Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مجتبی زبرجد چهارشنبه در آیین پایانی نخستین فراخوان پیش‌شتابدهی هاب شیراز افزود: دانشگاه شیراز به بحث نوآوری و کارآفرینی وارد شده و باید ساختار خود را تغییر دهد.
وی با بیان اینکه باید در دانشگاه‌ها دانشجویان و استادان با تفکر کارآفرینی و نوآوری آشنا شوند، گفت: شاید دیگر ملاک نمره و معدل در دانشگاه‌های نسل جدید متفاوت باشد؛ همچنین باید زیرساخت تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون دانشگاه شیراز بیان کرد: همچنین باید یکسری فرهنگ‌سازی در دانشگاه‌ها صورت بگیرد چرا که بسیاری از استادان دانشگاه ها هنوز این تفکر را ندارند که وظیفه دانشگاه کارآفرینی است.
زبرجد در ادامه افزود: امروز تلاش‌های شتابدهنده دانشگاه شیراز که با سختی‌ها و مشکلات زیادی فعالیت خود را آغاز کرد به ثمر رسیده است.
وی با بیان اینکه برای به ثمر رسیدن یک کار، برنامه‌ریزی، پشتکار و همدلی لازم است، ادامه داد: در هاب شیراز این سه ضلع کنار یکدیگر قرار گرفتند تا توانستیم به این مرحله دست یابیم.
معاون دانشگاه شیراز خطاب به تیم‌های استارتاپی بیان کرد: اگر ایده‌ای دارید برای به نتیجه رسیدن ایده خود باید صبور باشید و ناامید نشوید.
زبرجد همچنین با بیان اینکه ایده و برنامه‌ریزی در کارهای استارتاپی مهم است اما از همه مهمتر اخلاق پژوهشی است، افزود: ایده دزدی اگر از ابتدا اتفاق بیفتد نمی توان جلو آن را گرفت لذا تیم‌های استارتاپی سعی کنند اگر از یک نفر ایده‌ای دارند حتما او را در کارهای خود دخیل کنند.

علی اکبر صفوی نایب رییس هیات مدیره هاب شیراز

نماینده دانشگاه شیراز در هاب و نایب رییس هیات مدیره هاب شیراز نیز در این نشست گفت: دانشگاه شیراز مادر بسیاری از دانشگاه‌های استان‌های مجاور است و به همین دلیل سعی شد اقدامی متفاوت در فراخوان پیش‌شتابدهی صورت بگیرد.
علی اکبر صفوی افزود: بیش از ۹۰ درصد شتاب‌دهنده‌های شکل گرفته در کشور اثرگذاری و موفقیت زیر ۱۰ درصد داشتند و بسیاری از آن ها تعطیل شدند و به نتیجه نرسیدند.
وی با بیان اینکه شتابدهی یعنی هزینه اظهارکرد: شتاب دهنده هم هزینه انسانی و هم هزینه اقتصادی دارد و چند سال طول می‌کشد تا به نتیجه برسد.
نایب رییس هیات مدیره هاب شیراز بیان کرد: این هاب آماده است استان های همجوار فارس و تا نیمه کشور از کردستان تا سیستان و بلوچستان را سرویس دهد.
صفوی همچنین به مختل شدن زندگی انسان‌ها با آمدن کرونا اشاره کرد و افزود: ۲۰ سال قبل برای نخستین بار دانشگاه‌های الکترونیکی و مجازی را راه اندازی کردیم اما ۲۰ سال طول کشید تا به آموزش عالی کشور بگوییم این اقدام تحول ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: دانش، تجربه و زیرساخت را در هاب شیراز داریم و برای ارایه خدمات محدود به مکان نیستیم.
این استاد دانشگاه گفت: عدد و رقم‌های حمایتی هاب شیراز به طور متوسط ۱۰ برابر سایر شتاب‌ دهنده‌ها است.

علی نیک محمدی مدیرعامل هاب شیراز

علی نیک محمدی مدیرعامل هاب شیراز نیز در این نشست گفت: ۷۴ تیم در فراخوان پیش‌شتابدهی شرکت کردند که ۲۶ تیم برای ساماندهی نهایی انتخاب و در نهایت ۱۶ تیم برای مرحله پیش شتابدهی انتخاب شدند.
وی افزود: این تیم ها تحت حمایت و آموزش قرار می‌گیرند تا کار خود را به صورت جدی شروع کنند.
وی ادامه داد: از ۱۶ تیم که به مرحله پیش شتابدهی رسیدند هشت تیم در حوزه سلامت دیجیتال، سه تیم در حوزه تجارت الکترونیک، سه تیم در حوزه آموزش، یک تیم در حوزه شهر هوشمند و یک تیم در حوزه بازی و رسانه است.

منظور از شتاب دهنده، اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی دیجیتال و هاب به معنای مرکز ساماندهی است.

برچسب‌ها دانشگاه شیراز استارتاپ شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه شیراز استارتاپ شیراز دانشگاه شیراز استارتاپ شیراز فارس اخبار کنکور دانشگاه شیراز پیش شتابدهی تیم در حوزه دانشگاه ها هاب شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

مرتضی ذاکریان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در یازدهمین کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ استان ۶۶ طرح با ۷۷.۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

به گفته وی در مجموع یک هزار و ۳۰۹ طرح در کمیته استانی به ارزش دو هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۹۸ طرح تا کنون به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است، بیان داشت: تا کنون به ۵۳۴ طرح بیش از ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۹۵ طرح از سوی بانک‌های عامل برگشت خورده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد تسهیلات تخصیصی تا کنون جذب شده است، عنوان کرد: مجموع تسهیلات تخصیصی تا کنون یک هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان بوده است.

ذاکریان بیان داشت: ۱۳۲ میلیارد تومان از تسهیلات نیز در دست پرداخت است.

به گفته وی خراسان جنوبی در رتبه چهارم پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ کشور قرار دارد.

کد خبر 6088760

دیگر خبرها

  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی