Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم‌اندیشی صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با هدف بررسی چالش‌های کودک و حساسیت‌های موجود در حوزه رسانه کودک، در ساترا برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام این نشست به همت معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا و با حضور نمایندگان رسانه‌های دیرین دیرین، فیلیمو، آپارات، نماوا، دیجیتون، گپ فیلم، ام‌پی‌فور، نوار و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار شد.

در ابتدای این جلسه در خصوص ارائه الزامات و توصیه‌نامه‌های مربوط به حقوق کودکان به رسانه‌های صوت و تصویر بحث و تبادل نظر و بر ضرورت ابلاغ یک شیوه‌نامه برای رده‌بندی سنی در رسانه‌های صوت و تصویر تاکید شد.

در ادامه، مدیرکل تنظیم و تدوین مقررات ساترا در این جلسه با تاکید بر اهمیت آموزش سواد رسانه‌ای به والدین و آگاه‌سازی آن‌ها در رابطه با شناخت ابزار کنترل و نظارت از طریق والدین اظهار کرد: ضرورت دارد رسانه‌های صوت و تصویر با استفاده از ابزار‌هایی همچون قفل کودک، اختیاردهی به والدین برای تشخیص محتوای مناسب برای فرزند خود و همچنین گزارش‌دهی به والدین برای آگاهی از عملکرد کودک در برنامه‌های مورد استفاده، از حقوق کودکان در فضای مجازی به خصوص رسانه‌های صوت و تصویر محافظت کنند و آسیب‌های احتمالی در این حوزه را به حداقل برسانند.
زهرا روشن‌دل همچنین با اشاره به ممنوعیت جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات کودکان، بر لزوم صیانت و حفاظت از حریم خصوصی کودکان و همچنین لزوم قاعده‌گذاری و تفکیک تبلیغات کودکان و نوجوانان از تبلیغات مختص بزرگسالان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

در ادامه، رسانه‌های حاضر در جلسه با استقبال از پیشنهاد‌های مطرح‌شده در خصوص صیانت از حقوق کودکان، پیشنهاد آموزش استفاده از ابزار‌های کنترلی به والدین برای رصد فعالیت کودکان خود در فضای مجازی را مطرح کردند.

 انتهای پیام/

برچسب ها: صدا و سیما رسانه ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی رسانه های صوت و تصویر حقوق کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد

رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان زیر ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، تحت کنترل والدین باشد.

به گزارش ایسنا، امانوئل مکرون در یک سخنرانی مفصل درباره آینده اتحادیه اروپا در دانشگاه سوربن پاریس، گفت: قبل از ۱۵ سالگی باید کنترل والدین برای دسترسی به فضای دیجیتال وجود داشته باشد. اگر محتوا چک نشود، این دسترسی، انواع خطرات و تحریفات ذهنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع نفرت را توجیه کند.

فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌بار مکرری بوده که دسترسی کودکان خردسال به اینترنت در وقوع آنها، نقش داشته است.

بر اساس گزارش لوکال، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک همچنین در ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان در حومه پاریس در سال ۲۰۲۳ روی داد و به بسیاری از شهرهای فرانسه گسترش یافت، نقش داشتند.

پارلمان فرانسه سال گذشته، لایحه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شد و این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ ساله‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.

پس از تصویب این لایحه در مجلس ملی فرانسه که با هدف مبارزه با هرزه‌نگاری، آزار و اذیت سایبری و رفتارهای اعتیادآور صورت گرفت، مجلس سنا هم به آن رای مثبت داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا