده از مهارت گچبری، زیبایی بی نظیری دارد و توجه هر بیننده ای را به خود جذب می کند. این ساختمان آبی، مانند فیروزه ای در میان حیاط این موزه است.

نکته جالب این است که این موزه، در واقع خانه ای است که سال ها پیش رها شده. اگر به تهران آمدید، پس از اجاره خانه مبله در تهران، اقدام به بازدید از این موزه کنید.

نمای بی نظیر موزه آرامش خاصی را به شما منتقل می کند و سبب می شود که شما ساعت ها در محوطه این موزه بنشینید و به تماشای مناظر آن بپردازید.

تاریخچه

باید بدانید که موزه زمان، مساحتی بالغ بر ۷ هکتار دارد که مساحت ساختمان آبی واقع در آن نیز ۶۰۰ متر مربع می باشد. همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید، قدمت ساختمان موجود در این باغ مربوط به دوران قاجار و پادشاهی محمد شاه قاجار و ناصرالدین شاه می باشد.

در واقع می توان گفت این ساختمان قدمتی ۸۰ ساله دارد و در طول این سال ها، در اختیار افراد بسیاری بود. اما حسین خداداد در سال ۱۳۴۶ این ملک را خرید و شروع به ایجاد تغیراتی در آن کرد.

جالب است بدانید هنگامی که حسین خداداد قصد بازسازی این خانه را کرد، حتی اسکلت این ساختمان را نیز تعویض کرد. در واقع اسکلت آن از جنس چوب بود و حسین خداداد اسکلت هایی فولادی را جایگزین این چوب ها کرد.

ایجاد گچبری که در نمای ساختمان وجود دارد و چشم انداز بسیار زیبایی را به وجود آورده، در حدود ۱۲ سال به طول انجامید. نکته جالب تر این است که حسین خداداد با صرف زمان زیادی برای ساخت این خانه، تنها یک سال از زندگی خود را در این خانه گذراند.

بخش های مختلف موزه زمان

 

این موزه از دو طبقه ساخته شده که طبقه اول مخصوص ساعت های بسیار قدیمی مربوط به قرون ۱۷ تا ۲۰ میلادی است. از دیدنی های این بخش می توان به ساعت شاهینی، ساعت رومیزی، ساعت آونگی، ساعت ایستاده، ساعت دیواری، و ... اشاره کرد.

اما طبقه دوم این مجموعه از بخش های متعددی ساخته شده است. در این طبقه ابزار تعمیری ساعت، آثار هوشنگ فروتن، ساعت های قاجار، ساعت های مچی و جیبی، و ... وجود دارد.

امکانات موزه زمان

یکی از بهترین امکاناتی که در موزه زمان وجود دارد، وجود کافه ریبار در آن است. این کافه در محوطه موزه قرار دارد و از ساعت ۹ صبح فعالیت خود را شروع می کند. این کافه یکی از مشهوترین کافه های تهران است که به صبحانه های بی نظیرش معروف است.

کلام آخر

همانطور که در مطلب نیز مشاهده کردید، این موزه، مکانی بسیار زیبا و متفاوت تر از سایر موزه های ایران می باشد. اهمیتی ندارد که ساکن تهران هستید یا نه.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اجاره آپارتمان مبله در تهران موزه زمان حسین خداداد موزه زمان ساعت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان

طرفداری| سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان بازدید کرد.

به نقل از روابط عمومی باشگاه سپاهان، فرید الدین نصریوف سفیر ازبکستان در ایران با حضور در ورزشگاه نقش‌جهان از موزه افتخارات ورزشی سپاهان بازدید کرد. سفیر ازبکستان در جریان این بازدید که با همراهی مصطفی دولت‌یار مدیر دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان، اصلانی رئیس بخش کنسولی وزارت خارجه نمایندگی اصفهان و معاونت‌های فرهنگی و بین‌الملل باشگاه سپاهان انجام شد، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موزه به تمجید از این موزه و ورزشگاه نقش جهان پرداخت.

فرید الدین نصریوف همچنین در جلسه با مدیران و مسؤولان باشگاه سپاهان اعلام آمادگی کرد در آینده نزدیک زمینه عقد پیمان خواهرخواندگی بین باشگاه سپاهان و برخی باشگاه‌های ازبکستان را فراهم کند.
 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد