Web Analytics Made Easy - Statcounter

مونسه حسن زاده روز چهارشنبه در چهارمین نشست مشترک اقتصادی بین خراسان رضوی و ولایت هرات افغانستان در مشهد افزود: دولت افغانستان اخیرا هفت منطقه را به عنوان بخشهای اقتصادی در نظر گرفته که مهمترین آن گمرک اسلام قلعه است که به زودی در این بارنداز، تاسیسات گمرکی و توقفگاه‌ها و زیرساختهای اقتصادی فراهم می‌شود که نویدی برای جذب بخش خصوصی و توسعه سرمایه گذاری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا همه جوامع را تحت تاثیر قرار داد و این موضوع باعث شد که موفق به برگزاری نشست مشترک اقتصادی بین خراسان رضوی و هرات در زمان تعیین شده، نشدیم که امید است طی ۲ روز برگزاری چهارمین نشست و توافقات موثر بتوان زمان از دست رفته را جبران کرد.

معاون والی هرات کشور افغانستان گفت: زمینه توسعه مناسبات اقتصادی بین ۲ کشور ایران و افغانستان بسیار گسترده است و افتتاح خط راه آهن خواف – هرات در کاهش هزینه‌های حمل و نقل حوزه مراودات تجاری بین کشورها نقش موثری دارد که از همکاری ایران در این زمینه کمال تشکر را داریم.

حسن زاده افزود: مناسبات اقتصادی و مشترکات فرهنگی بین ایران و افغانستان سابقه بسیار طولانی دارد و طرفین برای فراگیر شدن این مناسبات تلاش‌های زیادی انجام داده اند.

وی اضافه کرد: براساس تفاهمنامه منعقده بین ۲ کشور ایران و افغانستان، کمیته مشترک اقتصادی تشکیل شده و تاکنون مشکلات زیادی در خصوص حمل و نقل و سوخت و مواردی از این دست را بین ۲ کشور برطرف کرده است.

معاون والی هرات کشور افغانستان با تاکید بر اهتمام بیشتر کمیته مشترک همکاریهای ۲ کشور برای برطرف شدن مشکلات در مرز دوغارون و اسلام قلعه افزود: متاسفانه برخی از توافقات انجام گرفته در این کمیته توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه انجام نمی‌گیرد لذا لازم است انجام این توافقات پیگیری و با مفاد تفاهمنامه تطبیق داده شود تا دستگاه‌های متولی ملزم به اجرای آنها شوند.

حسن زاده افزود: دستگاههای دولتی افغانستان نهایت تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات گمرکی، حمل و نقل، فرآورده‌های نفتی، گاز، ارز و مواردی از این دست در مرز مشترک ۲ کشور به کار بسته‌اند و ادارات محلی نیز در این زمینه همراهی زیادی داشته‌اند و انتظار می‌رود مسوولان اقتصادی افغانستان و ایران در اجرای مفاد تفاهمنامه بین ۲ کشور اهتمام ویژه داشته باشند، موانع را برداشته و زمینه فعالیت بخش خصوصی ۲ کشور را فراهم کنند.

وی ادامه داد: همان طور که مسوولان خراسان رضوی همه تسهیلات را برای فعالیت تجار ایرانی و صادرات کالای آنها به افغانستان فراهم کرده‌اند انتظار می‌رود مسوولان، امکان صادرات محصولات زراعی افغانستان به استان خراسان رضوی را نیز به وجود آورند و موانع در این مسیر را بردارند.

اسلام‌قلعه نام شهرکی در شهرستان (ولسوالی) کُهسان استان(ولایت) هرات افغانستان واقع در نقطه صفر مرزی افغانستان با ایران است. این شهرک دارای گمرک فعالی است و بازرگانی و رفت‌ و آمد زیادی در آن صورت می‌گیرد. این گمرک که با نام گمرک اسلام قلعه شناخته می‌شود در جوار گمرک دوغارون در کشور ایران قرار دارد.

برچسب‌ها مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت افغانستان استانداری خراسان رضوی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت افغانستان مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت افغانستان استانداری خراسان رضوی ایران اخبار کنکور خراسان رضوی اسلام قلعه ۲ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟