Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل ایزوایکو گفت: ایزوایکو به‌عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت دریایی کشور کارنامه‌ای روشن در طراحی، ساخت و تعمیرات انواع شناورهای کوچک، متوسط، بزرگ و همچنین سکوهای نفت و گاز و سازه‌های دریایی دارد.

حمید رضائیان اصل صبح امروز(۱۷ دی ماه) در جمع خبرنگاران، افزود:  با توجه به رونق صنایع مرتبط با شیلات در کشورمان ساخت و طراحی شناورهایی نظیر شناورهای پشتیبان صیادی، شناورهای ماهی گیری، شناورهای اسکیف (شناورهای جمع کننده‌ی تور ماهیگیری) و … از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: امروز با تکیه‌بر توان مهندسی و تجهیزات منحصربه‌فرد تمامی مراحل مربوط به طراحی و ساخت انواع این شناورها در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران انجام می‌گیرد. ساخت این شناورها در داخل از خروج میزان زیادی ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

رضائیان اصل عنوان کرد: با توجه به ساخت یک فروند شناور اسکیف در گروه طراحی ساخت و تعمیرات شناورهای کوچک و به‌آب‌اندازی موفق آن در پانزدهم دی‌ماه سال جاری طی مصاحبه‌ای با مهندس «روح‌الله ابو عسکری»، مدیر اجرایی گروه طراحی ساخت و تعمیرات شناورهای کوچک، روند طراحی و ساخت این شناور را جویا شدیم.

وی ادامه داد: پیش ‌از این متقاضیان داخلی سفارش ساخت این کلاس از شناورها را به کشورهایی همچون اسپانیا می‌دادند اما ایزوایکو با تکیه و اعتماد به نیروهای متخصص داخلی موفق شد برای نخستین بار ساخت این شناور را در کشور محقق سازد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این شناور با فرم هیدرودینامیکی پیچیده خود قادر است تورهای صیادی را به‌وسیله دو وینچ که بر روی عرشه مستقر است جمع‌آوری کند، اظهار کرد:  این شناور دارای ابعادی به طول ۱۲ متر، عرض ۵ متر و ۶۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۴ متر و وزنی بالغ‌بر ۳۰ تن است.

وی با بیان اینکه این شناور دارای طراحی منحصربه‌فرد است؛ و جای خرسندیست که در شرایط تحریم نمونه‌ی داخلی این نوع شناور در ایزوایکو طراحی و ساخته شد، خاطرنشان کرد:  در ابتدا نقشه‌های ابتدایی نمونه‌های موجود بررسی و سپس نحوه عملکرد این نوع شناور از طریق برداشت‌های میدانی برآورد شد. پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم با پشتکار و تکیه‌بر توان مهندسی داخلی نقشه‌ی ساخت شناور اسکیف تهیه و مراحل ساخت آن آغاز شد.

رضائیان اصل بیان کرد: تجهیزاتی که به دلیل تحریم در دسترس نبود، با مهندسی معکوس و همچنین همکاری کارگاه‌های ساخت و تراشکاری در سایزهای مطلوب و باکیفیتی قابل‌قبول در مجموعه‌ی ایزوایکو ساخته شد.

وی در پایان گفت: ساخت این شناور با هزینه‌ای معادل یک‌چهارم هزینه‌ی ساخت در خارج از کشور به اتمام رسید که علاوه بر به صرفه بودن از خروج میزان زیادی ارز از کشور جلوگیری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ی ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی

فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف دو فروند شناور صیادی متخلف و کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های شمالی خلیج‌فارس توسط دریابانی آبادان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبرگزاری پلیس، سردار لطفعلی پاکباز اظهار کرد: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی و هرگونه قاچاق، مأموران پایگاه دریابانی آبادان روز گذشته موفق شدند ۲ فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آب‌های سرزمینی کشور متوقف کنند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده ۱۰۰ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل که با هدف خروج از کشور و عرضه به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس در مخازن جاسازی شناور بارگیری شده کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اشاره به دستگیری ۱۰ متهم در این رابطه خاطرنشان کرد: محموله کشف شده به همراه متهمان مربوطه پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

سردار پاکباز با اشاره به امنیت مطلوب آب‌های ساحلی استان خوزستان تاکید کرد: دریابانان خوزستان با هوشیاری و کنترل دقیق بر آب‌های ساحلی و سرزمینی از خروج غیرقانونی هرگونه قاچاق به خصوص سرمایه ملی سوخت جلوگیری می‌کنند.

کد خبر 748807

دیگر خبرها

  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی