Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین گفت: استان قزوین از نظر میزان گرفتن تست سریع کرونا پنجمین استان کشور است و رویکرد اصلی این دانشگاه افزایش هر چه بیشتر تست‌گیری میان گروه‌های حساس است. - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، درباره وضعیت غربالگری و تست‌گیری کرونا در استان اظهار داشت: قزوین از نظر میزان گرفتن تست سریع کرونا پنجمین استان کشور است و رویکرد اصلی دانشگاه علوم پزشکی افزایش هر چه بیشتر تست‌گیری میان گروه‌های حساس است و هدف ما رساندن میزان تست‌های مثبت کرونا به زیر 8 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کم شدن تعداد بیماران کرونایی در استان قزوین اضافه کرد: امروز بهترین زمان برای اجرای طرح محله‌محور شهید سلیمانی است چرا که تعداد بیمارهای کرونایی به قدری کم شده که به راحتی می‌توان افراد ناقل یا مبتلا به کرونا را ردگیری و رهگیری کرد و طرح قرنطینه خانگی را به شکل هدفمندی در مورد افراد اجرا کرد.

نامدار با بیان این که تیم‌های حمایتی و مراقبتی طرح شهید سلیمانی باید بیشتر از گذشته تقویت شوند ادامه داد: در همین راستا رایزنی‌هایی با وزرات بهداشت و درمان انجام دادیم تا برای گروه‌های داوطلب و بسیجی طرح شهید سلیمانی بر اساس حجمی غربالگری و تست‌گیری سریع کرونا بودجه‌ای را جذب کنیم.  

جوانان ناقلان اصلی کرونا در استان هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه به نگران‌کننده بودن آمار افزایش تست‌های مثبت از گردهمایی‌های خانوادگی شب یلدا اشاره کرد و گفت:‌ رهیافت ما این است که در صورت ورود واکسن کرونا به کشور، واکسیناسیون کرونایی را به جای این که به سمت کادر درمان و افراد مسن ببریم، به سمت جوانان فعال در جامعه ببریم.

10 هزار کارمند قزوینی تست کرونا می‌دهندتمام مراکز غربالگری قزوین موظف به گرفتن تست سریع کرونا از افراد مشکوک به کووید-19 هستندکیت‌های تست سریع کرونا به قزوین می‌رسد

وی افزود: بیشترین میزان انتقال کرونا از طریق جوانان صورت می‌گیرد و این قشر کرونا را به سالمندان و افراد حساس منتقل می‌کنند که اگر این قشر هر چه زودتر واکسینه شوند، جلوی مرگ ‌و میر بیماران کرونایی سالمند هم گرفته می‌شود.

نامدار کنترل قرنطینه‌ خانگی را حساس‌ترین نقطه در مبارزه با شیوع کرونا دانست و ادامه داد: باید منابع مالی بیشتری به صورت حجمی در اختیار نیروهای جهادی و مردمی طرح شهید سلیمانی قرار بگیرد و هر گروهی که بیشتر موفق به رهگیری و ثبت تست مثبت کرونا شد، از نظر مالی هم تشویق شود تا بتوانیم میزان شیوع کرونا را به صورت علمی و دقیق مدیریت کرده و زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا استانداری قزوین تست سریع کرونا شهید سلیمانی استان قزوین تست گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عین‌الله کشاورز ترک امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جشنواره امتنان از کارگران و جامعه کار و تولید اظهار کرد: شاخص‌های حوزه اشتغال نشان می‌دهد که در استان اتفاق خوبی رقم خورده و نرخ بیکاری استان قزوین به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده که با شاخص‌های کار و تولید بر اساس میزان جمعیت هماهنگ است.

وی افزود: کارگران در حوزه کار و تولید رکن اصلی هستند و رسالت داریم با همه توان از این فعالان عرصه اقتصاد و تولید تجلیل کنیم، در ضمن باید فضای مناسب‌تری را در حوزه کار و کارگر فراهم کنیم تا فعالان این عرصه با آرامش و فراغ خاطر بیشتری چرخ‌های تولید را به حرکت درآورند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار در استان قزوین احداث مسکن کارگری را از اولویت‌های نهاد متبوعش دانست و گفت: درصددیم با اجرای مسکن کارگری در مسیر حل این مشکل گام برداریم که خوشبختانه قزوین رتبه خوبی در این عرصه کسب کرده است.

کشاورز ترک از کسب رتبه برتر اشتغال و امنیت اشتغال در فضای کسب‌وکار توسط استان قزوین خبر داد و افزود: همچنین استان قزوین در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ رتبه اول کشور را به‌دست آورده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت انجمن‌های ورزش کارگری و ایجاد بسترهای مبتنی برای فعالیت تعاونی‌ها ادامه داد: کارگران رکن اصلی تولید و اشتغال به شمار می‌آیند و باید به فرهنگ و ارزش کار در حوزه‌های رسانه‌ای و دانشگاهی پرداخته شود.

به گزارش ایمنا، در این جشنواره از میان ۵۰۰ طرح ارائه شده تعداد ۵ نفر از کارگران نمونه در سطح ملی، تعداد ۸ نفر کارگر نمونه استانی، ۵۹ نفر کارگر ورزشکار مدال‌آور طلا، نقره و برنز کشوری، ۵ نفر بانوی کارگر سرپرست خانوار و دارای بیش از ۳ فرزند، ۵ فعال قرآنی و فرهنگی دارای رتبه‌های اول کشوری، ۵ خانواده شهید جامعه کارگری، یک نفر نخبه هنرآموز در سطح استان قزوین راه یافته به المپیاد جهانی تجلیل شد. همچنین به ۵۰. نفر از کارگران خط تولید با هماهنگی آستان قدس رضوی درطرح «خداقوت کارگر» هدیه متبرک آستان قدس تقدیم شد.

کد خبر 748896

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • شمس آذر 2-1 پیکان؛ اوج هیجان در قزوین؛ پیروزی، تساوی و دوباره پیروزی!
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد
  • اوزونیدیس: رتبه پنجم و هفتم تفاوت ندارد، مهم ساختن تیم است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت