Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، افزود: شعارهایی که به تدبیر مقام معظم رهبری برای عناوین سال تعیین می‌شوند، بازه زمانی ندارد و اگرچه سال تمام می‌شود اما شعارها به عنوان راهبردهایی همیشگی در دستور کار قرار دارند.

وی بیان کرد: سند راهبردهای علمی و فرهنگی رونقِ جهش تولید در استان به عنوان بستر فرهنگی، نگاه استان به مقوله تولید را روشن می‌کند و با ایجاد این دید در جامعه، تکلیف دستگاه‌ها و وظیفه مردم در قبال تولیدکنندگان و در راستای تحقق شعار جهش تولید مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی افزود: مهمترین گام بعد از تدوین این سند و ابلاغ آن به حوزه‌های مختلف، این است که دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی در زمینه تحقق اهداف این سند تلاش کنند.

وی گفت: دستگاه‌ها مکلفند، گزارش اقدامات خود را در راستای تحقق این سند، به دبیرخانه گزارش کنند تا در جلسات بعدی شورای فرهنگ عمومی ارائه شود.

ملانوری ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید طرح‌های فرهنگی مرتبط با حوزه کاری خود را نیز به دبیرخانه ارائه کنند تا در دستور کار شورا قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای مثال اگر قرار است فرهنگ ترافیک در جامعه ارتقا یابد، لازم است دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، سپاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی به کمک هم بیایند و هر کسی در حد بضاعت و وظیفه خود اقداماتی انجام دهد تا منجر به ارتقای فرهنگ ترافیک و رانندگی در استان شود.

وی حمایت از تولید را از دیگر اهداف این سند برشمرد و گفت: به دستگاه‌های اجرایی تکلیف شده تا ساز و کارهای قانونی و بومی را در این زمینه تعریف کنند.

ملانوری ادامه داد: برای مثال در بحث توزیع ماسک، تکلیف بر برگزاری مناقصه بود که با همفکری دانشگاه علوم پزشکی، راهکار قانونی برای انجام این کار تعیین شد.

وی گفت: واحدهای داخل استان در حالی به تولید ماسک استاندارد می‌پردازند که ماسک‌های غیراستاندارد دیگر مناطق در مراکز مختلف، عرضه می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: به جهت حمایت از واحدهای تولیدی داخل استان، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف شدند نسبت به جمع‌آوری ماسک‌های غیراستاندارد از سطح مراکز عرضه اقدام کنند و ماسک مورد نیاز از واحدهای تولیدی داخل استان که به تولید ماسک استاندارد می‌پردازند، تامین شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ماسک استاندارد مورد نیاز استان از واحدهای تولیدی داخلی و با قیمت هزار تومان عرضه می‌شود.

ملانوری افزود: در پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی نیز باید مواد و مصالح تولیدی استان استفاده شود، مگر این که کالای لازم با کیفیت مورد نظر در داخل استان تولیدی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: کیفیت کالا، تولید به موقع و قیمت رقابتی مناسب، سه اصل اساسی است که واحدهای تولیدی باید به آن توجه داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به سفر معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر، دو اتفاق رقم خورد؛ یکی یکپارچه‌سازی مدیریت دانشگاه‌های خراسان جنوبی و تعیین رییس دانشگاه بیرجند به عنوان رییس جامع دانشگاه‌های استان بود که به جهت اهمیت موضوع و تاثیری که در مدیریت دانشگاه‌ها دارد، شایسته است.

وی ادامه داد: اتفاق دوم، تغییر ساختار برخی دانشگاه‌های استان بود که این موضوع را به صلاح استان نمی‌دانیم و با این تصمیم مخالفت کرده‌ایم.

ملانوری با اشاره به این که این اقدام بدون هماهنگی با استان صورت گرفته است گفت: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند در زمان دعوت از مسوولان ملی، مطالب و موضوعات مرتبط را با استانداری هماهنگ کنند تا ما به جهت مدیریت موضوع، بدانیم قرار است درخصوص چه مواردی بحث و گفت و گو شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در این نشست که به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور تمامی اعضا برگزار شد، سیاست‌های سند راهبردهای علمی و فرهنگی رونقِ جهش تولید در استان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

برچسب‌ها ماسک حمید ملانوری جهش تولید خراسان جنوبی دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک حمید ملانوری جهش تولید ماسک حمید ملانوری جهش تولید خراسان جنوبی دانشگاه اخبار کنکور استاندار خراسان جنوبی دستگاه های اجرایی واحدهای تولیدی دانشگاه ها داخل استان دستگاه ها جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد

شایسته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در گلخانه‌های استان گفت: این میزان گل پارسال از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه‌های استان برداشت شده است.  

او با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل‌های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استان‌های مشهد و تهران ارسال می‌شوند.  

شایسته بیان کرد: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.  

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: ارقام موجود گل رز، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد