Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ درحالیکه روز گذشته دلار از مرز 26هزار تومان عبور کرده بود و انتظار می‌رفت روند صعودی بازار ارز ادامه داشته باشد، اما امروز قیمت دلار در بازار آزاد با 100تومان کاهش مجددا به کانال 25هزار تومان بازگشت و اولین نرخ آن 25950تومان اعلام شد و یورو همچنان در نرخ 31700تومان ثابت مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صرافی‌ملی امروز قیمت فروش دلار را بدون تغییر نسبت به روز گذشته 25900 و یورو را با افزایش 30تومانی، 31800تومان اعلام کرد، همچنین در صرافی‌ها نرخ فروش دلار با 100تومان رشد قیمت به 25650 و یورو به 31300تومان رسید.

اما افت قیمت‌ها در بازار ارز تا همین حد متوقف نشد به طوریکه بر اساس آخرین نرخ‌های اعلام شده، قیمت دلار در بازار آزاد به 25850 و یورو به 31500تومان کاهش یافت و صرافی‌ملی هم قیمت‌ها را 50تومان پایین آورد و به این ترتیب دلار در این بازار با نرخ 25850 و یورو 31750تومان به کار خود پایان داد و صرافی‌ها هم نرخ را در طول روز تغییر ندادند.

همانطور که روز گذشته گفته شد افزایش نرخ حواله درهم به بالای 7200تومان، انتشار برخی اخبار سیاسی تنش‌زا در ارتباط با انتخابات آمریکا و تلاش معامله‌گران برای فروش ارز‌هایشان با نرخ‌های بالاتر برای جبران زیان ناشی از کاهش نرخ ارز، عمده‌ترین دلایل افزایش قیمت دلار طی دو روز گذشته بود.

اما به گفته تحلیلگران آنچه باعث تغییر رفتار بازار و کاهش نرخ ارز در معاملات امروز شده، نبود تقاضا برای خرید و عدم موفقیت نوسان‌گیران در جوسازی‌ برای صعود دوباره قیمت دلار بوده است؛ البته لازم به ذکر است که همچنان برخی از کانال‌های تلگرامی با تکیه بر برخی اخبار سیاسی از جمله آغاز غنی‌سازی 20 درصدی ایران و توقیف یک نفتکش کره‌ای سعی در ایجاد تنش‌های سیاسی و افزایش دوباره نرخ ارز به رقم‌های دو ماه گذشته دارند.

این درحالیست که همچنان جو مثبت کاهش تحریم‌ها و احتمال مذاکره بین ایران و آمریکا با روی کار آمدن رییس جمهور جدید این کشور حتی با وجود برخی اخبار منفی منتشر شده در این رابطه طی روزهای اخیر، در بازار ارز احساس می‌شود و هنوز بسیاری از معامله‌گران بزرگ با پیش‌بینی چنین آینده‌ای برای روابط دو کشور ریسک ورود دوباره به بازار ارز را قبول نکرده و کماکان در نقش نظاره‌گر قرار دارند.

بر این اساس امروز با تغییر دوباره بازار ارز و با تکیه بر موارد گفته شده، تحلیلگران بر این باورند که بازار ارز هفته سوم دی ماه را نزولی به پایان خواهد رساند و مجددا دلار به نرخ دو روز گذشته یعنی بین 25600 تا 25700تومان که طی سه هفته در همین نرخ ثابت مانده بود بازخواهد گشت.

پربیننده ترین طلا گران‌تر می‌شود؟/ افزایش ۲۵۰هزار تومانی سکه بعد از پنج هفته ثبات پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۷دی ماه/ بررسی چرایی افزایش نرخ ارز در هفته سوم دی ماه پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۶دی ماه/ روند صعودی بازار ارز ادامه خواهد داشت؟ سقوط قیمت بیت‌کوین در بازار جهانی قیمت دلار ۱۶ دی ماه ۱۳۹۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز دلار بازار آزاد ارز فروش دلار ارز آزاد خرید دلار صرافی ملی قیمت دلار بازار ارز روز گذشته پیش بینی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و وزش باد، پدیده غالب پایان هفته قم

ایسنا/قم کارشناس هواشناسی قم، با بیان اینکه سرعت وزش باد امروز به حدود ۶۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید، گفت: برای فردا (جمعه) آسمان نیمه ابری تا ابری و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا قاضی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای امروز بعدازظهر بارش رگباری را پیش‌بینی‌ می‌کنیم، اظهار کرد: پدیده غالب برای امروز وزش باد شدید و گرد و غبار خواهد بود.

کارشناس هواشناسی قم، ادامه داد: سرعت وزش باد امروز به حدود ۶۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی تاکید کرد: برای فردا (جمعه) آسمان نیمه ابری تا ابری و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

قاضی با بیان اینکه برای امروز کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا را پیش‌بینی می‌کنیم، تصریح کرد: روز گذشته حداکثر دمای هوا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بود و انتظار داریم امروز حداکثر دمای هوا به ۲۵ درجه‌ سانتی‌گراد برسد.

کارشناس هواشناسی قم با اشاره به روند افزایشی دما از فردا، یادآور شد: انتظار داریم از روز دوشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی، آسمان استان را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تحت تأثیر قرار دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • رگبار باران و وزش باد، پدیده غالب پایان هفته قم
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا