Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@23:30:13 GMT

حامیان بایدن در آستانه فتح کنگره

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۴۹۵۴

حامیان بایدن در آستانه فتح کنگره

در صورت صحت پیش‌بینی‌های منابع موثق و کسب دو کرسی سنای ایالت جورجیا دموکراتها، این حزب علاوه بر دستگاه اجرایی، دستگاه قانونگذار را نیز در اختیار گرفته و دستکم تا دو سال آینده راه برای پیشبرد سیاست های دولت دموکرات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تا حد زیادی هموار خواهد شد.

 دیروز، ۱۶ دی، دومین دور انتخابات سنا در ایالت جورجیا برگزار شد و نتایج شمارش ۹۸ درصد آراء حکایت از پیشتازی دموکرات ها بر رقبای جمهوری‌خواه خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، تاکنون یکی از دو کرسی به تصاحب رافائل وارنوک نامزد حزب دموکرات درآمده و منابع موثق آمریکایی گمانه‌زنی می‌کنند که دموکرات‌ها بتوانند هر دو کرسی باقیمانده سنا را از آن خود کرده و بدین ترتیب علیرغم توازن ۵۰-۵۰، با احتساب کرسی اختصاصی معاون جو بایدن (کامالا هریس) با کسب ۵۱ کرسی، اکثریت سنای آتی را تا دو سال آینده و برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره قبضه کرده و تا حد زیادی کمک حال رئیس‌جمهوری آتی آمریکا باشند. 

تارنمای آکسیوس امروز نوشت که در صورتیکه پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات سنا، باید توجه ویژه‌ای به دو سناتور کرد: جو مانچین و کیرستِن سینِما. این دو عضو حزب دموکرات، میانه‌رو بوده و با سیاست‌های چپ‌گرایانه طیف ترقی‌خواه حزب دموکرات مخالفند و ممکن است آراء آنان هنگام بررسی طرح‌ها و لوایح آتی تعیین‌کننده باشد. میت رامنی جمهوری‌خواه نیز می‌تواند چنین نقشی در میان هم حزبی‌های خود ایفا کرده و با برخی از سیاست‌های آنان مخالفت کند. در دوره جدید سنا، چاک شومر دموکرات رهبر اکثریت و میچ مک کانل جمهوریخواه رهبر اقلیت خواهد بود.

در مجلس نمایندگان یعنی دومین رکن نهاد قانون‌گذاری آمریکا نیز کفه ترازو به نفع حامیان بایدن سنگین است. دموکرات‌ها توانستند در انتخابات ۱۳ آبان، ۲۲۲ کرسی مجلس را از آن خود کنند و بدین ترتیب در برابر رقیبان جمهوری‌خواه خود که به ۲۱۱ کرسی بسنده کرده‌اند اکثریت مجلس را همچون دوره پیش در اختیار داشته باشند. نانسی پلوسی ۸۰ ساله نیز توانست با جلب رأی ۲۱۶ نماینده بار دیگر بر کرسی ریاست مجلس آمریکا تکیه زند.

با همراهی کنگره و کاخ سفید، بایدن امید زیادی خواهد داشت تا در گام نخست، تائید اعضای کابینه خود را از سنا اخذ کرده و در گام‌های بعد طرح‌ها و لوایح حزب دموکرات بدون نیاز به آراء جمهوری‌خواهان و با اکثریت آبی کنگره تبدیل به قانون شود. / ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری خواه حزب دموکرات دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت طی سخنرانی خود درباره تظاهرات دانشجویان خواهان پایان جنگ غزه و متفرق کردن اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده مورد قبول است، اما خشونت ضدقانون است. آسیب زدن به دارایی‌های عمومی جزو آزادی بیان نیست.

به نوشته العربیه؛ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با ورود گارد ملی به دانشگاه‌های‌مان مخالفیم گفت: یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌های ما جایی ندارد. نظم باید در همه مراکز دانشگاهی آمریکا حکمفرما شود. اعتراضات باید در چارچوب قانون و بدون خشونت، نفرت‌پراکنی یا تخریب برگزار شود. حق اعتراض تضمین شده است، اما آشوب جایز نیست.

جو بایدن گفت: اعتراضات تغییری در سیاست‌های من در خاورمیانه نخواهد داد.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح