Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اشکانی سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی به مناسبت سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی و با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد اسطوره ورزش کشور و جهان اظهار داشت: نگاه و نگرش مرحوم تختی به موضوع ورزش عمیق بود و او به عنوان یک انسان وارسته تک بعدی به ورزش نگاه نمی‌کرد و تنها مقوله قهرمانی را درنظر نداشت و در کنار ورزش قهرمانی موضوع ورزش پهلوانی را نیز در نظر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: جای افتخار است که بنده نیز در میدانی پرورش یافتم که آقا تختی در آن پرورش یافته بود و چندین سال است که در رشته کشتی حضور دارم. مرام ما باید مرام تختی باشد. او به حرف دل‌اش گوش می‌داد و دست افتاده‌ها را می‌گرفت و مرام و رفتار او نمونه بارزی از بهترین رفتار‌های اجتماعی بود.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ما باید ورزشکاران را از ابتدا با اخلاق و منش جهان پهلوان تختی آشنا کنیم و به نوجوانان و جوانان خصایص رفتاری این اسطوره ورزش را نشان دهیم که بتوانند در کنار ورزش قهرمانی در بحث پهلوانی نیز شاخص باشند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران در فرهنگ جامعه نقش‌آفرین هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری عصر پنجشنبه در آئین تجلیل از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی وشو و کاراته به نقش ورزشکاران در فرهنگ جامعه اشاره و اظهار کرد: مردم به ورزشکاران نگاه می‌کنند و از آنها الگو می‌گیرند.

فرماندار مشهد خطاب به دختران ورزشکار مشهدی گفت: شما می‌توانید الگوهای خوبی برای جامعه باشید.

وی با بیان اینکه از دیرباز در کشور ما به ورزشکاران رشته‌های رزمی به عنوان الگوهای مثبتی توجه می‌شود، افزود: ورزش‌های رزمی که به نوعی به تمدن ما هم وابسته است ویژگی‌هایی مانند مردانگی، اخوت و توانمندی را به جامعه نشان می‌دهد.

داوری با تاکید بر اینکه ورزش تضمین کننده سلامتی است تصریح کرد: ورزش حرفه‌ای علاوه بر تضمین سلامتی فرد، اقتدار کشور را به همراه دارد و سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: ورزش‌های رزمی علاوه بر سلامت شخص و جامعه با فرهنگ سازی موجب ارتقای جامعه هم می‌شود.

وی بر برنامه ریزی، هم‌افزایی و تعامل با حوزه‌های مختلف در راستای جذب حامی مالی و توسعه فعالیت‌های ورزشی تاکید کرد.

کد خبر 6095343

دیگر خبرها

  • چرا در استقلال کودتا به پا شد؟ / دست رد به سینه پرسپولیس!
  • دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی
  • ورزشکاران در فرهنگ جامعه نقش‌آفرین هستند
  • دلایل دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو/ انتظارات را برآورده نکردند
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • درخشش ورزشکاران استان کرمان با ۳ قهرمانی لیگ برتر
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست