Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین افتتاح دومین همایش ملی ادبیات مقاومت با محوریت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، با قرائت پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسط علیرضا حسینی رئیس دانشگاه کوثر و رئیس همایش مذکور آغاز به کار کرد.

متن کامل پیام غلامی به شرح زیر است:

‎بسم الله الرحمن الرحیم

‎به گواهی تاریخ و در بستر پر فراز و نشیب دگرگونی‌های اجتماعی- تاریخی، انسان‌های بزرگ و فرزانه‌ای ظهور کرده‌اند که توانسته‌اند با تکیه بر عقل و عشق، در بزنگاه‌های مهم چراغ و راهنمایی برای دیگران شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌گمان در کنار دو گوهر خرد و عشق، شجاعت، درایت، فداکاری و ایثار نقش بی بدیلی در تعالی جامعه دارد که از وجوه ممیزه انسان‌های آزاده است.

ادبیات پایداری عنصری گفتمان‌ساز و انسجام بخش برای ایجاد پویایی در بین جبهه آزادی خواهان در مسیر مبارزه با ظلم و ستم است. به مدد عناصر و مؤلفه‌های هویت‌ساز خود به تقویت روحیه مقاومت، ایستادگی و امید به پیروزی کمک می‌کند. این ادبیات دارای ساختاری اقتضائی و متناسب با شرایط زمانه فراز و فرود‌هایی دارد که دال و کانون مرکزی آن گفتمان مبارزه و مقاومت است. بی‌گمان قلمرو ادبیات پایداری مختص مردان نیست و در این میان نمی‌توان حضور بانوان فرهیخته را نادیده انگاشت؛ گواه آن تاریخ پر فراز و فرود دفاع مقدس ملت بزرگ ایران است که مشحون از حضور زنان و مادران شجاع و ایثارگری است که به اقتضای شرایط دوشادوش مردان نقش آفرین بودند.

ادبیات مقاومت پیوسته زنده و پویاست، چون قهرمانانی همچون سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با اعتقادات و اقدامات خودشان اسطوره آفرینی نموده و به نماد مقاومت تبدیل شده‌اند؛ و در اندیشه و بیان شاعران و ادبا تجلی پیدا کرده‌اند. ادبیات قهرمانان مقاومت همواره نوید دهنده پیروزی در آینده و ترسیم‌گر راه آزادی خواهد بود. شهیدان گلگون کفن با شهادت خود بدل به نماد آزادگی، امید و ایستادگی شده‌اند که رسالت ادبیات

مقاومت را در بازنمایی رشادت‌های آن‌ها دوچندان ساخته است.

اینجانب ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این اقدام پسندیده، برای همه حاضران در این همایش علمی آرزوی تن درستی و مزید توفیقات دارم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم ادبیات پایداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح

امیر مجید فخری معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح امروز در حاشیه همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در جمع خبرنگاران، گفت: در سال گذشته این نمایشگاه را در سازمان جغرافیایی برپا کردیم و زمانی که گزارش آن به وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ارائه شد، ایشان ایده‌ای را مطرح کردند تا به‌دنبال آن با همه دستگاه‌هایی که در این زمینه فعال هستند، صدای بزرگ‌تر و رساتری را درمورد بزرگداشت روز ملی خلیج فارس تولید کنیم.

وی افزود: از سال گذشته هماهنگی با دستگاه‌های مختلف صورت پذیرفت و ۲۵ دستگاه آماده همکاری شدند و به دنبال آن اسناد مختلف تاریخی، فرهنگی، سیاسی، حقوقی، نقشه‌ها و اسناد گردآوری شد و توانستیم این همایش بزرگ را برگزار کنیم.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح بیان کرد: آنچه که در برگزاری این نمایشگاه اهمیت دارد، بازتاب آن به دیگر نقاط جهان است تا بتوانیم فضای بین‌المللی را نیز بیش از پیش نسبت به این امر آگاه کنیم.

امیر فخری اظهار کرد: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح طی این سال‌ها یعنی از دوران باستان تاکنون، کلیه اسناد، مدارک و نقشه‌ها در مورد خلیج فارس جمع‌آوری کرده و همچنین اندیشمندان این عرصه را نیز گرد هم آورده و توانسته بانک اطلاعات مربوط به خلیج فارس را تولید کند.

وی درمورد نحوه دسترسی به بانک اطلاعاتی خلیج فارس، گفت: ما در قالب داده‌هایی که در رسانه‌های عمومی قابل پخش است، مستندات را گردآوری کرده و در این همایش در قالب لوح فشرده به شرکت‌کنندگان این همایش تقدیم می‌کنیم.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: آنچه که در مورد کتب، نوشته‌ها و اسناد تاریخی است، به صورت لوح فشرده جمع‌آوری شده و بیش از نیز در سازمان جغرافیایی موجود است.

امیر فخری در پایان گفت: امروز موافقت‌نامه‌ای با معاون سازمان میراث فرهنگی داشته‌ایم تا بتوانیم این نشست‌ها که در سال‌های بعد نیز برگزار می‌شود، تجمیع کرده و نیز بتوانیم متفکران کشور و متفکران بین‌المللی را در سال‌های آینده در این همایش داشته باشیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • شعر فارسی فلسطین به دست عرب زبانان نمی‌رسد
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • تجلیل از کارگران نمونه استان سمنان
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح