Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده شهرستان فاروج در حالی برگزار شد که سئوال «خروجی برنامه چه بوده» بی پاسخ ماند و مصوبات اجرا نشده و کاغذی دامنگیر این کارگروه مهم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج؛  اجرای طرح «مبارزه با خشونت» در شهرستان فاروج در حالی به یک‌سالگی خود رسید که هنوز متولی اجرای آن از عدم همکاری بعضی دستگاه های مهم در این جلسه، گلایه داشت و از طرفی با در ترازو گذاشتن برنامه های انجام شده طی یک سال در مقابل کفه افزایش آمار طلاق، خودکشی و کاهش ثبت واقعه ازدواج، حرفی برای گفتن باقی نمی گذاشت!

 

پیش از این معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی در گفت و گو با رسانه های استان از بالا بودن آمار ضرب و جرح و جرائم خشن در دو شهرستان فاروج و راز و جرگلان خراسان شمالی خبر داده بود و گفته بود: متاسفانه آمار ضرب و جرح و جرائم خشن در دو شهرستان فاروج و راز و جرگلان بالا بوده و این دو شهرستان آمار مناسبی در این شاخص ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«صادق اسپیدکار» با اشاره به اینکه درصد افزایش آمار جرائم خشن در خراسان شمالی 13 درصد است بیان کرده بود، در حالی میانگین درصد افزایش آمار جرائم خشن در استان 13 درصد است که در سال 98 آمار جرائم خشن در شهرستان فاروج 35‌.7 درصد و در شهرستان راز و جرگلان 30.5 درصد افزایش داشته است که شهرستان فاروج به عنوان پایلوت به منظور اجرای طرح پیشگیری از ضرب و جرح و کاهش جرایم خشن انتخاب شد.

 

 

مدیران بدون اجرای مصوبات به جلسه نیایند

 

فرماندار فاروج در این نشست با مقایسه آمار 9 ماهه امسال در حوزه ازدواج، طلاق و خوددکشی گفت: آمار نگران کننده و معنادار است و گواه این است که اقدامات آموزشی و فعالیت های انجام شده موفق نبوده و باید آسیب شناسی شود.

 

«ابوالحسن نجفی حاجی تقی» افزود: صرف برگزاری دوره آموزشی بدون استمرار داشتن، آسیب شناسی و بررسی خروجی آن، اثر گذار نیست و آمارها میزان موفقیت در اجرای طرح ها را نشان می دهد.

 

فرماندار فاروج با بیان اینکه، اجرا نشدن مصوبات قابل پذیرش نیست، گفت: مصوبات نشست ها باید تقویم اجرایی داشته باشد و مدیر با مصوبه اجرا شده وارد جلسه شود.

 

وی با نگران کننده خواندن آمار ها در حوزه طلاق افزود: از هم پاشیدن هسته یک خانواده فقط به  افراد آن جمع آسیب نمی زند و علاوه بر زن و مرد و فرزندان سایر خانواده های وابسته هم دچار آسیب می شوند.

 

وی بر ضرورت حساس کردن مردم نسبت به این آسیب ها با استفاده از ظرفیت های مختلفی همچون حضور روحانیون در روستاها، استفاده از فضای مجازی و همه ابزارهای موثر در این مسیر گفت: تا مردم به این موارد حساس نشوند، دستاوردی نخواهیم داشت و اجرای موفق هر طرحی در گرو مشارکت مردم است.

 

فرماندار فاروج با اشاره به اینکه تنها مرکز مشاوره شهرستان در دست راه اندازی است، گفت: دستگاه های متولی، این بخش را جدی گرفته و بر توسعه فعالیت های مشاوره ای بیفزایند.

 

نجفی گفت: نگاه رفع تکلیفی داشتن به مصوبات باید اصلاح شود و تمامی دستگاه ها برای طرح مبارزه با خشونت باید نهایت همکاری را با مجریان داشته باشند.

 

وی بر همکاری دهیاران با مراجع قضایی و انتظامی در حوزه آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: روحانیون مستقر در سطح روستاها با آموزش به مردم در مسیر حفظ کانون خانواده می توانند موثر عمل کنند.

 

وی گفت: دستگاه های فرهنگی ظرف یک هفته برنامه های پیشنهادی در کاهش آسیب های اجتماعی را ارائه کنند تا بعد از پالایش آن وارد مرحله اجرایی طرح ها شویم.

 

 

 

 

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: کاهش آمار طلاق شهرستان فاروج خودکشی خشونت ازدواج و طلاق شهرستان فاروج جرائم خشن دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال از برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها، به دنبال نامه مهم وزیر ورزش و جوانان خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون گفت: پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برای اعمال رویه‌های قانونی متقن، به‌زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسئول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود: بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین‌نامه‌های مصرح در فرآیند صدور مجوز حرفه‌ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

هوادار خاطی سپاهان 10 سال محروم شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • زلزله ۴‌.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند