Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در حال تصاحب بازار عراق هستند در حالی که در گذشته بهش عمده کالاهای عراق توسط ایران تأمین می‌شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، شهریار حیدری امروز در نشست ویژه منطقه آزاد قصرشیرین که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش مردم کرمانشاه به ویژه مرزنشینان در جنگ بر کسی پوشیده نیست اظهار داشت: بخشی از عامل عقب ماندگی استان از نظر توسعه و زیرساختی مربوط به جنگ بوده و بعد از آن مورد کم لطفی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید بخشی از گذشته کرمانشاه و نوار مرزی جبران شود عنوان کرد: ما 40 کیلومتر شعاع امنیتی برای عراق ایجاد کردیم و ترکیه در همان منطقه کریدور اقتصادی ایجاد کرده و روزگاری که 34 درصد از حجم کالای عراق را ایران تأمین می‌کرد اکنون ترکیه جایگزین شده است.

حیدری با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر نیز عربستان هم مرز خود را با عراق افتتاح کرد و جنوب آن را تصاحب کرده است گفت: کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از شرایط عراق استفاده می‌کنند در حالی که ما باید بیشتر استفاده می‌کردیم اما کمتر مورد توجه هستیم.

خاطرات مردم عراق از روز شهادت حاج قاسمعراق| بغداد تسهیل صدور روادید زیارت عتبات را بررسی کردمصاحبه| نماینده پارلمان عراق: مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی تصمیمی ملی و لازم الاجرا است

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ظرفیت جدیدی برای استفاده از شرایط اقتصادی عراق است افزود: تفاوت منطقه آزاد قصرشیرین با سایر مرزها در ارتباط با دو بخش عراقی و کردی است زیرا نوع نگاه اقتصادی این دو منطقه با هم متفاوت است.

حیدری با اشاره به اینکه ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین باعث امنیت پایدار و برگشت روستاییان به منطقه و حذف قاچاق خواهد شد عنوان کرد: همه کشورها با ایجاد تشویق و یارانه و نه با مبارزه فیزیکی قاچاق را کنترل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مرزهای استان کمترین قاچاق شکل گرفته و هر بار قاچاق دستگیر شده ریشه در بیکاری داشته است گفت: هشت منطقه آزاد در مجمع تشخیص در حال بررسی است که پیشنهاد می‌شود تفکیک و منطقه آزاد قصرشیرین و سایر موردی بررسی شوند زیرا اگر در مجموع نگاه شود موقعیت متفاوت است و اگر موردی بررسی شود توجیه دارند ومنطقه آزاد قصرشیرین با منطقه‌ای مورد بحث قرار گیرد که مورد تأکید حاکمیت است و ضرورت دارند.

انتهای پیام/833/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق منطقه آزاد قصرشیرین منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ