Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش هزینه‌های کشت، گفت: قیمت بذر و نهاده‌های کشاورزی ۱۲۰ درصد افزایش یافته است بنابراین به هیات شورای اقتصاد پیشنهاد دادم که قیمت چغندر قند یک هزار و ۲۰۰ تومان باشد که در نهایت با ۸۴۰ تومان موافقت شد.

دکتر پیمان حصادی در جلسه هماهنگی کشت چغدر قند در خوزستان که امروز (۱۷ دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل کمیته‌های شهرستانی در خصوص بررسی موضوعات فنی در روند بهتر کار، تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرستان‌ها جوانان خوب جویای نام وجود دارد که پیگیر مساله هستند و می‌توانند مبلغ خوبی برای کشاورزان باشند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بازدید از مزارع، افزود: اکنون زمان مبارزه با علف هرز گذشته است و تنها اگر چیزی وجود دارد به صورت مکانیکی می‌توان مبارزه کرد.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از موارد خاصی که در مزارع مشاهده شد، تفاوت استان خوزستان با استان‌های دیگر است؛ در خوزستان رشد سبزینه بسیار شدید است یعنی رشد برگ بیش از اندازه‌ای دارد.

حصادی بیان کرد: مزارع در ظاهر بسیار زیبا هستند اما تراکم آن‌ها مناسب نیست و بسیار کم است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت تراکم بوته‌های چغندر قند، تصریح کرد: ایراداتی در خصوص بحث کشت دقیق در چغندر قند وجود دارد. اکنون در بهترین مزرعه تخمین زده می‌شود ۶۰ هزار بوته کشت شده باشد اما با توجه به گران شدن نهاده‌ها، باید کشاورزان از نظر فنی بتوانند با این بذرها حداکثر یک و نیم یونیت را توی خاک ببرند.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت صنعتی ما پایین است و ناچار هستیم برنامه‌ای برای کشت زودهنگام داشته باشیم؛ با وجود اینکه می‌دانیم آفات و بیماری‌ها طغیان خواهند کرد.

حصادی با بیان اینکه برداشت باید بر اساس زمان کشت انجام شود، عنوان کرد: می‌شود از ارقام مقاوم‌تر استفاده کرد و تنها مشکل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز حل شود.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در خوزستان باید جلساتی با مسئولان سیاسی برگزار شود و موارد مورد نیاز با استاندار و شرکت‌های حمل و نقل، پیگیری شود. باید در این جلسات مصوب شود که در طول دوران برداشت، عوارض راه برای کامیون‌های حامل چغندر قند را حذف کنند و موارد تشویقی در نظر بگیرند.

وی افزود: باید از هم‌اکنون کارخانجات قند برای برداشت برنامه‌ریزی داشته باشند. تعداد ادوات برداشت، هماهنگ با میزان سطح کشت نیست. زمانی که سطح زیر کشت افزایش می‌یابد باید دستگاه‌های برداشت هم آماده شده باشند و قراردادها با شرکت‌های حمل و نقل نیز منعقد شود.

حصادی ادامه داد: با توجه به زیاد بودن سطح زیر کشت باید زمان برداشت جلوتر باشد و نمی‌توانیم پس از خردادماه برداشت کنیم.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش هزینه‌های کشت، گفت: قیمت بذر و نهاده‌های کشاورزی ۱۲۰ درصد افزایش یافته است بنابراین به هیات شورای اقتصاد پیشنهاد دادم که قیمت چغندر قند یک هزار و ۲۰۰ تومان باشد که در نهایت با ۸۴۰ تومان موافقت شد. اکنون مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای داشته که تعیین قیمت از شورای اقتصاد خارج و به وزارت جهاد کشاورزی محول شود که مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی قیمت را مصوب کند؛ قطعا قیمت چغندر قند بیش از یک هزار تومان خواهد بود.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: من اعتقادی به یارانه بذر ندارم که آن را ادامه دهم. تاکنون با سختی یارانه بذر را تامین کرده‌ایم و تا حد امکان تامین خواهیم کرد اما باید راهکار آن را تغییر و از یارانه بذر خارج کنیم.

وی بیان کرد: در سطح کشور هفت میلیون تن ظرفیت صنعتی در کشت بهاره وجود دارد که در طول دوران بهره‌برداری متغیر است. اکنون در خوزستان امکان ۶۰ هزار هکتار کشت بهاره وجود دارد اما ظرفیت صنعتی کشت بهاره وجود ندارد و باید ظرفیت صنعتی در استان ایجاد شود.

حصادی گفت: هفت میلیون تن کشت چغندر قند نمی‌تواند نیاز چغندر قند بهاره ما را تامین کند و در خوزستان ظرفیت احداث سه کارخانه ۱۰ هزار تنی وجود دارد.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بحث تراکم کشت، فرم‌هایی تحت عنوان حلاء عملکرد به استان‌ها ارسال شد که باید با دقت و شدت تکمیل شوند تا به عنوان چراغ راه ما باشند. همچنین باید تحقیقی در خصوص رشد متعادل‌تر سبزینه انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان کشاورزی جهاد كشاورزي چغندرقند قیمت چغندر قند ظرفیت صنعتی یارانه بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد

عضو شورای شهر قزوین گفت: این روزها شاهد گلایه شهروندان از افزایش بالای نرخ کرایه تاکسی‌ها در سطح شهر هستیم و به همین خاطر باید برای رانندگان تاکسی یارانه حمایتی در نظر بگیریم و درصدی از کرایه تاکسی را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ولی چگینی شامگاه _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به افزایش کرایه تاکسی در شهر قزوین اظهار کرد: این روزها شاهد گلایه شهروندان از افزایش بالای نرخ کرایه تاکسی‌ها در سطح شهر هستیم و به همین خاطر باید برای رانندگان تاکسی یارانه حمایتی در نظر بگیریم و درصدی از کرایه تاکسی را باید کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه این کار مانند اقدام شهرداری در اعطای یارانه به اتوبوسرانی است، اضافه کرد: می‌توانیم با اصلاح کرایه تاکسی و پرداخت مابه‌التفاوت آن از طریق یارانه نقدی و یا غیرنقدی این موضوع را جبران کنیم تا بار کمتری بر روی دوش شهروندان باشد.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حادثه آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری گفت: متأسفانه مصدومان این حادثه وضعیت روحی مناسبی ندارند وبا توجه به اینکه سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی آن است ضرورت دارد تا به اوضاع مصدومان رسیدگی ویژه‌ای شود و خدمات روانکاوی و حمایت‌های ویژه برای آنان در نظر گرفته شود.

چگینی ادامه داد: همچنین بیمه کارکنان آتش‌نشانی و کسانی که در عملیات حضور دارند، باید به گونه‌ای باشد تا خدمات خاصی بعد از حادثه ارائه شود که متأسفانه به نظر می‌رسد تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر یکسان بوده و برای افرادی که در عملیات دچار حادثه می‌شود با افراد دیگر یکسان خدمات می‌دهند، پس باید در این حوزه هم شهرداری تدبیر کند.

وی در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه دوفوریتی اخذ تسهیلات از بانک شهر اختصاص داشت، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت سهامداری در بانک شهر برای اخذ تسهیلات بیشتر استفاده کنیم و در مسیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هزینه کنیم.

عضو پارلمان شهری قزوین تأکید کرد: انتظار می‌رود تا در بانک شهر یک نفر به طور مداوم موضوعات و مطالبات و اخذ تسهیلات را پیگیری کند و از امتیازات سهامداری خود بهترین استفاده را برای شهر و شهروندان ببریم.

کد خبر 747974

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد