Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: در آستانه جلسه مهم روز چهارشنبه کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، فشار سیاسی بر مایک پنس، معاون رییس جمهوری ایالات متحده افزایش یافته است.
کنگره آمریکا قرار است ششم ژانویه، هفدهم دی، اعتبار رای کالج الکتورال درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا که مدعی بروز تقلب گسترده در این انتخابات است، خواهان نقش آفرینی مایک پنس در این جلسه به نفع اوست.
ترامپ سه شنبه در توییتر نوشت: ''معاون رییس جمهوری از قدرت رد اعتبار گزینندگانی که با تقلب انتخاب شده اند، برخوردار است. ''
معاون رییس جمهوری آمریکا رییس مجلس سناست و پنس نتیجه انتخابات در ایالت های مختلف را در جلسه چهارشنبه را اعلام خواهد کرد.
هواداران ترامپ می گویند پنس از اختیارات رد نتیجه کالج الکتورال در ایالت های مورد مناقشه برخوردار است، اما منتقدان ترامپ می گویند نقش او در این جلسه صرفا نقشی تشریفاتی است.
مشاوران پنس هم گفته اند که او قصد دارد فقط وظایف تشریفاتی خود را در روز چهارشنبه در کنگره اجرا کند.
یک مقام سابق کاخ سفید که با تیم پنس در تماس است به خبرگزاری رویترز گفت: "او از رئیس جمهور حمایت می کند، اما قانون اساسی را اجرا خواهد کرد. این یک نقش تشریفاتی است. باز کردن نامه ها و خواندن محتوی آنها. همین. این یک وظیفه تشریفاتی است."
مارک شورت رئیس دفتر مایک پنس هم روز دوشنبه به این خبرگزاری گفته بود که معاون رئیس جمهور "قانون اساسی را اجرا خواهد کرد."
پیش از این دست کم ۱۲ نماینده جمهوری خواه سنا و حدود ۱۴۰ عضو مجلس نمایندگان اعلام کردند در این جلسه به صحت انتخابات اعتراض خواهند کرد.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر، سیزدهم آبان برگزار شد و بایدن در این انتخابات توانست به طور بی سابقه ای بیشتر از ۸۱ میلیون رای به دست آورد.
او برای پیروزی در انتخابات به دست کم ۲۷۰ رای الکتورال نیاز داشت که توانست ۳۰۶ رای الکتورال را به خود اختصاص دهد.
مجمع برگزینندگان، کالج الکتورال، در چهاردهم دسامبر، ۲۴ آ‌ذر نتیجه آرای الکتورال کسب شده به وسیله بایدن در همه ایالت ها را تایید کرد.
ترامپ خواهان رد اعتبار آرای کالج الکتورال بعضی از ایالت های مهم در این انتخابات است.
دونالد ترامپ دوشنبه هم در یک سخنرانی در ایالت جورجیا بر این خواسته تاکید کرده بود.
ترامپ که برای حمایت از دو نامزد جمهوری خواه انتخابات سنا در این ایالت سخنرانی می کرد، ابراز امیدواری کرد مایک پنس به وظیفه خود در حمایت از او عمل کند.
دور دوم انتخابات سنا برای تعیین دو نماینده ایالت جورجیا در این مجلس سه شنبه در حال برگزاری است.
هیچ کدام از نامزدهای سنا در این ایالت نتوانستند آرای لازم را در انتخابات سیزدهم آبان کسب کنند.
نتیجه این انتخابات تعیین کننده حزب صاحب اکثریت در مجلس سنا خواهد بود و کسب هر دو کرسی به وسیله دموکرات ها برای ریاست جمهوری جو بایدن اهمیت بالایی دارد.
همزمان، ده ها هزار نفر از هواداران دونالد ترامپ به واشنگتن سفر کرده اند که چهارشنبه همزمان با جلسه کنگره در حمایت از او تجمع کنند.
دونالد ترامپ گفته است در تجمع هوادارانش حاضر خواهد شد.
منبع: بی بی سی برچسب ها: ترامپ ، مایک پنس

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ مایک پنس جمهوری آمریکا کالج الکتورال دونالد ترامپ ریاست جمهوری رییس جمهوری مایک پنس ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها

در یک نظرسنجی جدید، تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ را در مقایسه با رقیب دموکراتش در موضوعات اقتصاد و تورم قابل اعتماد دانستند.

به گزارش مشرق، آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس اقتصاد و تورم را از موضوعات اصلی برشمردند و ۸۸ درصد آن‌ها گفتند اقتصاد در تصمیم‌گیری برای رأی دادن به چه کسی مهم است و ۸۵ درصد نیز همین نظر را در مورد تورم داشتند.

در این نظرسنجی ۴۴ درصد گفتند به ترامپ برای مدیریت تورم اعتماد دارند، در حالی که ۳۰ درصد همین نظر را درباره بایدن داشتند. درصد قابل توجه‌ای (۲۵ درصد) هم گفتند که به هیچ یک از این دو نفر در این موضوع اعتماد ندارند.

چهل و سه درصد (۴۳%) از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که وضعیت مالی آن‌ها از زمان ریاست‌جمهوری بایدن بدتر شده، ۴۰ درصد گفتند که تقریباً همان وضعیت را دارند و ۱۶ درصد هم گفتند که وضعیت بهتری دارند.

پرسش درباره رقابت فرضی بایدن و ترامپ هم در این نظرسنجی نشان داد رقابت همچنان بین این دو نفر نزدیک است.

ترامپ حمایت ۴۶ درصدی و بایدن ۴۴ درصدی را در بین همه شرکت‌کنندگان به دست آورد، اما در بین رای‌دهندگان ثبت‌نامی (که احتمال رای دادنشان بیشتر است) وضع بایدن بهتر بود و از حمایت ۴۶ درصدی در مقابل ۴۵ درصد ترامپ برخوردار شد.

این نظرسنجی با شرکت دو هزار و ۲۶۰ آمریکایی بین ۲۵ تا ۳۰ آوریل (ششم تا ۱۱ اردیبهشت) انجام شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت