Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@06:07:53 GMT

حلالیت حاج قاسم از نیروهای تحت امرش

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۹۷۴۳

حلالیت حاج قاسم از نیروهای تحت امرش

وقت نماز شده بود و ما مشغول تخمه شکستن بودیم، حاج قاسم وارد شد و به نماز ایستاد، ما هم پشت سر او، نماز را اقامه کردیم، بعد از نماز، در باب اهمیت نماز اول وقت سخن گفت؛ ‌آ‌خر شب برای این تذکر، از همه حلالیت طلبید و بدون محافظ راهی زاهدان شد.

خبرگزاری شبستان_ خراسان جنوبی: 13 دی ماه سالروز جنایت‌ استکبار جهانی آمریکا «به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی» است؛ روزی که رئیس جمهور آمریکا با خباثت تمام دستور ترور بزرگ مردی را داد و آزادیخواهان جهان را در غمی بزرگ فرو برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آزاده جانباز «سید محمد مبرقعی» یکی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که به گفته خودش در تیپ انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی مدتی را در رکاب سردار دلها سربازی کرده است.


این همرزم سردار دلها معتقد است؛ شخصیت حاج قاسم را در چند دقیقه نمی توان خلاصه کرد، چراکه بیان خصایص این شهید والامقام نیازمند تحریر دهها کتاب است. در دوران دفاع مقدس همانند حاج قاسم فرماندهان زیادی با خلوص نیت و مجاهد فی سبیل الله بودند که دشمن این سرمایه های جهادی حوزه مقاومت را به فیض شیرین شهادت رساند.

 

وی با بیان اینکه بعد از دوران دفاع مقدس به علت تهاجم فرهنگی استکبار جهانی، کمتر افرادی در راه حفظ امنیت و مبارزه با دشمن با خلوص نیّت توانستند، خودشان را حفظ کنند، افزود: ایشان یک شخصیت جذاب، با اعتقادات راسخ و پایبند به فرهنگ ناب اسلامی ایرانی است، که تبدیل به الگویی ملی شده است.

 

مبرقعی با تأکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی یک شخص، یک رزمنده و یک سردار و یا یک پاسدار نیست، تصریح کرد: حاج قاسم به تنهایی یک فرهنگ است، فرهنگی که ایشان خلق و به جهان اسلام و بشریت عرضه داشتند، فرهنگی بود که در زمان پیامبر اسلام(ص)، سلمان فارسی، در زمان حضرت علی(ع) مالک اشتر، در زمان امام حسین(ع) حضرت ابوالفضل العباس(ع) و در زمان امام خمینی (ره) ایشان این فرهنگ را بر جای گذاشت، این فرهنگ ها سبب وحدت جهان اسلام  و لرزه بر اندام دشمن انداخت.

 

وی با بیان اینکه دست نیازِ بشریت به سوی حاج قاسم برای نجات از دست استکبار جهانی دراز بود، گفت: حاج قاسم سلیمانی امنیت وصف ناشدنی را در منطقه ایجاد کرد.

 

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در ادامه با اشاره به رفتار و کردار ایشان در بحران های جنگ، اضافه کرد: خصوصیت های اخلاقی حاج قاسم؛ روش خودشناسی و خداشناسی بود، همچنین ایشان در زمان بحران ها بسیار انسان هوشیار و قاطع بود و مشکلات را با صبر، استقامت و با درایت و تمرکز پشت سر می گذاشت.

 

وی تصریح کرد: دوست و دشمن به عظمت شهید حاج قاسم سلیمانی پی برده بودند چراکه روش مدیریتی ایشان برگرفته آیات قرآن «در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند» بود؛ ایشان تمام توطئه های دشمن را خنثی می کرد و با دوستان خود آنچنان مهربان بود که هرکس همنشین او بود، او را بر خود مقدم و خود را پایین تر و کوچک تر از او تصور می کرد.

 

ذوب در ولایت

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی همواره لبیک گوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، گفت: ایشان با تمام وجود به مدیریت رهبری اعتقاد و فرمایشات ایشان را مو به مو اجرایی می کرد؛ همین امر بود که شخصیت حاج قاسم را در جهان و بشریت بزرگ و او را سردار دلها کرد.

 

مبرقعی یادآور شد: شخصیت حاج قاسم به گونه ای بود که سران دولت روسیه از ایشان برای مذاکره در کاخ مرکلین دعوت کردند اما ایشان در کاخ مرکلین به وقت نماز، اذان می دهند و نماز جماعت می خوانند؛ اینجاست که می گوییم؛ این شهید مراکز ابر قدرت ها را با درایت خود فتح کرده است.

 

وی که  دو سال تحت عنوان نیروی تیپ سوم سپاه انصار الرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی مامور به لشکر 41 ثار الله کرمان بود، گفت: حاج قاسم فرمانده لشکر 41 ثارالله و فرمانده قرارگاه قدس سیستان و بلوچستان بود، از نظر عملیاتی دو سال حاج قاسم مامور ما بودند و مقر ما در منطقه نهبندان بود که بنده به مدت دو سال سرباز حاج قاسم بودم.

 

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: وقتی که استکبار جهانی از ناامنی و تهاجم به منطقه جنوب و غرب کشور توسط مهره صدام شکست خورد؛ قصد داشت در شرق کشور نا امنی ایجاد کند؛ در این منطقه طالبان و القاعده ظهور و گروه های مذکور به افغانستان رفتند تا شرق را نا امن کنند اما با درایت حاج قاسم؛ مبارزه با اشرار و کاروان های قاچاق آغاز شد.

 

توصیه ای به نماز اول وقت

وی در ادامه سخنانش گذری بر خاطراتش از دوران همرزمی با حاج قاسم سلیمانی کرد و گفت: شیفتی کار می کردیم؛ نزدیک غروب و هنگامه نماز مغرب و عشاء شیفت عوض شد و با نیروهای رزمنده دورهمی گرفته و مشغول خوردن آجیل بودیم از اذان غافل شدیم. ناگهان دو نفر با لباس شخصی درب فرماندهی را باز کردند. ما دیدم حاج قاسم با جانشینش سردار حامد هستند؛ ایشان به محض ورود به طرف وضوخانه رفته و ما  هم پشت سر ایشان سریع نماز خود را به جماعت اقامه کردیم.

 

بین نماز مغرب و عشاء حاج قاسم به ما گفتند «از شما یک سوال دارم، امام حسین(ع) تمام سرمایه، زن و بچه و تمام هستی خود را ظهر عاشورا برای چه چیزی عرضه کردند»؟ ما گفتیم برای نماز. ایشان فرمودند: «اگر امام حسین (ع) با آن همه اُبهت تمام دارایی دنیوی خود {خانواده} را برای نماز فدا کرد؛ پس از رزمندگان اسلام بعید است که اذان بگویند و مشغول آجیل خوردن باشند».

 

همرزم شهید حاج قاسم در ادامه خاطره اش گفت: بعد از اقامه نماز عشاء حاج قاسم قصد حرکت به زاهدان را داشت که گفتم «شب را بمانید، شما را با لباس شخصی و بدون محافظ در شب شهید می کنند» اما حاج قاسم دستی بر دوشم کشید و گفت: «سید این ها ذلیل تر و حقیرتر از آنند که ما را شهید کنند، ما در جاهای دیگر باید شهید بشویم».

 

آن شب حاج قاسم بدون هیچ گونه محافظ و با ماشین شخصی راهی زاهدان شدند، اما در پایان از تذّکر خود بابت نماز از همه ما درخواست حلالیت کرد.

 

گفتنی است این همرزم شهید در ماموریت های کویر و در مبارزه با اشرار و در مانور بزرگ خلیج فارس در جزیره کیش و قشم و در جریان آموزش مدافعین حرم برای اعزام داوطبین به کشور سوریه در محضر این شهید والامقام بوده است.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: همرزم شهید سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی بیرجند خراسان جنوبی شهید حاج قاسم سلیمانی همرزم شهید حاج قاسم استکبار جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

 استاندار اصفهان در سفر منطقه‌ای به شرق اصفهان و بازدید از طرح رینگ چهارم ترافیکی این کلانشهر گفت: یکی از طرح‌های اساسی که توسط مدیریت شهری اصفهان در حال اجراست و تکمیل آن نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا دارد، رینگ چهارم ترافیکی است.

سیدرضا مرتضوی با اشاره به بازدید از مناطق جنوبی شهرستان اصفهان افزود: امسال در سفر منطقه‌ای شورای اداری استان به شرق شهرستان مسائل چالش‌آفرین منطقه بررسی و از طرح‌های مهم شرق شهرستان اصفهان نیز بازدید شد تا در شورای اداری استان به مصوبات کاربردی و قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.


او گفت: در مناطق شرق اصفهان مباحث کشاورزی و دامداری از مواردی است که بایستی برای رفع چالش‌های مردم در این حوزه‌ها تدابیری اندیشیده شود و در این راستا از مرکز تحقیقات کشاورزی در منطقه کبوترآباد نیز بازدید بعمل آمد.


استاندار اصفهان گفت: پس از دیدار مردمی و حضور در جمع مؤثرین فرهنگی و اجتماعی شهرستان اصفهان، در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان مصوبات این سفر مورد بررسی و تأیید قرار خواهد گرفت.


احداث حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان موسوم به «حلقه طلایی» از سال‌های گذشته آغاز شده است.


بخش‌هایی از تقاطع‌های غیرهمسطح این رینگ از جمله مجموعه پل‌های میدان استقلال، اشکاوند، مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تقاطع غیرهمسطح آفتاب در سال‌های گذشته احداث شده است.


حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان به طول ۷۸.۲ کیلومتر است که در کیلومتر صفر آن مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و در مسیر آن روستای خاتون‌آباد، به سمت اتوبان فرودگاه قرار دارد.


مسیر این رینگ از مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود و به سمت دولت‌آباد، محدوده خُورزوق و میدان استقلال پیش می‌رود و به انتهای خیابان آتشگاه نزدیک پل زندان، شهر ابریشم، جنوب سپاهانشهر و سپس به سمت اشکاوند و در نهایت به نقطه آغاز خود یعنی مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌رسد.


عملیات اجرایی در کیلومتر صفر تا هشت رینگ چهارم در سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته بود و با اقدامات انجام شده، کیلومتر چهار تا هفت آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در حال حاضر کیلومتر صفر تا چهار آن در حال اجراست.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان