Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@21:51:59 GMT

بازتاب رسمی پایان سرباز در تالار وحدت

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۶۲۲۸

بازتاب رسمی پایان سرباز در تالار وحدت

مستند نمایش«سرباز» که به مدت 5 شب از دوازدهم دی ماه در تالار وحدت به روی صحنه رفته بود، شامگاه سه شنبه شانزدهم دی ماه به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، شامگاه سه شنبه دوازدهم دی ماه مستند نمایش «سرباز» پس از پنج شب اجرا به تهیه کنندگی بنیاد رودکی و همراهی اداره کل هنرهای نمایشی و کارگردانی حسین پارسایی همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مستند نمایش «سرباز» مبتنی بر سویه‌های زیستی و مقاومتی سردار سلیمانی به عنوان اسوه ملی مقاومت و متشکل از هفت اپیزود نمایشی با بهره مندی از جلوه‌های ویژه فنی و بصری بود که قطعه پایانی آن با عنوان «حالا که می‌روی» با صدای محمد معتمدی درتالار وحدت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و بصورت برخط(آنلاین) اجرا می شد.
در آخرین شب اجرای«سرباز»، پیروز حناچی شهردار تهران، حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه، قادر آشنا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند مشاور مدیر کل اداراه هنرهای نمایشی حضور داشتند.
ضرورت پرورش شخصیت سردار سلیمانی با زبان هنر
پیروز حناچی شهردار تهران در خصوص «سرباز»گفت: این مستند نمایش با موضوع محوری خاطرات و یادمان سردار سلیمانی بود و هرجایی که اثری ازش باقی ماند و اتصال آن به تاریخ ایران نیز جالب بود. به هر حال ایشان یک شخصیت ملی بود و برای ایران معلم شد و طبیعتاً هنرمندان نسبت به این موضوع وظیفه دارند و شاید بهتر بتوانند شخصیت ایشان که یک شخصیت ملی بود را بپروانند و بیشتر در یاد و خاطره‌ها می‌ماند.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های تئاتر در معرفی اسطوره‌هایی چون سردار شهید قاسم سلیمانی
حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند، مشاور مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی پس از تماشای مستند نمایش «سرباز» گفت:امثال سلیمانی ها و فخری زاده ها حق بزرگی در اعتلای ایران اسلامی و مردم فهیم آن دارند و ما باید از طریق هنر و به ویژه هنر تئاتر، تحول عمیق و بنیادی را در جامعه به واسطه پرداختن به زندگی و شخصیت والا و ارزنده آنها ایجاد کنیم.
همچنین وی گفت: باید به عوامل این نمایش دست مریزاد گفت که با ابتکار عمل و حُسن سلیقه در نخستین سالگرد شهادت این مجاهد بزرگ، کاری تأثیرگذار را برای اجرا روی صحنه نمایش تولید کردند تا به این واسطه معرفی مفید از مقام بزرگ این شهید بزرگوار برای افرادی که شاید کمتر به شناخت از ویژگی های او رسیده اند، انجام شود.

او ادامه داد: اساساً هم توقع می رود و هم باید به این امر جامه عمل پوشانده شود تا از ظرفیت های هنر تئاتر در پرداختن به اسطوره ها و شخصیت هایی که حق بزرگی به گردن همه ما دارند، رویدادهای گوناگونی را شاهد باشیم.

بهداروند تصریح کرد: مسائل رخ داده به ویژه در یک دهه گذشته در منطقه به سبب ددمنشی گروه های تکفیری و تروریستی همچون داعش بسیار زجرآور است و قلب و روح هر انسان آزاده و نیک سرشت را می رنجاند؛ اینجاست که کار خارق العاده ای را که امثال شهید سلیمانی به انجام رسانده اند بیش از پیش نمود پیدا می کند و ما باید با زبان لطیف هنر و از رهگذر پرداختن به زندگی انسانی و ارزشی چنین افرادی، طیف بیشتری از مردم را با این فرهنگ برآمده از فرهنگ اسلامی و انسانی آشنا سازیم که بحق گروه تولید این نمایش به خوبی از پس این کار برآمده اند.
او در پایان به منظور رشد کمی این تولیدات هنری ابراز امیدواری کرد و گفت:مسئله شهید سلیمانی و امثال آن باید تبدیل به یک جریان فرهنگی ارزشی و انقلابی شود که هر زمان و در هر مکانی بتوان از آن داد سخن داد تا مردم بیشتری با این فرهنگ والای ارزشی آشنا شوند و البته باید تمهیداتی اندیشید که این قبیل تولیدات امکان اجرا در استان ها و اماکنی به غیر از پایتخت را نیز پیدا کنند تا به این واسطه افراد و افشار گوناگونی از ایران مواجهه مستقیم و مؤثری با آن ها داشته باشند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هنرهای نمایشی حجت الاسلام مستند نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌سیداسماعیل میرداداشی ، نیکوکار و پدر شهید سیدحسین میرداداشی -جوان‌ترین شهید مازندرانی دوران دفاع مقدس اهل روستای کاری کلای سادات محله هادی‌شهر بابلسر پس از تحمل سال‌ها فراق فرزند شهیدش،  ۹۴سالگی دار فانی را وداع گفت و پس از آیین تشییع باشکوه مردم قدرشناس بابلسر درگلزار شهدای کاری کلای این شهرستان آرام گرفت.

پدر صبور شهید میرداداشی- مرد کوچک دفاع مقدس از دیار علویان- که در ایام فراق فرزند شهیدش در مسیر عام المنفعه گام برداشت؛ بیش از ۵هزار متر زمین برای ساخت خانه بهداشت، خانه عالم، مسجد و حسینیه، غسالخانه، ساختمان دهیاری، آرامگاه و تاسیسات آبرسانی برای ۷روستا اهدا و ۲۰۰میلیون تومان نیز تا کنون برای ساخت این مجموعه‌ها هزینه کرد.

شهید سیدحسین میرداداشی کاری، متولد ۴ شهریور ۱۳۴۹ روستای سادات محله کاری کلای شهرستان بابلسر، ۲۳ آبان سال۶۱ در۱۱سالگی از آنجا که سن او برای رفتن به جبهه کم بود به دلیل جثه درشت و شباهت زیاد به برادرش سید موسی با شناسنامه وی، به همراه تعدادی از بچه محل‌های خود از لشکر۲۵ کربلای مازندران به جبهه‌های جنوب اعزام شد و همان سال پس از شش ماه حضور در جبهه، در منطقه زبیدات عراق شربت شهادت نوشید.

دانش آموز شهید سید حسین میرداداشی، کوچک‌ترین شهید بسیجی کشورمان با گمنامی اش، درس ولایت پذیری، ایستادگی و خدمت آموخت همان که در وصیت نامه اش نوشت: "ای جوانان رمز پیروزی شما در وحدت است، نگذارید منافقان به مملکت اسلامی خیانت کنند و پست‌هایی را به عهده آنها نگذارید که همین دل شما را به درد می‌آورد. من شهید شدم همگان بدانید مرگ من اتفاقی نبود با چشم باز و دید وسیع به معشوقم رسیدم. "

روایت عباس نواییان از شهید میرداداشی و پدر نیکوکار شهید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد