Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:50:22 GMT

حاج قاسم سلیمانی یک ملت بود

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۲۹۰۰

حاج قاسم سلیمانی یک ملت بود

ایسنا/ایلام فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک ملت بود، هر جایی که ملت احساس ناامنی می‌کرد او حاضر می‌شد و هر جایی که ملت آرام بود او نیز آرام بود.

«جمال شاکرمی» در مراسم گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی با عنوان «دل‌ها و حرم» که به همت سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام برگزار شده بود، اظهار کرد: وعده صادقی که سپهد سردار شهید سلیمانی در مورد پایان داعش بیان کردند، با مجاهدت ایشان و جبهه مقاومت، تحقق پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه داعش ساخته و پرداخته سرویس‌های جاسوسی و برای جنگ نیابتی بر علیه نظام اسلامی بوده است، تصریح کرد: دشمنان نظام و اسلامی یک جریان اسلامی را  در قالب یک ایدئولوژی با محوریت خشونت سازمان دادند که ماموریت پیدا کرد در بخشی از جغرافیای جهان اسلام، خاورمیانه، اروپا، آمریکا و آفریقا فعالیت کند.

وی ادامه داد:  آمریکایی‌ها بر این باور بودند که در سال ۲۰۲۵  همه عالم را می‌توانند مدیریت کنند اما با اشاعه انقلاب اسلامی و تاثیر گفتمان انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان، آمریکا و نظام سلطه و استکبار جهانی دچار چالش شدند و  برای مقابله با انقلاب اسلامی سرمایه گذاری گسترده‌ای کردند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: داعش نیز مولود همین تفکر بود و جریان تکفیری خشن را ایجاد کردند،  نظام سلطه و به سرکردگی آمریکا، داعش را سازماندهی کردند و به دنبال این بودند که پایگاه های نظام اسلامی در سطح جهان و خاورمیانه را با آسیب و تهدید دچار کنند.

شاکرمی خاطر نشان کرد: وعده سردار شهید سلیمانی در پایان دادن به داعش دارای ساختار، سازمان و محیطی جغرافیایی ساختار تحقق پیدا کرد، داعش که به لحاظ لجستیکی و تجهیزات ظنامی به توانمندی رسیده بود، امروز دیگر وجود ندارد این در حالی است که نظام استکباری، پیشرفته ترین تجهیزات را در دست داعش قرار داده بودند، البته تفکر داعش هم اکنون وجود دارد.

وی  تصریح کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور خود در پیشانی جبهه مقاومت، محاصره ها را شکست و با استفاده از توان ابومهدی المهندس، مسیر جهاد و مبارزه را در پیش گرفتند، این در حالی بود که هدف اساس داعش و متحدان آنها، دسترسی به شریان ها و شاهرگ های حساس کشور عراق از جمله چاه های نفت و جریان انتقال انرژی بود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی حشدالشعبی را به عنوان یک استراتژی به وجود آوردند و قرارگاه های مختلف در کشور عراق تشکیل شد، ما در استان ایلام  نیز به عنوان پدافند در این مسیر حضور پیدا کردیم،  اقدام حاج قاسم در از بین بردن داعش، نه تنها کمک به مسلمانان بود که کمک به اروپا و کشورهای غربی بوده است.

شاکرمی بیان کرد: حاج قاسم گفتمان انقلاب اسلامی را در سطح جهان مطرح کردند، در تشیع جنازه حاج قاسم در نجف و کربلا، ایران  اسلامی و تاثیر او در این گفتمان به عینه قابل مشاهد بود، نقش حاج قاسم  نقش راهبردی در مقابل داعش با تفکری بود که می‌خواست جهان اسلام را با نام اسلام از بین ببرد.

وی اظهار کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی، معمار  شکست‌های آمریکا در منطقه بود، رژیم صهیونیستی را به مرز ممات رساند،  او شخصیتی است که بعدها می‌تواند ابعاد مختلف شخصیت والای او را شناخت، هنرهای تجسمی و هنر که نمادهایی از مقاومت، ایستادگی، مردانگی و عظمت را تداعی می‌کند، قابل ستایش است،

 فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک ملت بود، هر جایی که ملت احساس ناامنی می‌کرد او حاضر می‌شد و هر جایی که ملت آرام بود او نیز آرام بود.

شاکرمی در ادامه بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی میمک حضور یافته و بردار گرامی ایشان در این منطقه به مقام شهادت نائل شدند و در مرز مهران در درگیری با رژیم بعثی عراق فرمانده محور در برابر رژیم بعثی بوده است و امروز لازم است که هنرمندان استان در راستای ادامه گفتمان و راه شهید سلیمانی گام بردارند.

گفتنی است در این مراسم از استاد سید« صادق اکبری» و «زهره الفتی» و «عظیم پیرانی» از هنرمندان بسیجی استان ایلام با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام جمال شاکرمی سردار دل ها فرمانده سپاه امیرالمومنین ع حاج قاسم سلیمانی انقلاب اسلامی جایی که ملت استان ایلام سردار شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم آزاده جانباز داود نظام اسلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت خادم الشهدا شهید محمد سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن امکان آسیب رساندن به این انقلاب و نظام را ندارد، اظهار کرد: چرا که خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شهید محمد سلیمانی یکی از جوانان فعال در عرصه انقلاب بود، افزود: افرادی چون شهید سلیمانی ضمن جانفشانی با خدا معامله کردند و چراغ راه شدند لذا آرامش امروزمان را از برکت خون شهدا داریم.

امیر اسلامی پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور را مدیون رشادت و دلیرمردی شهدا و جانبازانی دانست که آینده کشور را به نفع شخصی خود ترجیح دادند، ادامه داد: عزت و سربلندی ایران در زمان دفاع مقدس با حداقل امکانات نظامی به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها گفته‌اند شما دست از سیستم دفاعی موشکی تان بردارید تا با شما مذاکره کنیم، گفت: اگر ما از نظر تسلیحات نظامی قوی نبودیم امروز چگونه می‌توانستیم جواب گستاخی اسرائیل و ابرقدرت‌ها را بدهیم.

امیر سلامی اضافه کرد: اسرائیل کودک کش آنقدر گستاخ شده که جوانان و دانشمندان هسته‌ای چون احمدی روشن، علی محمدی ما را چه در قلب تهران چه در سوریه به شهادت می‌رساند و با بی شرمی تمام مسؤولیت ترور آنان را بر عهده می‌گیرد.

رئیس شورای ایثارگران قرارگاه اجرایی گام دوم انقلاب اظهار کرد: اگر درایت و آینده نگری رهبر انقلاب نبود چگونه می‌توانستیم جواب ابرقدرت‌ها یی که برای حمله به کشور ما لحظه‌ای درنگ نداشتند می‌دادیم.

وی به شب عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و ادامه داد: این اقتدار و قدرت موشکی ایران یک هشدار به کشورهای ابر قدرت و یک نقطه امن برای جهان اسلام و کشورهای اطراف ایران ایجاد کرد.

امیر سلامی با بیان اینکه دنیا اعلام کرد که ایران سالگرد چهل سالگی خود را جشن نخواهد گرفت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تیر خلاص بر پیکره استکبار وارد کرد و بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ نمودند که همگان امروز دور اندیشی، هوش، جسارت حضرت آقا را مشاهده می‌کنیم.

گفتنی است، شهید محمد سلیمانی ۸/ ۱/ ۱۳۶۶ در شهرستان رودسر و در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل بیت (ع) متولدشد و ۱۳۸۹/۱/۶ در سن ۲۳ سالگی در میشداغ به عنوان مسؤول تدارکات یگان اعزامی بسیج به شهادت رسید، محل دفن این شهید گرانقدر در گلزار شهدا رودسر می‌باشد.

کد خبر 6088230

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد