Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پلیس، سرهنگ نادر مرادی روز چهارشنبه گفت: ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته به منظور ساماندهی واحدهای صنفی و برخورد با صنوف متخلف، با حضور نمایندگان اداره بهداشت و اتحادیه صنف سالن پذیرایی و تالارداران، از ۴۶۳ واحد صنفی در مناطق لواسان، افجه، هنزک و گردنه قوچک بازدید که در نظارت های صورت گرفته به ۷۰ نفر از متصدیان واحدهای صنفی مذکور تذکر و هشت تالار پذیرایی متخلف نیز به دلیل عدم رعایت ضوابط صنفی و انتظامی و همچنین بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و عرضه قلیان پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با توجه به اینکه قانونمندسازی اصناف یکی از ماموریت های مهم معاونت نظارت بر اماکن عمومی است، پلیس تلاش می کند تا واحدهای صنفی مذکور را به محیطی امن برای برگزاری مراسم های مختلف شهروندان مبدل کند.  

این مقام مسئول، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلفات صنفی مرتبط با صنوف، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع تا در اسرع وقت اقدامات لازم توسط پلیس اماکن صورت پذیرد.  

انهدام باند سارقان و مالخران موتورسیکلت 

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری باند ۴ نفره سرقت موتورسیکلت خبر داد و گفت: ۶ دستگاه موتور به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان کشف شد.  

 سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال گفت: با توجه به افزایش وقوع سرقت موتورسیکلت در محدوده استحفاظی این پایگاه به ویژه در محدوده کلانتری ۱۰۶ نامجو در ماه های اخیر طی تجزیه و تحلیل مناطق جرم خیز و آلوده و با توجه به وجود پاتوق های مختلف و تراکم حضور خلافکاران و بزهکاران در حوزه آن کلانتری مراتب به عوامل تجسس و گشت کلانتری اعلام و آموزش های لازم داده شد.

وی افزود: خیابان هایی که بیشترین وقوع را داشت از طریق عوامل تجسس کلانتری پیگیری تا اینکه بالاخره یکی از سارقان در حین سرقت موتورسیکلت توسط ماموران دستگیر و متهم خود را کیوان معرفی می کند که در بازرسی از وی تعداد زیادی ابزار و ادوات جرم بخصوص بشکن و سوییچ یدک انواع موتورسیکلت کشف و ضبط شد، طی استعلام بعمل آمده متهم از سابقه داران حرفه ای و مواد فروشان منطقه بود که پرونده با دستور شعبه ۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۵ تهران به این یگان ارسال شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی اظهار داشت: در بازجویی اولیه کیوان منکر هرگونه سرقت و اظهار کرد که قصد سرقت نداشته و اقدام به مواد فروشی به صورت خرد می کند که با انجام تحقیقات پلیسی لب به اعتراف گشود و به ۶ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد و بیان داشت موتورسیکلت ها را پس از سرقت به فردی به هویت شهروز فروخته ام.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از اخذ دستور قضایی، کارآگاهان با هدایت و راهنمایی متهم به مخفیگاه شهروز اعزام و موفق به دستگیری او می شوند که وی نیز در تحقیقات پلیسی و مواجهه حضوری با کیوان اظهار کرد دو دستگاه موتورسیکلت از وی خریداری کرده که یک دستگاه از موتورسیکلت ها را به شخص دیگر فروخته و موتورسیکلت دوم را نیز در خیابان رها  کرده است.

دستخال افزود: در ادامه تحقیقات کیوان اعلام کرد چهار دستگاه موتورسیکلت هوندا را به افرادی به هویت های ناصر و سعید فروخته ام که با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم و تحقیقات نامحسوس، مخفیگاه آنان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه متهمان دستگیر می شوند. ناصر و سعید ابتدا منکر هرگونه خرید مال مسروقه بوده که در مواجهه حضوری با کیوان چاره ای جزء بیان حقیقت نداشته و به خرید موتورسیکلت سرقتی اعتراف کردند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف صریح متهمان، مشخص شد خریداران اموال مسروقه تمامی موتورسیکلت ها را اوراق و قطعات با ارزش آنها را فروخته اند که با شناسایی محل های سرقت شکات دعوت و اظهارات آنان اخذ و ضم گردید که با تکمیل پرونده متهمان به دادسرا اعزام و با قرار صادره از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند.

مواد فروش مجهز به دستگاه کارتخوان دستگیر شد 

فرمانده گشت انتظامی یگان امداد فاتب از کشف ۱۴۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک توسط واحد های گشت انتظامی خبر داد و گفت: متهم با تحویل دادن دستگاه کارتخوان خود به جرم خود مبنی بر فروش مواد مخدر با دستگاه کارتخوان اعتراف کرد.

 سرهنگ افشین منافی گفت: واحد گشت انتظامی در حال گشت زنی هدفمند در بزرگراه یارگار امام نرسیده به پمپ بنزین به یک دستگاه خودرو  پراید که راننده آن با دستگاه کارتخوان  بیرون از خودرو منتظر ایستاده بود مظنون شده و برای بررسی بیشتر با هماهنگی مرکز پیام اقدام کردند.  

فرمانده گشت انتظامی یگان امداد بیان داشت: با بررسی خودرو پراید راننده آن که دستپاچه و سراسیمه شده بود از سوالات ماموران طفره رفته و ماموران با بررسی بیشتر از داخل خودرو، دو بسته مواد مخدر به مقدار ۱۴۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک  کشف کردند.

وی تصریح کرد: در ادامه با سوالات فنی و بازجویی اولیه راننده پراید لب به اعتراف گشود و با تحویل دادن دستگاه کارتخوان خود به جرم خود مبنی بر فروش مواد مخدر با دستگاه کارتخوان اعتراف کرد.

منافی گفت: خودرو متهم به پارکینگ منتقل و متهم به همراه مواد مخدر مکشوفه و دستگاه کارتخوان تحویل عوامل پلیس پیشگیری شد.

برچسب‌ها شهر تهران مواد مخدر پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران مواد مخدر پلیس تهران بزرگ شهر تهران مواد مخدر پلیس تهران بزرگ اخبار کنکور دستگاه کارتخوان سرقت موتورسیکلت گشت انتظامی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که به زودی دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور نیز نصب می‌شود و در فاز اول این دوربین‌ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن جزو آن‌دسته از تخلفاتی است که گرچه حادثه‌ساز محسوب نمی‌شود، اما هم می‌تواند منجر به حوادث رانندگی غیرقابل جبران شده و هم سبب اخلال در روند ترافیک می‌شود، از این رو پلیس برخورد با آن را در راستای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات در دستورکار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه تخلف در محل ممنوعه، پارک دوبل، توقف در پیاده‌رو و ... جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور نسبت به اعمال قانون این تخلفات اقدام می‌کنند. علاوه بر آن از چند سال پیش تعدادی از خودروهای پلیس راهور تهران بزرگ نیز به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده و از این طریق نیز نسبت به برخورد با تخلفات ساکن اقدام می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرحی جدید برای برخورد با تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت در حال آماده‌سازی موتورسیکلت‌های مجهز به دوربین ثبت تخلفات است. دوربین نصب شده بر روی این موتورسیکلت‌ها قابلیت ثبت تخلفات ساکن و جریمه متخلفان را داراست. در حال حاضر چند دستگاه از این موتورسیکلت‌ها آماده شده و پس از طی مراحل فنی و دریافت کدهای مربوطه بر تعداد این موتورسیکلت‌های دوربین‌دار افزوده شده و این موتورها نیز همچون خودروهای دوربین‌دار اقدام به جریمه خودروهای دارای تخلفات ساکن خواهند کرد.

مومنی درباره اینکه آیا دوربین‌های نصب شده بر روی موتورسیکلت‌ها تنها امکان ثبت تخلفات ساکن را دارند، گفت: در فاز اول، این دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد. اما این دوربین‌ها قابلیت ثبت هر نوع تخلفی را دارند و بسته به برنامه‌نویسی آن، می‌توانند دیگر تخلفات را نیز ثبت کنند. لذا ممکن است در آینده از این دوربین‌ها برای ثبت دیگر تخلفات رانندگی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه اعمال قانون مکانیزه تخلفات رانندگی، درصد خطا و دیگر چالش‌های ممکن را کاهش می‌دهد، گفت: در مواردی مشاهده شده که پارک یا توقف یک خودرو در محل نامناسب، منجر به وقوع تصادفی شدید و حتی مرگبار شده است. همچنین تخلفات ساکن سبب کندی تردد و ایجاد ترافیک می‌شود و برخورد پلیس نیز در همین راستا انجام می‌شود. طرح برخورد با تخلفات ساکن در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت در معابر پایتخت اجرا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ باند سرقت معدن منهدم شد
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود