Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه پهلوانی در نشست شورای راهبردی توسعه استان قزوین که صبح امروز در سالن سردار شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت بهره‌وری سبز اظهار کرد: بهره‌وری سبز مهم‌ترین موضوعی است که به علت عدم پایداری منابع انرژی امروز دنیا به آن پردازند و حساسیت استاندار هم در این زمینه بسیار مهم است، بدیهی است که در موضوع انرژی و افزایش بهره‌وری جای کار زیادی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران ادامه داد: در سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که در اجرای ماده ۵ برنامه ششم توسعه تأخیر داشته‌ایم و دستگاه‌های ملی هنوز نتوانسته‌اند در این خصوص اعلام برنامه کنند لذا دستگاه استانی نباید منتظر دستگاه‌های ملی شود.

وی افزود: اگر دستگاه‌های استانی، منتظر دستگاه‌های بالادست ملی بمانند با توجه به عدم بلوغی که در دستگاه کلان داریم به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم. البته بودجه سال ۹۹ تحرکی در دستگاه‌ها و ادارات دولتی ایجاد کرده بود ولی حتماً این قدم کافی نیست.

پهلوانی ابراز کرد: در سال ۹۸ با بررسی مزیت به این نتیجه رسیده‌ایم که حتماً باید خود استان‌ها در تدوین ملی برنامه بهره‌وری حضور جدی داشته باشند تا در مسیر اجرا بتوانند مشکلات را سریع‌تر ببینند و راه‌حل‌های خود را مطرح کنند، هر پیشنهادی در خود استان باید چکش‌کاری شود و تعارضاتش با برنامه سایر دستگاه‌ها مشخص گردد. این برنامه از اسفندماه سال ۱۳۹۸ به دستگاه‌ها در استان‌های کشور ابلاغ شده است.

وی توضیح داد: جایگاه بهره‌وری در برنامه‌ریزی منطقه‌ای یک حالت هماهنگ‌کننده دارد که به‌صورت خرد شکل می‌گیرد و اثرگذاری آن را می‌توانیم در کلیات و برنامه و عملکردی که بالادست ارائه می‌شود شاهد باشیم چرا که می‌تواند نوعی از یکدستی را ایجاد نماید.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با اشاره به این مطلب که این سازمان یک سازمان اجتماعی اقتصادی است یادآور شد: برای سرعت در انجام امور نباید دربند ساختار باشیم و کشور را به این بهانه معطل کنیم لذا به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است که در موضوع بهره‌وری یک کارشناس داشته و نیز یک کارگروه ویژه ذیل بهره‌وری در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دایر شود.

وی بیان کرد: وقتی در خصوص بهره‌وری حرف می‌زنیم می‌خواهیم مصرف حداقلی منابع اتفاق بیفتند. بهره‌وری وظیفه ذاتی مدیریت است، ما نیازمند اصلاح رفتار و فضای فکری در جهت افزایش عملکرد هستیم، همچنین این تغییر باید در سطح آموزش هم اتفاق بیفتد چرا که بهره‌وری چندوجهی است، آموزش پرورش باید انسان بهره‌ور تربیت کند و در این موضوع کم گذاشته‌ایم.

پهلوانی در خاتمه گفت: سازمان ملی بهره‌وری دو وظیفه جدی را به عهده دارد، اجرای ماده پنجم قانون ششم توسعه و دیگر ایجاد زیربنای لازم برای استقرار نظام مدیریت بهره‌وری که هر دو مغفول مانده است.

کد خبر 5115801

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بهره وری ایران قزوین بهره وری سرمایه قاسم سلیمانی آیت الله مصباح یزدی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شیراز کرمانشاه آمار کرونا آلودگی هوا گرگان بوشهر عکس استانها شهرستان کرج جبهه مقاومت شهرکرد دستگاه ها بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد

به دنبال اجرای اقدامات توسعه‌ای گسترده و تحول‌گرا در سال‌های اخیر، بانک رفاه کارگران برای دومین مرتبه پیاپی به عنوان دستگاه برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این بانک براساس شاخص‌های دوازده‌گانه تعیین شده به منظور ارزیابی عملکرد در خصوص میزان پیشرفت برنامه‌های تحولی در سازمان‌های تابعه این وزارتخانه، با کسب بالاترین امتیاز (100 درصد) در بین 10 سازمان، بانک و صندوق زیرمجموعه، برای بار دوم حائز رتبه نخست شد.  

بر اساس این گزارش، "تدوین نظام انگیزشی کارکنان فعال در برنامه‌های تحولی"، "اجرای مرحله اول از پرداخت مزایای انگیزشی بر اساس عملکرد"، "رفع نواقص احتمالی و به‌روزآوری نظام انگیزشی برای اجرای مرحله دوم"، "شناسایی فرایندهای کلیدی متناظر با اجرای برنامه‌های تحولی"، "تعیین شاخص های کلیدی عملکرد، سامانه‌های فناوری اطلاعات و گلوگاه‌های فساد مرتبط با هر فرایند کلیدی"، "اندازه‌گیری شاخص‌های کلیدی عملکرد وضع موجود و مقدار هدف‌گذاری شده تا پایان سال 1402"، "برنامه‌ریزی و اقدام جهت اصلاح فرایندهای کلیدی"، "تهیه فهرست مهم‌ترین قوانین و مقرراتی که باید برای اصلاح فرایند مورد بازنگری قرار گیرند"، "شناسایی مسائل و چالش‌های مرتبط با برنامه‌های تحولی و تعیین موضوعات و محورهای اجرای نظام پیشنهادها"، "برگزاری فراخوان پیشنهادها برای حل مسائل مرتبط با برنامه‌های تحولی"، "ارزیابی و انتخاب پیشنهادهای برتر" و "پرداخت پاداش به نفرات برتر و تدوین برنامه‌ی عملیاتی برای اجرای پیشنهادهای منتخب"، این شاخص‌های دوازده‌گانه را تشکیل می‌دهند.

شایان ذکر است، طراحی و اجرای برنامه تحولی این وزارتخانه از ابتدای سال 1402 با الگوی متفاوت و برمبنای سه محور اصلی "طراحی و اجرای نظام انگیزشی کارکنان فعال در برنامه تحولی"، "شناسایی و بهبود فرایندهای کلیدی" و "طراحی و اجرای نظام پیشنهادها با اولویت برنامه‌های تحولی" در دستور کار قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد