Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان پارلمان موریتانی خواستار تصویب قانونی به منظور جرم خواندن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نمایندگان 3 حزب سیاسی در پارلمان موریتانی یعنی ائتلاف جریان‌های پیشگام، ائتلاف مردمی پیشگام و ائتلاف عدالت و دمکراسی در بیانیه ای مشترک خواستار ارائه پیش‌نویس قانونی در این راستا و تصویب فوری آن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است که در سایه گسترش دامنه عادی سازی روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی و ورود این موج به منطقه و کشورهای آفریقایی، شکی در این نیست که ترویج دهندگان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به دنبال اعمال فشار بر کشورهای منطقه به منظور واداشتن آنان به همسویی با قطار عادی سازی روابط هستند.
این احزاب بر ضرورت تلاش تمامی فراکسیون های پارلمانی به منظور تاکید بر اجماع ملی و تاریخی موریتانی از زمان تاسیس این کشور در زمینه حمایت از قضایای عادلانه و در راس آن مسئله فلسطین تاکید کرد.
این بیانیه می افزاید که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی جدای از اینکه خروج از اجماع ملت های صلح دوست و آزادیخواه جهان است، به منزله تایید تمامی جنایاتی است که رژیم صهیونیستی بر پایه آن تاسیس شده و هر روزه نیز این جنایات را در حق ملت فلسطین مرتکب می شود.
لازم به ذکر است که محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور سابق موریتانی سال 2009 روابط کشورش با رژیم صهیونیستی را قطع و سفیر این رژیم را هم از موریتانی اخراج کرد.
موریتانی بارها تاکید کرده که بر موضع خود در حمایت از مسئله فلسطین و حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خویش به پایتختی قدس شریف پایبند است.

 

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: موریتانی صهیونیست رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سرزمین‌های اشغالی بار دیگر صحنه اعتراض شهرک‌نشینان صهیونیست علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ده‌ها شهرک‌نشین معترض نزدیک محل اقامت نتانیاهو در «قیساریا» دست به تظاهرات زده‌اند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که صهیونیست‌های معترض خواهان برکناری نتانیاهو از مقام نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی و امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شده‌اند.

شب گذشته نیز خبرنگار الجزیره گزارش داد که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو دست به تظاهرات زده‌اند.

همچنین رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که صدها معترض صهیونیست نیز در برابر محل اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی «قیساریا» دست به تظاهرات زده و خطاب به نتانیاهو شعار داده‌اند: پیش از اسیران به محل اقامتت بازنگرد.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6091498

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی