Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۹۰ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد

در این جلسه موضوع بررسی سرفصل دوره کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی در دستور کار قرار گرفت و رسول روشن، عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد با بیان اینکه کارگروه در جلسات متعدد تجدید نظر در برنامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی را در دستور کار قرار داد، گفت: با توجه به تاخیر ۲۵ ساله در بازنگری سرفصل‌های روانشناسی بالینی در سطح دنیا و دانشگاه‌های مطرح، ضرورت بازنگری در کل برنامه روانشناسی ارشد بالینی احساس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هدف این رشته تربیت روانشناسانی برای کسب مهارت در زمینه ارزیابی، تشخیص و درمان افراد دارای صفات، اختلال روانی، همچنین تربیت روانشناسان برای تسلط بر برنامه آموزشی برای پیشگیری از اختلالات روانی است.

در ادامه جلسه، بررسی جزییات این سرفصل آموزشی و برنامه درسی در دستور کار قرار گرفت و روشن شرایط پذیرش دانشجو و عناوین دروس رشته روانشناسی بالینی را تشریح کرد.

روشن با بیان اینکه برنامه برای اجرا در فرایند زمانی ۲ سال و نیم طراحی شده است، تاکید کرد: برای پذیرش دانشجویان در این رشته، انجام مصاحبه ضروری است.

این استاد دانشگاه در خصوص شرایط ورود به رشته روانشناسی بالینی، خاطرنشان کرد: داشتن شرایط مصوب سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین داشتن مدرک کارشناسی در رشته‌های روانشناسی ضروری است.

انعطاف در پذیرش دانشجویان روانشناسی

حدادعادل گفت: وزارت علوم به داوطلبان کنکور این اجازه را داده است به جز رشته روانشناسی، از سایر رشته ها وارد این رشته در مقطع کارشناسی ارشد شوند؛ دانشجویان بعد از پذیرش در آزمون، تعدادی دروس جبرانی می گذرانند تا خود را با رشته جدید تطبیق دهند.

همچنین محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم با تاکید بر اینکه باید حق آموزش آزاد در ورود به رشته روانشناسی لحاظ شود، افزود: با توجه به اینکه مصاحبه جزو شرایط پذیرش داوطلبان قرار دارد، از این طریق ظرفیت و توانایی آنها سنجیده خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌شود، کارگروه در پذیرش دانشجویان برای رشته روانشناسی بالینی از سایر رشته‌ها غیر از رشته‌ روانشناسی، انعطاف داشته و تجدید نظر کند.

در ادامه این جلسه احسان جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور در سخنانی، اظهار داشت: در رشته روانشناسی بالینی، یک رشته با گرایش خانواده هم وجود دارد که تعدادی از دانشگاه‌ها در این رشته دانشجو می‌پذیرند. بنابراین باید تکلیف این موضوع مشخص شود که این گرایش‌ها حذف یا با هم ادغام می‌شوند.

بعد از ارائه نظرات اعضا مصوب شد که رشته روانشناسی بالینی به دلیل وجود دوره کارورزی در مقطع کارشناسی ارشد، ۲ سال و نیم باشد. همچنین برنامه درسی رشته روانشناسی بالینی به تصویب رسید و مقرر شد منطبق با مباحث ارائه شده در این جلسه، اصلاحات ذیل از سوی کارگروه روانشناسی اعمال شود.

کارگروه روانشناسی در خصوص تعداد واحدهای درسی باید خط قرمز وزارت علوم مبنی بر گذراندن ۳۲ واحد درسی در دوره کارشناسی ارشد را رعایت کند.

برچسب‌ها دانشجو شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی كارشناسی ارشد محمدرضا آهنچیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجو شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی كارشناسی ارشد اخبار کنکور رشته روانشناسی بالینی کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم ها و ۵۹۳۴ نفر یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل ظرفیت داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت.

وزیز بهداشت با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

کد خبر 6095218

دیگر خبرها

  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی