Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@20:15:30 GMT

ضربه دیگر به نتانیاهو

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۵۴۴۳

ضربه دیگر به نتانیاهو

باشگاه خبرنگاران جوان: دو حزب صهیونیست از جریان راستگرا توافق ویژه‌ای برای تقسیم آرای اضافه امضا کردند تا برای انتخابات آینده کنست آماده شوند. این، نخستین ضربه به حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که به فساد متهم شده است.

پایگاه اینترنتی عربی ۲۱ نوشت: حزب یمینا به ریاست نفتالی بنت، صهیونیست افراطگرا از امضای توافقنامه «آرای اضافی» با حزب تکفا حدشا (امید تازه) به ریاست جدعوت ساعر خبر داد که به تازگی از حزب لیکود جدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه اسرائیلی آی ۲۴ این توافقنامه را نخستین ضربه سیاسی از درون احزاب راستگرا به حزب حاکم لیکود به ریاست نتانیاهو برشمرد.

این پایگاه خاطرنشان کرد با این توافقنامه، این احزاب رویارویی رسمی برای ورود به انتخابات قانونگذاری را آغاز کردند که روز بیست و سوم مارس آینده برگزار می‌شود و لیکود احتمالا تنها حزب بدون توافقنامه آرای اضافی در بیست و چهارمین انتخابات کنست و احتمالا تنها حزب میان احزاب ائتلافی خواهد بود که قبل از انتخابات به این توافقنامه دست نیافته است.

این پایگاه خاطرنشان کرد: این توافقنامه با موجی از واکنش‌های گسترده مخالف و موافق همراه شده است. در انتخابات اخیر، حزب آویگدور لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل خانه ماست» توافقنامه آرای اضافی را با حزب آبی-سفید به ریاست بنی گانتس امضا کرد که معنایش این است که چنین توافقنامه‌ای این بار انجام نخواهد شد و توافقنامه در حال حاضر با یائیر لاپید رئیس حزب «آینده‌ای هست» در جریان است.

آی ۲۴ افزود: در حالی که رویکرد حزب جدید «اسرائیلی ها» به ریاست شهردار تل آویو، امضای توافقنامه تقسیم آرای اضافی با حزب «میرتس» است، پیوند کاتولیکی که وجه مشترک احزاب دینی افراط گراست، به حال خود باقی خواهد ماند همانطور که این احزاب در همه انتخابات‌های قبلی با امضای توافقنامه بین حزب شاس و حزب یهودات هتوراه انجام داده اند.

ساعر به محض جدایی از لیکود، حزب «امید تازه» را تاسیس کرد که همانند سیلی به صورت نتانیاهو بود. نظرسنجی‌ها در اسرائیل نشان داد لیکود بسیاری از کرسی‌های خود را به نفع حزب ساعر از دست داده است.

پیش بینی می‌شود این انتخابات که چهارمین انتخابات در کمتر از دو سال است، در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ یعنی بعد از ورود رئیس جمهور جدید آمریکا به کاخ سفید برگزار شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: نتانیاهو رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست