Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی با اشاره به برداشت اشتباه از سخنان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سوی برخی رسانه ها مبنی بر تاخیر دفاتر در پرداخت ارزش افزوده، به توافق کانون سردفتران با سازمان امور مالیاتی براساس قوانین و مقررات موجود اشاره کرد و افزود: بیشتر دفاتر نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در موعد مقرر اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دفاتر هر سه ماه یکبار مبالغ ارزش افزوده که از مراجعان به دفتر دریافت شده را پرداخت و طی اظهارنامه‌ای در پایان هر فصل، به سازمان مربوطه اعلام می کنند.

وی ادامه داد: مراجع مختلفی از جمله سازمان ثبت، سازمان بازرسی، سازمان امور مالیاتی و کانون سردفتران نظارت کاملی بر عملکرد دفاتر و پرداخت ارزش افزوده دارند و  البته ممکن است سوءبرداشتی در رابطه با نحوه پرداخت که هر سه ماه یکبار اتفاق افتاده باشد که باید تاکید مجدد کرد این امر تاخیر در پرداخت نیست و به واسطه قانون و مقررات و توافقات کانون با سازمان امور مالیاتی کشور انجام می شود و ابزارهای نظارتی و کنترلی لازم در این زمینه وجود دارد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خاطرنشان کرد: بدیهی است در صورت عدم پرداخت یا تاخیر در پرداخت، برخورد لازم از سوی مراجع انتظامی انجام خواهد شد.

خندانی افزود: کانون سردفتران و دفتریاران با همراهی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین سازمان امور مالیاتی درصدد آنلاین کردن پرداخت های ارزش افزوده هستند و این کانون همواره به دنبال آنلاین شدن همه پرداختی ها در دفاتر اسناد رسمی است و با تحقق این امر، مبلغ ارزش افزوده برای تنظیم هر سند در دفاتر به صورت آنلاین از حساب افراد کسر و در لحظه به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می شود.

وی یادآور شد: ‌همانطور که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرده، با توجه به اینکه همه مبالغ دریافتی توسط دفاتر اسناد رسمی از جمله مالیات، حق الثبت، حق التحریر و سایر مبالغی که برای تنظیم سند باید دریافت شود این اقدام به صورت الکترونیک در دفاتر اسناد رسمی در حال انجام است و دریافت مالیات بر ارزش افزوده نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به صورت الکترونیک پرداخت می‌شود.

خندانی با تاکید بر نظر رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  مبنی بر پرداخت به هنگام ارزش افزوده از سوی دفاتر اسناد رسمی گفت: خداییان همواره تاکید دارد پرداختی های مزبور به صورت الکترونیک در دفاتر اسناد رسمی انجام  شود و تاخیری در پرداخت وجود نداشته باشد که به زودی این پرداخت‌ها به صورت آنلاین(برخط) خواهد بود.

برچسب‌ها کانون سردفتران و دفتریاران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه مالیات بر ارزش افزوده قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون سردفتران و دفتریاران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه مالیات بر ارزش افزوده کانون سردفتران و دفتریاران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه مالیات بر ارزش افزوده قوه قضاییه اخبار کنکور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کانون سردفتران و دفتریاران سازمان امور مالیاتی دفاتر اسناد رسمی ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌اِن‌اِن، گروهی که اخیراً تظاهراتی را در اعتراض به قرارداد شرکت آمریکایی گوگل با رژیم صهیونیستی سازمان داده است، اعلام کرد که این شرکت 20 کارمند دیگر را به علت حضور در این اعتراضات اخراج کرده است.

گروه "فناوری برای آپارتاید ممنوع" No Tech for Apartheid که اخیراً تظاهراتی را در دفاتر گوگل سازمان داده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی علاوه بر 30 کارمندی که هفته گذشته اخراج شدند، 20 نفر دیگر نیز از کار خود برکنار شده‌اند.

این گروه ادعا می‌کند که برخی از کارمندان اخراج شده در اعتراضات و تحصن سه شنبه دو هفته گذشته در دفاتر گوگل در نیویورک و سانی ویل، کالیفرنیا، "نظاره گر غیرشرکت کننده" بودند و فعالانه شرکت نداشتند.

این بیانیه اخراج‌های دسته جمعی را در گوگل محکوم کرد و آن را "اقدام تهاجمی و انتقام جویی از روی استیصال" خواند.

سخنگوی گوگل از بیان دقیق تعداد کارگرانی که به دلیل اعتراضات اخراج شده‌اند خودداری کرد، اما در بیانیه‌ای که سه‌شنبه برای شبکهCNN ارسال شد، تأیید کرد که اخراج‌های بیشتری رخ داده است.

سازمان دهندگان این اعتراض در عین حال می‌گویند که برخی از کارگران اخراج شده هیچ اختلالی در داخل دفاتر گوگل ایجاد نکرده‌اند.

"گروه فناوری برای آپارتاید ممنوع" در این بیانیه اعلام کرد که گوگل عصبانی شده است چرا که مدیران این شرکت از قدرتی که کارکنان در تحصن‌های تاریخی سه‌شنبه گذشته نشان دادند و همچنین از واکنش نادرست خود خجالت می‌کشند.

این بیانیه افزود: اکنون، این شرکت به هر کارمندی که از نظر فیزیکی در مجاورت تظاهرات بوده از جمله کسانی که اصلاً در این کمپین شرکت نداشته‌اند، ضربه می‌زند.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: قتل عام غیرنظامیان در غزه شکاف عمیقی در افکار عمومی آمریکا ایجاد کرده است و اعتراضات گسترده علیه حمایت دولت ایالات متحده... از اسرائیل در سراسر دانشگاه‌ها و شرکت‌های این کشور در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

اعتراض کارکنان گوگل به قرارداد رایانش ابری این شرکت با دولت اسرائیل بیش از شش ماه پس از حمله 7 اکتبر حماس شکل گرفت و این در حالی است که حملات اسرائیل به غزه اکنون بیش از 34 هزار کشته برجای گذاشته است که بیش از 70 درصد از کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دیگر خبرها

  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد