Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی با بیان اینکه حجاب و عفاف تنها مختص به بانوان نیست، گفت: بر همین اساس یکی از فرامین مهم دین، توجه به فلسفه حجاب و عفاف برای در امان ماندن از گناه و لغزش هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» ظهر امروز (۱۷ دی ماه) در جلسه عفاف و حجاب با بیان اینکه، نگاه اسلام به زندگی جامع بشری کمال و سعادت دنیوی و اخروی است، اظهار کرد: حجاب و عفاف دو اصل مهم و اساسی در این زمینه بوده که رعایت این الزامات دینی باعث می شود تا جامعه از آسیب‌های اجتماعی دور بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حجاب و عفاف تنها مختص به بانوان نیست، گفت: بر همین اساس یکی از فرامین مهم دین، توجه به فلسفه حجاب و عفاف برای در امان ماندن از گناه و لغزش ها است.
 

وی ضمن تاکید بر اینکه، در زمینه حجاب و عفاف، آیات قرآن، احادیث و روایات مختلفی برای زنان و مردان در جوامع اسلامی اشاره دارد، گفت: جایگاه رفیع زن در دین مقدس اسلام و در نظام مقدس جمهوری اسلامی به زنان هویت بخشید است.
 

جمالی با بیان اینکه، با رعایت حجاب و عفاف در دیگر شئونات زندگی هم می ‌توان الگویی والا برای سایرین بود، ابراز داشت: متاسفانه در برخی موارد بعضی پوشش های ناقص اغوای آنها بسیار ناشایست و زننده است که کرامت مادری، همسری و انسانی را زیر سوال می برد.
 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کسانی که به ضرورت حجاب به درستی پی نبرده اند، در پایبندی به آن نیز از خود ضعف و سستی نشان می‌ دهند و ریشه این بی حجابی را باید در ضعف باورهای دینی جستجو کرد.
 

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که از آموزه‌های دینی فاصله می‌ گیرند باورهای آنها فقط رنگ مذهبی دارد، ولی پایه و اساس دینی ندارد در دام بی حجابی گرفتار می شوند.
 

جمالی گفت: متاسفانه در برخی موارد بی توجهی و سست غیرتی سرپرستان خانواده‌ نیز در گرایش به بدحجابی زنان و دختران نقش دارد و این گونه خلقیات باعث گمراهی فرزندان و آسیب به جامعه شده که بسیار زشت و بد است.
 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به اینکه، رفتار حضرت فاطمه (س) الگو و معیار بسیار روشنی برای همه بشر به ویژه بانوان است تا به زندگی سعادتمندی برسند، گفت: بانوان به ویژه دختران جوان با حجاب و عفاف خود گام موثری برای بالا بردن شخصیت، ارزش و حفظ موقعیت خود برداشته اند.
 

وی حضور اساتید حوزه و دانشگاه در برنامه هایی که بتوانند به شیوه های نو، زبان و شرایط امروزی و بسیار مخاطب پسند در خصوص حجاب و عفاف بحث کنند را ضروری دانست.  
 

جمالی تاکید کرد: همه وظیفه داریم و در راس آن جامعه فرهنگی، رسانه ای، دانشگاهی، نخبگانی و بزرگان بیشتر مسئولیت دارند تا نسبت به تعمیق و تحقق ارزش های دینی از جمله حجاب و عفاف در جامعه نقش ایفا کنند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: احد جمالی شخصیت آموزه های دینی باورهای دینی حجاب حجاب و عفاف حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برگزاری نشست های هماهنگی برنامه های دهه کرامت، تاکید کرد: برگزاری برنامه های شاد و مفرح همراه با نشاط اجتماعی در دستور کار مسئولان و دست اندرکاران مراسم دهه کرامت قرار گیرد.

وی به آثار تبیینی و تربیتی و معنوی برنامه های دهه کرامت بر روی نسل جوان و آتیه ساز ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: همایش ویژه دختران در ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در دهه کرامت برگزار شود.

امام جمعه سمنان همچنین خواستار تبیین حجاب و عفاف و سیره حضرت معصومه (س) برای دختران شد و تاکید کرد: از فرصت برنامه های دهه کرامت برای ترویج فرهنگ حجاب و الگو سازی برای دختران استان بهره گیری شود.

مطیعی ضمن بیان اینکه ابراز رضایت مردم از اجرای طرح نور در جامعه بسیار ارزشمند است، گفت: دهه کرامت فرصت خوبی است تا مردم ما بتوانند حمایت خودشان را از اجرای طرح نور اعلام دارند.

وی دهه کرامت را زمان خوبی برای بزرگداشت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه به خصوص بین نسل جوان دانست و تاکید کرد: تبیین اهمیت حجاب و عفاف محور برنامه های دهه کرامت به خصوص برای نسل آینده ساز استان سمنان باشد.

کد خبر 6092817

دیگر خبرها

  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور