Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، سردار عباس مطهری ظهر امروز در نشست پیگیری برنامه‌های هفته بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان ساوه اظهار کرد: ماموریت بسیج فرهنگیان کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش بر مبنای سیاست‌های کلی تحول آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین، بیانات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های بسیج فرهنگیان در ستاد آموزش و پرورش، مدارس و در بیرون از مدارس برای تحقق عزم ملی برای حمایت از آموزش و پرورش، گفت: در شرایط کرونا از اسفند 98 تاکنون فرهنگیان با همت مدیران آموزش و پرورش از سطح مدرسه تا وزارتخانه زحمات زیادی کشیدند که باعث تقدیر مقام معظم رهبری نیز شد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان تصریح کرد: بسیج فرهنگیان نیز در ابتدا و در کنار سایرین عمدتا کارهای عمومی از جمله ماسک دوزی و غربالگری و ضدعفونی اماکن عمومی را آغاز کرد و تا تهیه بسته‌های معیشتی و تهیه ابزار آموزش مجازی و کارهای جهاد آموزشی نیز پیش رفت. 

وی با تاکید بر اینکه با آغاز سال تحصیلی و بر اساس رصد صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که باید در چند زمینه کار تخصصی انجام شود و نباید منحصر به کار عمومی شد، گفت: بر خلاف تصور عموم معلمان ما در دوران آموزش مجازی چندین برابر حالت عادی وقت گذاشتند و این باعث شد که زندگی آنها تحت شعاع قرار بگیرد. 

سردار مطهری افزود: معلمان چون وقتی زیادی در این ایام می‌گذاشتند علاوه بر لطمه به زندگی شخصی آنها، بخاطر استفاده از گوشی و تبلت و کار کردن در فضای بسته آسیب‌های جسمی و روحی نیز متحمل شدند اما افکار عمومی در کنار همه فعالیت آنها متوجه تلاش‌های آنان نمی‌شد. 

رئیس سازمان بسیچ فرهنگیان به اجرای پویش «لبخند رضایت» در راستای تکریم از فرهنگیان اشاره داشت و افزود: با همه این تفاسیر وظیفه خود دانستیم که مجاهدت خاموش معلمان را با ابزار فضای مجازی و رسانه به جامعه منتقل کنیم و یک تقدیر همگانی از معلمان صورت پذیرد که با پیگیری بسیج فرهنگیان این کار آغاز شده و بسیاری از مسوولان به این پویش پیوسته‌اند و حتی مجلس نیز بیانیه‌ای با امضای 205 نماینده برای حمایت از معمان صادر کرد.

وی ضعف در حوزه پرورشی را از دیگر مشکلات آموزش از طریق فضای مجازی دانست و عنوان کرد: در محور دیگر متوجه شدیم که بخاطر عدم حضور دانش آموزان در مدرسه و قطع ارتباط با معلم و مدرسه و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از وزارت خانه تا مدارس در حوزه پرورشی دانش آموزان لطمه خورده‌اند که در این زمینه نیز ورود کردیم و اقدامات لازم را انجام دادیم و برنامه‌هایی نیز در حال اجراست . 

سردار مطهری گفت: در سومین محور هم با توجه به نزدیکی امتحانات اما تعدادی از دانش آموزان از تحصیل محروم بودند لذا پیگیر شروع جهاد آموزشی شدیم تا معلمان جوان به میدان بیایند که خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح شد و درصد قابل توجهی از این موضوع حل شده است. 

وی با تقدیر از همه معلمان و فرهنگیان در راستای اجرای برنامه‌های بسیج فرهنگیان ادامه داد: در استان مرکزی و شهرستان ساوه برنامه‌های بسیج فرهنگیان به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم در آینده این اقدامات به نتایج بهتری ختم شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش جوانان سازمان بسیج مقام معظم رهبری بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟

فرهنگیان به بهانه روز معلم از دغدغه‌های خود در دیدار با مسئولان گفتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هر سال در آستانه روز معلم با فرهنگیان که همکلام می‌شویم از مشکلات مختلف و تجارب شیرین خود در طول سال‌ها تدریس می‌گویند.

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت بوده و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آنها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و.... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

به بهانه روز معلم/بازی، شادی و کودکی در متفاوت‌ترین کلاس درس

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به نحو احسنت بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به جای شعار عمل کنیم، هر چه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • زنگ معلم سپاس در مدارس هرمزگان نواخته شد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند