Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:10:05 GMT

۱۰۰ هکتار جنگل کرمانشاه با نهال‌کاری احیا شد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۲۲۸۸

۱۰۰ هکتار جنگل کرمانشاه با نهال‌کاری احیا شد

«ان شالله کولانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه منابع طبیعی استان با تلاش بی‌وقفه تیم‌های کارشناسی و جلب مشارکت مردم به دنبال حفظ و نگهداری جنگل های استان است، افزود: مراقبت و نگهداری از مناطق احیایی استان در سطح ۳۷۰ هکتار عملیاتی شده و اکنون پیشرفت ۹۵ درصدی دارد.

وی همچنین توضیح داد که در زمینه شناسایی محدوده،  تهیه نقشه، انتشار آگهی و قرق را در ۲۲ ذخیرگاه در سطحی معادل پنج هزار و ۲۸۶ هکتار به منظور حفاظت از گونه‌های ارزشمند جنگلی و ذخایر ژنتیکی عملیاتی کردیم که پیشرفتی ۱۰۰ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، عملیات اصلاحی و پرورشی نیز در سطح هزار و ۱۱۰ هکتار انجام شده و اکنون پیشرفتی ۷۰ درصدی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه در ادامه گفت: در اجرای پروژه مدیریت محاوط بذرگیری نیز در سطح ۴۰ هکتار اقدامات خود را انجام داده ایم که پیشرفتی ۱۰۰ درصدی داشته است.

کولانی افزود: صیانت از جنگل‌ها که بستر حیات بشر هستند وظیفه ای همگانی است و می‌طلبد تمام آحاد مردم و مسوولان در آن سهیم بوده و دین خود را ادا نمایند که هر خدمتی در این زمینه تضمینی خواهد بود برای زندگی بهتر تمامی نسل‌ها که در مقابل آنها مسوول بوده و هستیم.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

این استان دارای سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.

یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد و در مجموع استان کرمانشاه دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار است.

برچسب‌ها بذرگیری جنگل کرمانشاه زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل کرمانشاه جنگل کرمانشاه زاگرس اخبار کنکور هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری

حسن وحید معاون در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در برنامه هفتم ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری باید اجرا شودکه براین اساس سالانه ۴ میلیون هکتار تحت اجرای این عملیات قرار می گیرد.

به گفته او، برای اجرای ۴ میلیون هکتار حدود ۳ تا ۳.۵ همت  اعتبار مورد نیاز است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و ۶ تا ۸ تنی فرسایش خاک در هکتار را به همراه دارد.

او با بیان اینکه در سطح ۱۰ هزار قنوات عملیات آبخیزداری انجام شده است، افزود: اجرای این عملیات ۱.۵ تا ۳ برابر آبدهی قنوات را افزایش می‌دهد.

وحید گفت: طی برنامه هفتم و هشتم ۹۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری باید انجام شود که سالانه ۵۱ میلیارد متر مکعب استحصال آب را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت