Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان افزود: محدودیت و ممنوعیت های کرونایی و مصوبات مربوط به آن فقط از سوی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اعلام می شود.

وی اظهار داشت: بر این مبنا هر مدیر و فردی خارج از چارچوب یاد شده در این زمینه مطلبی را به رسانه‌های گروهی استان اعلام کنند باید پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان ادامه داد: هم استانی‌ها تمامی اطلاعات یاد شده را از افراد اعلام شده که در صداو سیما و دیگر رسانه های استانی مصاحبه انجام می دهند، دریافت کنند.

حقیقی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت هر چه تمام در فروشگاههای بزرگ، مراکز خدماتی، دستگاههای اداری و مراکز پیشخوان تاکید کرد و افزود: اصناف نیز به این مهم توجه داشته باشند که تمامی خدمات ارائه شده باید مطابق با پروتکل های بهداشتی باشد و ارائه خدمات به مراجعه کنندگان بدون توجه به این مهم تخلف محسوب می شود.

وی اظهار دشت: از هیچ دستگاه اجرایی استان پذیرفتنی نیست که در شرایط کرونایی همچنان به پروتکل های بهداشتی بی توجه باشند و در این خصوص نسبت به برخوردها لازم اقدام خواهد شد و موارد در کمیته رصد نارضایتی های اجتماعی رسیدگی می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در زمان حاضر استان به لحاظ ویروس کرونا وضعیت مناسبی دارد، ادامه داد: بروز کوچکترین خللی در برنامه های ترسیم شده مشکلاتی را بوجود می آورد و در این میان نانوایی ها حتی با توجه به روزهای فصل سال فاصله گذار ی اجتماعی را بیش از گذشته مد نظر قراردهند.

وی با تاکید بر اینکه همه فرمانداران موظف به اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا هستند اضافه کرد: بر این اساس تمامی متولیان امر باید اهتمام و عزم جدی داشته باشند که نگذارند استان به پیک بعدی کرونا سوق داده شود و به دنبال آن جان مردم با خطر مواجه شده و در نهایت به فوتی منجر شود.

حقیقی با اشاره به اینکه همه مدیران در حیطه وظایف و مسوولیتی خود در هر شهرستان در راستای کاهش مشکلات کرونایی تلاش کنند، گفت: با تهیه فرمی این مهم ارزیابی خواهد شد و از طرفی اقدامات جدی و  پایش های مستمر می تواند از بروز پیک بعدی در استان جلوگیری کند.

این مسوول با بیان اینکه همکاری های بین بخشی و عموم به کاهش بیماری در استان منجر شده است، گفت: رنگ بندی شهرهای استان نباید گول بزند و مردم تصور کنند که ویروس کرونا به پایان رسیده است چراکه بروز چنین مساله ای می تواند بسیار خطرناک و حتی منجر به انفجار بیماری شود.

استاندار زنجان گفت: پس از ۱۱ ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مسوولان استانی با توجه به نقشه راه نسبت به نقطه یابی و قرنطینه مناطق آلوده هر شهر اقدام کنند تا از انتشار ویروس جلوگیری شود و این وضعیت خوبی نیست که پس از طی این مدت برای برخی مناطق آلوده کاری انجام نگرفته است.

وی  اضافه کرد: تا زمانی که واکسن به اندازه کافی و  مطمئن در اختیار جامعه قرار نگرفته و تزریق نشده است، همچنان باید به پروتکل های بهداشتی کرونایی پایبند بود، حتی زمانی که افراد این نوع واکسن را نیز دریافت می کنند به نکات بهداشتی توجه داشته باشند و بر این اساس باید با این بیماری همزیستی داشت.

حقیقی افزود: جهش ویروس کرونا بیش از گذشته افزایش یافته و رعایت نکات بهداشتی می تواند افراد را از ابتلا به بیماری مصون نگه دارد، در غیر اینصورت فاجعه رخ می دهد و در این میان موضوع نگران کننده تجمعات در آرامستان شهر زنجان است که نیروی انتظامی باید با خاطیان برخورد کند.

وی خاطرنشان کرد: این استان با سازو کارهایی نسبت به ایزوله کردن افرادی که پی سی آر کرونایی آنان مثبت شده و قرنطینه نزدیکان آنان اقدامات وسیعی را در دست انجام دارد.

استاندار زنجان تصریح کرد: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی نیز همه دستگاههای متولی امر موظف به گزارش دهی در این خصوص هستند.

برچسب‌ها کرونا استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی زنجان اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی استاندار زنجان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح محلات ارتقادهنده سلامت با همکاری استانداری به عنوان ناظر اصلی و ۱۶ ارگان دولتی در ۷ محله در شهرهای بیرجند و قائنات که از سوی وزارت کشور اسامی آنها اعلام شده، اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مجید شایسته با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرار است این طرح در مناطق حاشیه‌نشین شهر و به صورت پایلوت انجام شود.

وی گفت: این مناطق در  بیرجند شامل حاجی‌آباد، موسی‌ابن جعفر، کاظمیه، جوادیه و کارگران  و در  شهر قاین شامل محلات خونیکی‌ها و قدی است. به دلیل ارتقای شاخصه‌های بهداشتی و سلامت محور در محلات حاشیه شهر که از این نظر ضعیف‌تر هستند، برنامه‌های سلامت محور برای جلب مشارکت مردم و رفع مشکلات بهداشتی مردم برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: قرار است در این طرح، کانون سلامت در محلات تشکیل شود. عوامل اجرایی این کانون شامل- هیئت امنا محله در مرکز خدمات جامع سلامت، کانون فرهنگی اجتماعی سلامت محله در پایگاه سلامت وخانه بهداشت ، شورای ارتقای سلامت محله، شبکه نخبگان محله و گروه‌های مردمی سلامت است. 

توزیع بیش از 600 مورد تجهیزات بیمارستانی

سیدمحمد موسوی میرزایی نیز از تجهیز بیمارستان‌های خراسان جنوبی در دو سال گذشته تاکنون به بیش از 600 مورد تجهیزات جدید خبر داد و گفت: در این مدت 70 تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، 22 دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، 31 دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، 564 تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است. در دولت سیزدهم 2 بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 121 نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیل هستند، افزود: هم اکنون 65 کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن 211 دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: 43 مرکز سلامت شهری، 61 مرکز سلامت روستایی، 71 پایگاه بهداشتی، 326 خانه بهداشت، 85 پایگاه اورژانس جاده‌ای و 2 پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند. افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود 9 هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد/ ترافیک نیمه سنگین
  • محدودیت‌های ترددی در محور پرترافیک اردبیل – آستارا
  • بزرگراه شهید خرازی بازگشایی شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • محور‌های دارای محدودیت تردد؛ جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یک طرفه شد