Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی کرونا، در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی به ستاد مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت‌های بیشتر پس از تایید ورود کرونای انگلیسی در کشور شده است، گفت: تنها تفاوت کرونای جهش یافته انگلیسی با پیک اول کرونا، نوع ژن آن است و باید مثل قبل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 او با اشاره به مورد یافت شده کرونای جهش یافته در کردستان گفت: پزشکان به ابتلای یک پزشک در کردستان که از انگلیس برگشته بود مشکوک بودند؛ اما آزمایش کرونای او منفی شد، ولی اسکن‌های ریه او نشانی از بیماری کرونای جدید نشان می‌داد که او چند هفته قبل به این بیماری مبتلا شده است.

قاسمی بیان کرد: یک فرد دیگر در تهران وجود داشت که البته او هم از انگلیس به کشور آمده بود و بلافاصله طبق نظر پزشکانی که او را شناسایی کرده بودند خود را قرنطینه و ایزوله کرد، او هیچ ملاقاتی با افراد و اقوام نزدیک خود نداشته است، اما برای اطمینان بیشتر از نزدیکان او هم تست کرونا گرفته شد که پاسخ آن منفی بود، اکنون او در بیمارستان تحت درمان است.بیشتر بخوانید: توضیح وزیر بهداشت درباره اولین مبتلای ویروس انگلیسی در ایران +فیلمدبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: بجز این دو مورد تاکنون فرد جدیدی گزارش نشده است.

او افزود: هر نوع ویروس جهش یافته دیگری هم پیدا شود باز هم مردم باید بهداشت فردی را رعایت کنند تا گرفتار این ویروس نشوند.

قاسمی درباره تردد اتباع خارجی از کشورمان بیان کرد: همه کشور‌ها بر اساس قوانینی که برای خود تعیین کرده‌اند، اتباع خود را می‌پذیرند، اما در کشور ثالث پیش بینی شده است، افراد طبق محدودیت‌ها و ضوابط تعیین شده اسناد منفی بود تست خود را ارائه می‌دهند و می‌تواند وارد کشور‌های مدنظر خود شود.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: نسبت به روز‌های ابتدایی گسترش ویروس کرونا مدیریت شده و مرزهایمان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده، فعالیت خود را انجام می‌دهند.

او درباره وضعیت استان‌ها و شهر‌های کشور گفت: در حال حاضر شهر سفید نداریم؛ شهر‌ها متناسب با وضعیت روزانه‌ی بستری‌شان به زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شده‌اند. در حال حاضر ۲۳ شهر نارنجی، ۲۱۰ شهر زرد و ۶ شهر قرمز وجود دارند؛ همچنین استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بیشترین حجم شهر‌های نارنجی و قرمز را دارند. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بند‌ها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند، اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی