Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز هدایت‌الله جمالی پور در جلسه شورای توسعه راهبردی استان قزوین که با حضور فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران برگزار شد اظهار کرد: در دین مکرم اسلام بر روی موضوع بهره‌وری تأکید شده و حتی آیاتی هم به این موضوع اشاره دارند، آیاتی که در خصوص مصرف صحیح صحبت می‌کنند مستقیم به این مسئله اشاره دارند، در دین اسراف ناپسند است و عقل هم به ما منطق خود همین دستور را می‌دهد، برای مثال از ما می‌خواهد که از ثروت به‌درستی و در جهت ایجاد رفاه برای خود و جامعه استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین عنوان کرد: علی‌رغم تمام اقداماتی که در جهت بهره‌وری در کشور انجام شده نتیجه مطلوب دین و فرهنگ ما نیست. بهره‌وری با دستور و سازمان شکل نمی‌گیرد و نیاز به یک پیش‌زمینه مهم‌تری دارد و حلقه گم شده این چرخه فرهنگ‌سازی است. این موضوع باید تبدیل به فرهنگ شود و برای جاری شدن آن باید ابزار و ملزومات کار را بشناسیم.

وی گفت: ائمه ما در خیلی از بیانات خود به استفاده درست و حداکثری از ظرفیت پرداخته‌اند. ما یک کشور مسلمان متدین با فرهنگ چند هزار ساله هستیم. اصالت یک بخش و دین هم یک بخش دیگر سازنده ما است، چرا نتوانسته‌ایم از ظرفیتشان درست بهره ببریم؟ چرا با این تاریخ و فرهنگ به این نقطه رسیده‌ایم که امروز خیلی از کشورهای دیگر با پیشینه فرهنگی سبک‌تر از ما موفق‌تر عمل کرده‌اند؟ باید بررسی کنیم چرا با این‌همه وقت و هزینه و مطالعه و پژوهش نتوانسته‌ایم به جایگاه بزرگ بهره‌وری بالا برسیم؟

جمالی پور خاطرنشان کرد: پاسخ به این سوالات می‌تواند ما را به مقصودمان برساند، ما بدترین رفتار را با منابع در دسترس خود داریم، وقتی ارزش چیزی را درست ندانیم برخورد درست را نیابیم، ساختار زمانی اصلاح می‌شود که ارزش همه منابع را به‌درستی بدانیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: لازم است سازمان بهره‌وری همه عناصر را ارزش‌گذاری کند تا با تعریف این ارزش‌ها حساسیت‌های لازم ایجاد شود، باور ما این است که بهره‌وری نجات‌بخش فرهنگ و اقتصاد ما بود و عنصری است که می‌تواند ما را به نقاط بالا در سطح جهانی برساند.

کد خبر 5115865

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندارقزوین بهره وری قزوین قاسم سلیمانی آیت الله مصباح یزدی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شیراز کرمانشاه آمار کرونا آلودگی هوا گرگان بوشهر عکس استانها شهرستان کرج شهرکرد جبهه مقاومت بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۵۰هزار ‌میلیارد ریالی شیلاتی در خوزستان

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: طرح زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی و خاویاری استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از شهریور سال گذشته آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مرتضی سوری گفت: هدف از اجرای زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان، ارتقای بهره‌وری در رسته ماهیان گرمابی و خاویاری، افزایش تولید با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبزی‌پروری، کشف و توسعه بازارهای داخلی و خارجی با رویکرد تنوع گونه‌ای است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای این طرح عنوان کرد: تدوین طرح مطالعاتی زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی و خاویاری و صدور 94 پروانه بهره‌برداری واحدهای شیلاتی به ظرفیت 770 تن در سال از جمله اقدامات انجام شده در راستای زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری است.

سوری ادامه داد: هدایت منابع مالی و تسهیلاتی به 12 طرح زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری به مبلغ 307 میلیارد ریال و تدوین 6 فرصت سرمایه‌گذاری با مطالعات کامل امکان‌سنجی به زبان انگلیسی و فارسی با حجم سرمایه‌گذاری 150 هزار میلیارد ریال از دیگر اقدامات در راستای این طرح بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین 2 واحد راکد مرتبط با زنجیره ارزش ماهیان گرمابی و خاویاری با اختصاص 125 میلیارد ریال سرمایه احیا شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰هزار ‌میلیارد ریالی شیلاتی در خوزستان
  • افزایش ۶۵ درصدی صادرات سیر/ روسیه مقصد نخست صادرات سیر خشک
  • آغاز اجرای طرح زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی خوزستان
  • اجرای طرح زنجیره ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان
  • اختیارات استان‌ها در اجرای طرح مولد سازی افزایش می‌یابد
  • دانشگاه آزاد حلقه گمشده جدایی جامعه و دانشگاه را یافته است/ تشریح جایگاه طرح صدرا میان دانشجویان
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی