Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:15:59 GMT

وکلای آسانژ به دنبال قرار وثیقه هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۹۵۶۹

وکلای آسانژ به دنبال قرار وثیقه هستند

تیم حقوقی آسانژ امروز (چهارشنبه) قرار است برای آزادی موقت وی از زندان و درست ۴۸ ساعت پس از رد درخواست استردادش از سوی آمریکا، تقاضای تجدیدنظر جدید بدهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این درخواست جدید تجدیدنظر از سوی تیم حقوقی جولیان آسانژ، موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس پس از آن مطرح می‌شود که قاضی منطقه‌ای انگلیس درخواست آمریکا برای استرداد وی را به دلیل نگرانی‌های موجود درباره وضعیت سلامت روانی و احتمال خودکشی این فرد در آمریکا رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکلای آسانژ به دنبال متقاعد کردن دادگاه هستند که قرار صدور وثیقه برای آسانژ ۴۹ ساله خطری ایجاد نمی‌کند چون در ۲۰۱۲ هم قرار وثیقه برای او صادر شد وقتی که وی برای اجتناب از استرداد به سوئد به سفارت اکوادور در لندن رفت و درخواست پناهندگی کرد.

در پی دستگیری آسانژ در آوریل ۲۰۱۹ در سفارت اکوادور، وی به ۵۰ هفته حبس در زندانی در انگلیس محکوم شد و پس از گذراندن این مدت دادگاه انگلیس حکم کرد که او باید تا زمان پایان رسیدگی به پرونده استردادش به آمریکا در زندان بماند.

قاضی‌های مسئول رسیدگی به پرونده آسانژ مکررا درباره سوابق فرار او برای اجتناب از وثیقه سخن گفته‌اند حتی وقتی که وکلای این افشاگر مدعی شدند آسانژ در معرض خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا در زندان به دلیل شرایط نامساعد سلامتش قرار دارد.

دولت واشنگتن اعلام کرده که باز هم به روند استرداد آسانژ برای بازجویی و دادگاهی وی بابت انتشار اسناد و مدارک محرمانه ادامه می‌دهد.

یکی از سخنگوهای وزارت دادگستری آمریکا نیز اعلام کرد،‌ آنها به شدت بابت تصمیم دادگاه منطقه‌ای انگلیس در رد درخواست آمریکا برای استرداد آسانژ ناامید شده‌اند و به این ترتیب، دادستانی به دنبال درخواست تجدیدنظر این حکم در دادگاه عالی لندن است به این معنا که پرونده استرداد این افشاگر برای چندین ماه در دادگاه‌های انگلیس در جریان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جولیان آسانژ افشاگر ویکی لیکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات