Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو اثر نقاشی به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فداکاری با ابزار هنر توسط استاد حسن ترخوانه در حوزه هنری زنجان خلق شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مهدی خدایی، معاون فرهنگی و مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی؛ یکی از مدافعان ملی و چهره ماندگار ایران اسلامی، دو اثر هنری ماندگار از نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و زیادی‌خواهی‌های دشمن، در ابعاد 100 در 150 سانتی‌متر توسط استاد حسن ترخوانه به تصویر کشیده شده است که در نوع خود نمونه‌ای ارزشمند از آثار هنری تولید شده از هنرمند پیشکوت استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان؛ خدایی ادامه داد: «رستاخیز» و «رستگاری» عنوان دو اثر تولید شده توسط پیشکسوت نقاشی استان زنجان؛ استاد حسن ترخوانه است که از نقاشان و هنرمندان توانمند استان زنجان محسوب می‌شود، افزود: این هنرمند پیشکسوت، از فعالان و هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر می‌باشند که تاکنون در برنامه‌ها و مناسبت‌های متعدد با حوزه هنری زنجان همکاری داشته و چندین اثر ارزشمند با موضوع آراء و اندیشه‌های شهید آوینی، شهدای انقلاب و دفاع‌مقدس خلق کرده است.


وی ادامه داد: حسن ترخوانه به سبب ترسیم تعداد کثیری از تصاویر شهدا، «هنرمند شهدا» لقب گرفته و این دو اثر هنری را نیز به سفارش حوزه هنری زنجان و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها در ایام سالروز ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی براساس تصور ذهنی نسبت به زوایای مختلف ابعاد شخصیتی این شهید والامقام و حس قلبی خود به سردار به تصویر کشیده شده است. 
خدایی با اشاره به طرح آثار تولید شده این هنرمند برجسته و پیشکسوت استان اظهار داشت: طرح این آثار براساس مطالعات و تحقیقات وسیع خود استاد در خصوص مکتب سردار سلیمانی است و تصاویر براساس عشق این شهید بزرگوار به قرآن و عبادت، امام حسین(ع) و شوق شهادت و ایثار ترسیم شده است و افزود: در بخشی از دو اثر «رستاخیز» و «رستگاری» مصطفی رستمی؛ از هنرمندان خوشنویس استان به کتابت نیز پرداخته‌اند.
 وی با بیان اینکه؛ طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، از این آثار هنری در شب شعر «قاف»؛ ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی که با همکاری و مشارکت حوزه هنری زنجان و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در روز سیزدهم دی ماه 1399در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، رونمایی بعمل آمد.


خدایی یادآور شد: حوزه هنری زنجان در این ویژه برنامه با تولید و پخش کلیپی از فعالیتهای هنری استاد حسن ترخوانه از مقام هنری این هنرمند پیشکسوت نیز تجلیل نمود. 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حوزه هنری زنجان سردار دلها حوزه هنری زنجان استان زنجان دو اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ پیکر این هنرمند عرصه موسیقی، امروز از سالن گلشن شهر بجنورد تشییع و در بوستان جاوید در قطعه هنرمندان تدفین شد.
عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده‌ دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان ۱۴ اردیبهشت‌ماه پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.
وی ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، استاد قلی پور در کنار پدرش که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت.
استاد قلی پور در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • آیین تجلیل از معلمان بالای ۸۰ سال استان زنجان
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی