Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه گفت: کنترل و امنیت مرزها به شدت تحت تأثیر مشکلات معیشتی و بیکاری مرزنشینان قرار دارد، به صورتی که اگر این دو مؤلفه حفظ شود؛ کنترل مرزها کار ساده‌ای است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سردار محمدنظر عظیمی امروز در نشست ویژه منطقه آزاد قصرشیرین که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به موقعیت ویژه منطقه آزاد قصرشیرین از نظر ارتباط با دولت عراق و اقلیم کردستان اظهار داشت: این منطقه می‌تواند تأثیرگذاری زیادی در کنترل مرز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که تأثیرات آن بار امنیتی برای استان و کشور خواهد داشت بیکاری و پایین بودن سطح درآمد کرمانشاه است و چنانچه از نظر معیشتی اقداماتی انجام شود امنیت نیز ایجاد می‌شود.

عظیمی با اشاره به اینکه بخشی از امنیت 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق با ارتش و بخشی نیز بر عهده سپاه است عنوان کرد: شرایطی که در زمینه معیشتی و مشکلات مرزنشین وجود دارد بسیار مهم است و کنترل مرزها به شدت تحت تأثیر این پدیده قرار دارد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های منطقه‌ای سبب می‌شود به مرور دیگران جایگزین کشور ما در عراق شوند بیان کرد: باید از مزیت مرزها در کرمانشاه استفاده کنیم که مردم از شرایط بد اقتصادی نجات یابند و درخواست می‌شود به معیشت و اقتصاد استان توجه شود زیرا در حوزه موضوعات مختلف از جمله امنیتی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی بر ساماندهی مرز دوغارون تأکید کردمنطقه ویژه اقتصادی باید در معیشت مردم مرزنشین استان خراسان جنوبی موثر باشدسومین پایانه مرزی ایران با پاکستان در منطقه "پیشین" در حال راه‌اندازی است

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی دو محور جنوب و غرب وجود داشت که اهواز و کرمانشاه در مرکزیت قرار داشتند اظهار داشت: بیش از 11 یگان با 120 هزار رزمنده در استان کرمانشاه وجود داشت اما استان بعد از جنگ چندان رشد نکرد و بیکاری بار امنیتی زیادی را ایجاد کرده است. 

وی با بیان اینکه امنیت با حضور مردم و مباحث اقتصادی به ویژه در مرزها تأمین می‌شود عنوان کرد: مسائل اقتصادی موضوعات امنیتی را نیز پوشش می‌دهد.

ریحانی با اشاره به اینکه صادرات در پرویزخان سهم بسزایی در کشور دارد گفت: امید داریم با رشد اقتصادی، رشد فرهنگی و امنیت پایدار را در استان داشته باشیم. 

امیر فرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در غرب کشور در این نشست اظهار داشت: چنانچه تصمیماتی برای این طرح بزرگ منطقه آزاد قصرشیرین وجود دارد طرف مقابل هم باید دید و وضعیت ناامنی را مدنظر قرار داد و باید زیرساخت اقتصادی برای دولت عراق نیز فراهم کند که دچار چالش امنیتی نشویم.

انتهای پیام/832/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرزبانی ناجا مرزبانی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور، درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی در گفتگو با شفقنا، ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر یک بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901444

دیگر خبرها

  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش