Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@12:57:57 GMT

حق بر محیط‌زیست از حقوق بدیهی شهروندان

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۳۱۰۷

حق بر محیط‌زیست از حقوق بدیهی شهروندان

خبرگزاری آریا - درموضوع محیط زیست و حقی که شهروندان می‌توانند داشته باشند باید گفت حق بر محیط‌زیست جزء حقوق بدیهی به شمار رفته و شهروندان باید از آن برخوردار باشند. بهره‌مندی از هوا، آب و خاک سالم در واقع همه از حقوق بدیهی محیط‌زیستی است که باید شهروندان داشته باشند.
دریافت 31 MB
چیزی که موجب شده در دهه‌های مختلف که شهر تهران پشت سر گذاشته است، محیط‌زیست دستخوش تغییر شود، گسترش ساخت و سازهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع بارگذاری‌هایی که در این کلانشهر انجام گرفته باعث شده که یک بارگذاری قابل توجهی از صنعت، جمعیت و خدمات در این شهر داشته باشیم و به واسطه اینکه در حین این بارگذاری ها متاسفانه به عوارض زیست‌محیطی و به منابع محدود محیط‌زیستی تهران توجه نشده است و بر اساس سیاست‌های بعضا نادرست این بارگذاری‌ها انجام شده نتیجه این شده است که اکنون با کلانشهری مواجه باشیم که مشکلات عدیده‌ محیط‌زیستی را دارد که آلودگی هوا، آب، خاک، صدا و پسماند از جمله خروجی این بارگذاری نادرست است.
می‌توان گفت علت‌العلل مشکلات محیط‌زیستی تهران و مغفول ماندن حق شهروندان این است که حقوق اصلی زیست محیطی در حین بارگذاری ها و سیاست‌گذاری‌هایی که برای این کلانشهر در ادوار گذشته انجام شده است مورد غلفت و کم توجهی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محیط زیستی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»