Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران ۴۰سال است آمریکا و اسرائیل را تهدید می کند. او گفت اگر ایران هرگونه اقدامی علیه ما انجام دهد بی‌شک دولت ترامپ پاسخ آن را خواهد داد.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با بلومبرگ مدعی شد: ایرانی ها تقریبا به طور روزانه تهدید می کنند و در رابطه با حمله به آمریکا صحبت می کنند و در تعطیلات آخر هفته نیز بار دیگر توییتی در رابطه با این مساله منتشر  کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آن ها رئیس جمهور را تهدید می کنند، من و دیگر مقامات آمریکا را نیز تهدید کردند. آن ها تقریبا به طور شبه روزانه اسرائیل را تهدید می کنند. بله، ما در بالاترین سطح آمادگی هستیم، ما همیشه آماده هستیم. وضعیت ما در طول چهار سال همین بوده است و این وضعیت تا زمانی که من وزیرخارجه هستم و ترامپ رئیس جمهور ما است ادامه پیدا خواهد کرد. ما در حالت آماده باش باقی می مانیم ‌و برای ممانعت ومقابله با آن ها، اقدام صحیح را انجام خواهیم داد.

پمپئو مدعی شد:۴۰ سال است که نظام ایران اسرائیل و آمریکا را تهدید می کند. ما اقدامات صحیح را انجام دادیم. ما آمریکا را در جایگاه مناسبی قرار دادیم تا ایرانی را قانع کنیم که تفکر آن ها نادرست است، اگر آن ها تصمیم بگیرند که هرگونه اقدامی اتخاذ کنند ما اطمینان کامل داریم که دولت ترامپ به آن ها پاسخ خواهد داد به روشی که ترامپ‌ یک هفته پیش یا بیشتر در رابطه با آن صحبت کرد و توئیت نوشت.

این فرار رو به جلوی پمپئو درحالی است که مسئولان کشورمان بارها تاکید کرده‌اند قصد ایجاد درگیری نظامی در منطقه را ندارند اما با هرگونه ماجراجویی آمریکا یا همپیمانانش به شدت پاسخ می‌دهند.

محمد جواد ظریف چندی پیش در توییتی با هشدار به آمریکا نوشت: ''اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش‌افروز اسراییل در حال توطئه‌چینی برای حمله به آمریکایی‌ها هستند، تا ترامپ در حال رفتن را به بهانه‌ای ساختگی به جنگ بکشانند. ترامپ، مراقب تله باش. هرگونه آتش‌بازی، پاسخ متقابل جدی همراه خواهد داشت، به خصوص علیه همان دوستان صمیمی‌ات.''

ظریف پیشتر هم به آمریکا درباره هرگونه ماجراجویی هشدار داده بود. او در توییتی دیگر گفته بود: اطلاعات به دست آمده از عراق نشانگر دسیسه ای برای جور کردن بهانه ی جنگ است. ایران به دنبال جنگ نیست اما آشکارا و مستقیما از مردمش، امنیتش و منافع حیاتی اش دفاع خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید: نامه احمدی نژاد به روحانی: جلوی جنگ را بگیرید روحانی: آمريکا توبه کند، توبه‌اش را می‌پذيريم/مسببان هواپیمای اوکراینی باید محاکمه شوند لینک کوتاه: asriran.com/003Cm3

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا