Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حدود دو هفته است که اطلاعیه‌ای  با تیتر «تحویل فوری»  در خصوص فروش محدود واحدهای مسکونی شهرک جدید رامین در حوزه شهرستان باوی از طریق بنگاه‌های املاک در سطح شهرستان منتشر می‌شود.

در متن تبلیغی این اطلاعیه آمده است که، واحد نیمه کاره با 57 میلیون تومان به علاوه 17 میلیون تومان وام و واحدهای تکمیل شده با  قیمت تمام شده 135 میلیون تومان به علاوه وام و صدور سند به نام مشتری آماده فروش به متقاضیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه جانمایی شهرک جدید رامین و فقدان برخی امکانات و خدمات شهری همیشه مورد انتقاد متقاضیان بوده و یکی از عوامل دافعه برای سکونت در این شهرک است اما قطعا فروش واحد 85 متری با شرایط جدیدی که تبلیغ می‌شود در این اوضاع گرانی مسکن جذابیت‌های خاص خود را برای متقاضی خواهد داشت.

طبق قوانین مسکن مهر، متقاضی واحد مسکونی در شهرک جدید رامین باید مبلغ 40 میلیون تومان(به علاوه 45 میلیون وام مسکن) علی الحساب پرداخت کند و به جای صدور سند به نام متقاضی اجاره نامه 99 ساله تحویل وی داده می‌شود، البته متقاضی در صورت پرداخت قیمت عرضه می‌تواند سند ملکی واحد مسکن مهر را دریافت کند.

 

املاک شخصی است و ربطی به دولت ندارد

خبرنگار فارس به منظور بررسی صحت موضوع به عنوان مشتری با جلیل رویضی رئیس اتحادیه املاک شهرستان که خود نیز بنگاه دار است تماس گرفت و در خصوص جزئیات فروش این واحد‌های مسکونی اطلاعاتی را درخواست می‌کند که وی در پاسخ گفت: واحدهای  نیمه کاره‌ 85 متری هستند(هال، پذیرایی، و...) قیمت 57 میلیون و 500 هزار تومان به علاوه 17 میلیون وام، شرایط پرداخت وام هم به این صورت است که متقاضی بعد از یک سال استراحت باید اقساط وام را پرداخت کند.

وی افزود: سند خانه به عنوان ضمانت وام در رهن بانک می‌ماند تا اقساط کاملاً پرداخت شود، اقساط وام ماهیانه 180 هزار تومان و 9 ساله است.

این بنگاه‌دار در خصوص شرایط تحویل واحدهای مسکونی نیمه‌کاره، گفت: واحدهای نیمه کاره آماده تحویل است و اگر بخواهید برای شما تکمیل می‌کنیم که باید برای آن مبلغ  135 میلیون تومان پرداخت کنید.

با توجه به ینکه این املاک مربوط به مسکن مهر است خبرنگار فارس از وی سوال می‌کند این خرید و فروش قابل اطمینان است، در پاسخ بیان کرد: این املاک شخصی است، بنده آن‌ها را خریداری کردم و سند بصورت تک برگ به نام متقاضی زده می‌شود، شما با شخص معامله می‌کنید و به دولت ربطی ندارد.

 

اگر فروش املاک از طرف اشخاص باشد نیاز به بررسی دارد

اما محمدحسین پناهی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان می‌گوید:  اگر شخص مدیر عامل شهرک رامین متولی این قضیه است قابل اعتماد است و اما از طرف اشخاص باشد نیاز به بررسی دارد، ممکن است این املاک مطالبات شرکت پیمانکار بوده باشد و به شکل غیر رسمی خود شهرک رامین این اجازه فروش را به آن‌ها داده باشد.

وی با بیان اینکه واحدها در شهرک یا نیمه کاره هستند یا صددرصد کار آن‌ها تمام شده است، افزود: واحدی که صدرصد آماده باشد به شکل اجاره 99 ساله به متقاضی داده می‌شود، یکسری از واحدها هم که فاقد متقاضی هستند در حد 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تسهیلات بانکی هم دارند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در توضیح شکل قانونی فروش واحدهای مسکن مهر، گفت: قانون برای اینکه مسکن مهر رونق بگیرد مثلاً اگر 200 واحد را  به سازندگان یا پیمانکاران داده تا بسازند و ممکن است از این 200 واحد 100 واحد متقاضی و 100 واحد دیگر فاقد متقاضی باشند.

پناهی افزود: این در حالی است که پیمانکار بخشی از ساخت و ساز را با هزینه شخصی و بخشی را با تسهیلات بانکی ساخته است، در این شرایط یا باید قرار داد مسکن مهر با پیمانکار فسخ شود و مطالبات وی داده شود و یا اینکه مطابق دستورالعمل واحدهای مسکونی فاقد متقاضی، سازنده  اگر درخواست خریداری آن‌ها را داشته باشد به عنوان خود مالک واحدهای نیمه کاره را  به وی بفروشند.

وی بیان کرد: سپس نفرات متقاضی برای خرید واحد مسکونی  را معرفی ‌کند که این افراد به عنوان خریدار آزاد  هستند و اگر اکنون فروش املاک مسکن مهر رامین از این دسته باشند ایرادی ندارد.

 

این در حالی است که بنگاه‌داران در مناطق مختلف شهرستان باوی به عنوان مالک بخشی از واحد‌های مسکونی شهرک جدید رامین اقدام  به فروش این واحد‌ها کرده و صدور سند به نام مشتری یکی از امتیازات مالکین به متقاضیان است.

 از موضوع فروش واحدهای مسکن مهر رامین خبر ندارم

علیرضا شربت‌دار مدیر عامل شهرک جدید رامین نیز با توضیحات مشابه به اداره راه و شهرسازی خوزستان در خصوص شرایط فروش آزاد واحدهای مسکونی مهر، اظهار کرد: در سال گذشته بخشنامه‌ای صادر شد مبنی براینکه کسانی که در سال 89 با آن‌ها جهت احداث واحدها قرارداد بسته شده است با توجه به اینکه این افراد با سرمایه خود و گرفتن تسهیلات از بانک اقدام به ساخت و ساز واحدهای مسکونی مهر کرده‌اند می‌توانند با خرید زمین محل احداث مسکن از دولت خود اقدام به فروش واحدها کنند.

وی با بیان اینکه دو سه پروژه بودند که به این شکل مسکن به آنها فروخته شد، افزود: بنده از موضوع فروش واحدهای مسکن مهر رامین خبر ندارم، طرف حساب ما پیمانکاری است که در اینجا کار می‌کند و احتمالاً این افراد نماینده پیمانکار هستند و بنگاه برای ما شناخته شده نیست.

مدیر عامل شهرک جدید رامین در رابطه با یکی از آیتم‌های تبلیغی فروشندگان مبنی بر صدور سند ملک، گفت: مسکن مهر اجاره 99 ساله است، اما متقاضی می‌تواند پول زمین را با تشخیص کارشناس دادگستری پرداخت و به صورت ملکی خریداری کند و اتفاقا دولت استقبال می‌کند چرا که با پول آن طبق تبصره هشت قانون بودجه می‌توان در شهرک زیر ساخت ایجاد کنیم.

 

پیمانکار: هنوز اقدامی برای فروش واحدها نکرده‌ام

برای اطمینان از صحت اقوال مسوولان، خبرنگار فارس با یکی از پیمانکاران ساخت و ساز شهرک جدید رامین تماس گرفته و جزئیات فروش را از وی جویا می‌شود اما وی در پاسخ می‌گوید: بنده از فروش واحدها توسط بنگاه‌داران اطلاعی ندارم، به عنوان پیمانکار ساخت و ساز در شهرک رامین با وجود اینکه مجوز فروش واحدها را به ما داده‌اند اما هنوز در این زمینه هیچ گونه اقدامی نکرده‌ام.

وی با اشاره به وجود 65 پیمانکار ساخت و ساز در شهرک جدید رامین، افزود: واحدهای مسکن مهر به دو منطقه یک و چهار تقسیم می‌شوند که واحدهای منطقه یک به متقاضیان واگذار شده و مردم در آن‌ها زندگی می‌کنند اما  تقریباً کل منطقه چهار فاقد متقاضی هستند.

این پیمانکار با بیان اینکه بالغ بر سه هزار واحد مسکونی در این شهرک وجود دارد، گفت: بعید می‌دانم پیمانکاری اقدام به فروش واحدهای خود کرده باشد حداقل بنده از این موضوع اطلاعی ندارم.

بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد تقریباً هیچ کدام از پیمانکاران ساخت و ساز نه  اقدام به فروش واحدهای مسکونی خود کرده و نه بنگاه‌داری نمایندگی فروش واحدها را از سوی پیمانکاران و یا شرکت‌های ساخت و ساز را دارد.

از طرفی واحدهای زیادی از مسکن مهر جدید رامین با وجود داشتن متقاضی نیمه کاره مانده و یا متقاضیان برای تکمیل واحد و یا استفاده از واحد مراجعه نکرده‌اند

این در حالی است که ظرف چند روز گذشته بنگاه‌داران شهرستان با تاکید بر مالکیت واحدها اقدام به فروش آن‌ها کرده‌اند.

با توجه به اینکه هدف مهم مسکن مهر خانه دار کردن اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه با قیمت مناسب است، زدن چوب حراج به واحدهای مسکن مهر آن هم با قیمت آزاد  چه کسانی را منتفع می‌کند.

 انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن مهر وام قیمت بنگاه واحدهای مسکن مهر واحدهای مسکونی تومان به علاوه اقدام به فروش میلیون تومان خبرنگار فارس فروش واحدهای فروش واحدها فاقد متقاضی مسکن مهر ساخت و ساز فروش واحد بنگاه دار نیمه کاره صدور سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: چند واحد تولیدی با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل راهی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم علایی صبح چهارشنبه در جمع صنعتگران و واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی اردبیل با حمایت مالی از این واحدهای تولیدی درصدد حضور قدرتمند در بین تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل بیان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان محسوب می شود تا در کنار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

علایی اظهار داشت: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا با کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

وی این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی و توانمندی اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • ماجرای ابراز علاقه اوسمار به رامین رضاییان
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران