Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم عجم ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: نهم دی‌ماه نتیجه مثبت اولین مرغداری به استان اعلام شد که بلافاصله اکیپ‌های قرنطینه تشکیل و واحد مورد نظر قرنطینه شد.

وی با بیان اینکه همان روز ستاد استانی آنفلوآنزای فوق حاد تشکیل و هماهنگی‌های بین بخشی انجام شد، بیان داشت: کانون دوم و سوم طی روزهای بعد مشخص شدند که همگی تا ۱۶ دی ماه معدوم‌سازی و مهار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

      

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: تحت تیپ ویروس جدا شده از آنفلوآنزای فوق حاد در خراسان‌جنوبی H۵N۸ بود که مشابه تحت تیپ ویروس شایع در سال ۹۶ ارزیابی شد و این تحت تیپ سال جاری در تعداد زیادی از کشورهای آسیایی و اروپایی شایع است که خوشبختانه شواهدی مبنی بر انتقال آن به انسان و ایجاد بیماری در انسان وجود ندارد.

عجم با اعلام اینکه سه کانون مثبت آنفلوآنزای فوق حاد در استان طی پنج روز عملیات طاقت‌فرسا، معدوم‌سازی و مهار شد، تصریح کرد: متأسفانه یکی از این سه واحد، بزرگترین مجموعه مرغ تخم‌گذار استان بود که بیش از ۳۰۰ هزار مرغ تخم‌گذار آن طی چهار روز معدوم‌سازی و دفن بهداشتی شد.

وی از تأمین واکسن آنفلوآنزای فوق حاد برای همه طیور تخم‌گذار استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون به تنهایی قادر به مهار بیماری نیست و رعایت ضوابط امنیت زیستی مرغداری اهمیت بیشتری دارد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمامی محصولات مرغ و تخم‌مرغ زیر نظر دامپزشکی استان هیچ گونه منعی برای مصرف ندارند، گفت: خروج محصولات مرغ و تخم‌مرغ از استان نیز هیچ‌گونه منعی ندارد.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی دامپزشکی خراسان جنوبی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مهار بیماری مرغ تخم مرغ عجم آنفلوآنزای فوق حاد خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی