Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با بیان اینکه برای تردد میان شهری از مبدا زرد به مقصد نارنجی و یا قرمز نیاز به مجوز است گفت: با توجه به قرار گرفتن قم در جمع شهرهای زرد از نظر شیوع کرونا، تردد از قم به شهرهای زرد نیاز به مجوز ندارد.

بیژن سلیمان پور روز چهارشنبه در جلسه پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم، افزود: هم اکنون بسیاری از شهرهای کشور جزو شهرهای زرد و نارنجی از نظر شیوع کرونا محسوب می شوند که تنها تردد از مبداء زرد به مقصد نارنجی و قرمز نیاز به مجوز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به کاهش آمار شیوع کرونا در کشور و تغییر وضعیت شیوع کرونا در استان های کشور ادامه داد: افراد و نهادهایی که نیاز به سفر ضروری از قم به شهرهای نارنجی و قرمز دارند باید مجوز لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: پس از تهران، قم دومین استان کشور است که با ایجاد سامانه های مشترک میان بخش های مختلف ، صدور مجوز تردد میان شهری به صورت الکترونیکی انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر ضرورت استمرار دستورالعمل های بهداشتی در این استان گفت: اگر چه روند آمار بیماران کرونایی بستری، آمار فوتی ها و همچنین بیماران بدحال بستری در بیمارستان های قم همچنان روند کاهش دارد ولی این موضوع به معنای عادی انگاری شرایط نیست.

محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در قم گفت: کمتر از ۱۱۵ بیمار بستری در قم داریم ضمن اینکه بین صفر تا ۲ نفر فوتی روزانه و کمتر از ۱۵ بیمار بدحال در بیمارستان های قم بستری هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مجوز تردد بین شهری منطقه قم شیوع کرونا شهرهای زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد رئیسی، رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در یک  گفتگوی رادیویی درباره خبر افزایش آمار مالاریا اظهار كرد: افزایش موارد قابل توجهی طی دو سال اخیر داشتیم كه به ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بازمی‌گردد و نسبت به سال‌های قبل به‌شدت دچار افزایش موارد شدیم. این مسئله متأثر از وضعیت نابسامان مرز‌های شرقی است و اگر فكر اساسی و كمك به دانشگاه‌های علوم پزشكی نكنیم ممكن است ما هم به مشكل كشورهای همسایه شرقی دچار شویم.

رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در این خصوص افزود: در بدترین شرایط طی ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد داشتیم كه قابل قیاس با شرایط آن سوی مرز نیست.

رئیسی ادامه داد: در این باره می‌بایست فكری اندیشیده شود چون كشوری هستیم كه راه توسعه را به‌شدت می‌پیماییم و وضعیت ما باید نسبت به بلوچستان پاكستان متفاوت باشد.

او لزوم اختصاص منابع و بودجه به سیستان و بلوچستان و سه دانشگاه علوم پزشكی این منطقه را متذكر شد و افزود: اگر این كار صورت گیرد در برابر وبا، سل، مالاریا و بیماری تب كنگو مقاومت صورت می‌گیرد.

رئیسی از ۱۰ هزار كیس مبتلا خبر داد و تصریح كرد: كووید هم بحثی مهم بوده است چون مشكل ما نبوده است و به دنیا بازمی‌گردد ولی همه توجه بخش سلامت را به خود اختصاص داده است كه در برابر كاهش منابع به نظر می‌رسد ما نیز کم‌توجهی كردیم.

وی اضافه كرد: در سه الی چهار سال موارد مالاریا به صفر رسیده بود ولی منابع كافی و لازم را اختصاص ندادیم و پیش‌بینی نكردیم كه ممكن است شرایط پاكستان بدتر شود.

رئیسی همچنین به مشكلات تردد و حركت آزادانه انتقاد كرد و گفت: حمل سوخت در شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزایش‌یافته و فشار بسیاری به برنامه‌های سلامت‌محور ما وارد می‌كند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!