Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا کلائی شهردار مشهد در این مراسم گفت: داشتن نقشه راه در هر فعالیتی مهم است و این امر در فعالیت‌های نوآورانه ضرورت بیشتری دارد.

 او افزود: حمل و نقل پاک و اجرای مدل‌های مختلف حمل و نقل اولویت مدیریت شهری است و برای اجرای این مدل‌ها آمادگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار مشهد ادامه داد: برقی کردن حمل و نقل عمومی نیز در دستور کار است که برای تحقق آن باید انرژی بیشتری گذاشت تا مشهد اولین شهری باشد که برقی می‌شود.

عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه صنعتی مپنا نیز در این مراسم گفت: مشهد به عنوان قلب ایران است و همه اتفاقات مهم از جمله برقی‌سازی در حوزه‌های مختلف باید از این شهر آغاز شود. بیشتر بخوانید ارائه تسهیلات به خریداران موتور برقی در مشهد او افزود: این گروه صنعتی با هدف کاهش حداکثری آلایندگی هوا، اقدامات مختلفی در کشور انجام داده است.

 مدیرعامل گروه صنعتی مپنا ادامه داد: آلودگی هوا در حال حاضر از مهمترین چالش‌های کلان شهرهاست و آن را به استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها نسبت می‌دهند درحالی که نیروگاه‌ها در کلانشهر‌ها از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند و منشا آلودگی هوا وارونگی هوا و تولید آلاینده‌ها توسط فعالیت‌های مختلف است که با جایگزین کردن فناوری‌های تجدیدپذیر، انرژی خورشیدی و برقی کردن فعالیت‌ها می‌توان تا حد چشمگیر از تولید گاز‌های آلاینده جلوگیری کرد.

عباس آبادی بیان کرد: به سوی هوشمندسازی در حرکت هستیم و دنیا در حال تغییر است لذا باید با گسترش نقش برق در زندگی، به سوی کاهش آلودگی برویم.

خلیل‌الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: نگاه و رویکرد مدیریت شهری مشهد، توسعه حمل و نقل پاک است.

او افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته منشاء ۶۴ درصد آلودگی هوا در این کلان شهر مربوط به ناوگان متحرک و ۳۶ درصد مربوط به عوامل ثابت نظیر نیروگاه‌هاست.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در بخش عوامل متحرک آلایندگی هوا، سهم خودرو‌های شخصی بیش از ۳۰ درصد و سهم اتوبوس‌های درون شهری حدود یک درصد است.

کاظمی بیان کرد: سهم شهرداری در منایع آلاینده جوی زیاد نیست، اما باز هم اقدامات مختلف از جمله حرکت به سوی حمل و نقل پاک و برقی در دستور کار است.

او تصریح کرد: همچنین مطالعات برقی سازی خط یک اتوبوس‌های تندرو مشهد به پایان رسیده و حداکثر تا خرداد سال آینده اولین اتوبوس برقی بومی وارد ناوگان حمل و نقل مشهد می‌شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تاکید کرد: ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی نیز امروز در مشهد افتتاح شد و ۳۰ دستگاه موتورسیکلت برقی از امروز در حوزه گشت و بازرسی شهرداری فعال می‌شوند.

او با اشاره به سهم پنج درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوا افزود: حدود ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت در مشهد وجود دارد که با مصوبه شورای شهر مشهد تسهیلات ویژه برقی‌سازی موتورسیلکت با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه به مالکان موتورسیکلت‌ها داده می‌شود و این اقدام از هفته آینده اجرایی می‌گردد.

سید مسعود ریاضی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: بیش از ۳۰ درصد سهم آلودگی هوای مشهد مربوط به خودرو‌های شخصی و ۱۹ درصد مربوط به نیروگاه‌هاست.

او افزود: سهم کامیون‌ها نیز در آلودی هوا ۱۳ درصد و سهم وانت بار‌ها ۹ درصد است، اما سهم اتوبوس‌های درون شهری حدود یک درصد می‌باشد.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مشهد ادامه داد: امروز بیش از هر زمانی ضرورت پرداخت به حمل و نقل پاک مطرح است، باید اقدام ضربتی انجام شود.

ریاضی بیان کرد: مطالعات جامع حمل و نقل برقی مشهد اتفاق خوبی است که در دستور کار قرار گرفته است و با نهادینه کردن حمل و نقل پاک، چشم انداز خوبی از آینده شهر مشهد خواهیم داشت.   انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودروی برقی حمل و نقل پاک خدمات شهری حمل و نقل عمومی آلایندگی هوا مراسم گفت حمل و نقل پاک نیروگاه ها آلودگی هوا شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و وثوق نیا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از روند احداث توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش بازدید کردند.

توقفگاه به ابعاد ۲۷ هزار متر مربع در انتهای بلوار فرهنگ در شهرک دانش توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد