Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف ابراهیمی ظهر چهارشنبه در نشستی با موضوع مقابله با اعتیاد در مجموعه دادگستری سمنان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی با بیان اینکه قرار است درباره اعتیاد کاری اساسی کرد وگرنه همین امروز استعفای خود را می‌نوشتیم، ابراز کرد: متأسفانه بعضاً دیده می‌شود که گوش شنوایی برای اجرای امور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید در هر جلسه التماس کرد که دستگاه‌های اجرایی برای انجام کارها اقدام کنند، افزود: در برخی جاها همه دستگاه‌ها پای کار هستند اما قانون برای اجرا وجود ندارد حال آنکه ما در استان سمنان قانون داریم ریل گذاری صورت گرفته اما کسی کاری نمی‌کند.

دادستان مرکز استان سمنان با طرح این پرسش که این چه نوع کار کردن در حوزه مقابله با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است؟، افزود: به جای اینکه دستگاه‌های مرتبط با پدیده‌های اجتماعی اگر به مشکلی بر خورند به دادستانی مراجعه کنند تا مشکل در راستای انجام کارها برداشته شود، دادستانی باید مدام به دنبال برخی ارگان‌ها برود تا وظیفه‌شان را انجام دهند.

ابراهیمی با بیان اینکه از این شرایط بغض کرده‌ایم، گفت: ۱۰ جلسه بوده که بارها در آن مطرح کرده‌ایم که مشکل ما در زمینه اعتیاد چیست؟ اما همه چیز به تئوری‌ها خلاصه می‌شود در حالی که در عمل یک کمپ در شهر ما وجود ندارد شاید امروز بهزیستی به تنهایی نتواند که با اعتیاد مقابله کند آیا نباید بازوان کمک‌رسان این نهاد بود؟ به جای عمل، مدام مصوبه، صحبت و جلسه؛ که همین جلسات هم بعضاً برخی ادارات حضور نمی‌یابند.

وی با بیان اینکه امروز برخی مدیران که برای جایگاهشان خون‌ها داده و هزینه‌ها شده حتی در یک جلسه ساده شرکت هم نمی‌کنند، افزود: اگر بودجه‌ای برای مقابله با اعتیاد وجود دارد در همین ادارات است اما حتی عرضه‌ای برای ایجاد یک کمپ هم وجود ندارد و اگر این‌طور است چرا همه با هم استعفا ندهیم؟ آیا واقعاً ساخت کمپ نشدنی است؟

دادستان مرکز استان سمنان با بیان اینکه امروز در شهر مناطق و خرابه‌هایی است که مملو از اعتیاد و مسائل است که باید آن را از نزدیک دید تا در درونمان آتش روشن شود، ابراز داشت: بارها تماس از سوی امام جمعه سمنان برای گزارش تجمع اعتیاد در یک نقطه به بنده صورت پذیرفته است اما حتی یک کمپ نتوانسته‌ایم ایجاد کنیم که این معتادان را در آن نگهداری و درمان کنیم. امروز اگر بپرسیم چرا دستگاه‌های اجرایی در نشست مقابله با اعتیاد حضور نمی‌یابند پاسخ این است که چون معضل را از نزدیک ندیده‌اند.

ابراهیمی با بیان اینکه در نشست شورای تأمین مصوبه ایجاد کمپ اعتیاد گرفته شده است و ما باید به سمت ایجاد این مرکز حرکت کنیم، گفت: در چندین نشست این موضوع مطرح شده و معضلات بیان می‌شوند اما نتیجه مصوبات باید پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از نشدن‌ها می‌تواند به شدن تبدیل شود و باید ابتدا فکرمان را عوض کنیم و به خرد جمعی برسیم، گفت: اگر همه انرژی و امکانات را بسیج کنیم می‌توانیم با اعتیاد مقابله کنیم زیرا همه جرایم دیگر در دادگاه‌ها به همین اعتیاد باز می‌گردد و اگر این موضوع حل شود می‌توانیم شاهد کاهش جرایم باشیم.

دادستان کل استان سمنان افزود: یکی از مشکلات اینجا است که هر کجا صحبت از اجرای کاری باشد بهانه عدم وجود بودجه مطرح می‌شود پس این اعتباراتی که رئیس جمهور در بودجه می‌بیند کجا می‌رود؟ مگر می‌شود که برای اعتیاد به سازمان‌ها و کمپ‌ها اعتبار داده نشود اگر داده می‌شود کجا می‌رود؟ از امروز باید سازمان بازرسی ورود به این موضوع کند تا ببینیم این اعتبارات کجا می‌رود؟ اگر کمپ نیاز نیست پس چرا قانون است اگر قانون نیست پس اعتیاد را چه کنیم؟ از متولیان آبی در زمینه مبارزه با اعتیاد گرم نخواهد شد و آنها می‌مانند و آخرت شأن. امروز شاید پاسخگو نباشند اما در قیامت باید پاسخ بدهند.

دادستان مرکز استان سمنان با بیان اینکه در بحث کمپ بیان شد که مردم می‌گویند این مجموعه با فرهنگ ما سازگار نیست این مردم کیست‌اند که برخی آقایان از قول آن‌ها صحبت می‌کنند؟ چرا برخی از قول مردم حرف می‌زنند؟، افزود: سازمان زندان‌ها در یک حرکت که مانند خودزنی بود خودش داوطلب شد سوله‌ای را به کار گرفت تا در خصوص زندانیان و اعتیاد و اشتغال آنها پس از ترک اقدام کند با اینکه این موضوع علاوه بر وظیفه سازمانی‌اش بود بازهم کسی دست این ارگان را نگرفت تا شک کنیم شاید اراده‌ای وجود دارد که این کارها نشود؟

به گزارش مهر، این نشست درباره مسائل مرتبط با اعتیاد بود که عدم حضور برخی دستگاه‌های اجرایی به انتقاد شدید دادستان مرکز استان منجر شد.

کد خبر 5115973

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتیاد دادگستری استان سمنان قاسم سلیمانی آیت الله مصباح یزدی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شیراز کرمانشاه آمار کرونا آلودگی هوا بوشهر گرگان عکس استانها شهرکرد مجلس شورای اسلامی شهرستان کرج دادستان مرکز استان دستگاه های اجرایی مقابله با اعتیاد استان سمنان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزاد پیشکاری در این کارگاه آموزشی که با حضور رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهگر ها و مدیران خانه های بهداشت کارگری استان برگزار شد، با بیان اینکه سلامت روحی، جسمی و روانی کارگران در بهره وری و راندمان کارگاه ها و کارخانجات تاثیر گزار است، بهگران و مدیران خانه های بهداشت کارگری را سفیران سلامت وزارت کار در کارگاه ها و واحد های تولیدی و صنعتی خواند و اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی کم هزینه تر از درمان است و باید بیشتر در این حوزه فعالیت نمود.

پیشکاری به رسالت خانه های بهداشت کارگری در سلامت کارگران اشاره کرد و خواستار فرهنگ سازی مقوله ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت محیط در بین جامعه به ویژه جامعه کار و تولید کشور شد.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه کشور نیازمند تلاش کارگران است و چرخه های اقتصادی هر جامعه به دست کارگران به حرکت در خواهد آمد، اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی کارگران و آگاهی آنان نسبت به حق و حقوق خود از اولویت ها و وظایف وزارت کار است که در این زمینه مدیریت امور اجتماعی با تلاش شبانه روزی و کار جهادی بستر آموزش و توانمند سازی کارگران و کارفرمایان را فراهم خواهند کرد.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی از بهگر های برتر واحد های تولیدی و صنعتی استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901404

دیگر خبرها

  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد