Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی در حوزه محصولات کشاورزی، گفت: سالانه ۴۰۰ هزار تن برنج وارد کشور می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، عزیزالله شهیدی فر امروز در نشست مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به فعالیت این سازمان در بخش تولید مرکبات، اظهار داشت: مازندران بزرگ‌ترین صادر کننده محصول مرکبات کشور بوده که در دهه اخیر اقداماتی خوبی انجام شده  است در حالی که تنوع ارقام در سال‌های گذشته نداشتیم اما چهار رقم جدید را در محصولات مرکبات شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تا بعد از عید تامین این محصول را در کشور داریم، افزود: مازندران در سهم بری 60 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است اگر چه در امر ساختارها، زیرساخت‌ها، سورتینگ و انبار به نتایج اقدامات خوبی رسیدیم، افزود: تولید محصولات باغی استان بعد استان فارس رتبه دوم داشتیم. سال گذشته به رتبه اول رسیدیم.

شهیدی فر گفت: مازندران در سال گذشته با تولید 3 میلیون و 200 تن از انواع محصولات تولیدی مرکبات توانست رتبه دوم را کسب کند و به افزایش کیفیت دست پیدا کنیم؛ همچنین قابلیت صادرات را به بیش از 50 درصد برسانیم.

وضعیت فعالیت مراکز تحقیقاتی برنج در مازندران/ معرفی ارقام جدید برنج"روغن، برنج و لاستیک" بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده در قزوین استترخیص برنج‌های دپوشده و معرفی 134 دلال نهاده و مرغ با پیگیری سازمان بازرسی

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه ظرفیت انبارداری از 400 هزار تن به 700 هزار تن رسیده است، افزود: در امر برداشت محصول نیز اکنون 10 درصد سر درختی در باغات مرکز و 30 درصد رو درختی در غرب مازندران داریم و با وجود کیفیت محصول تنها حدود 270 تن ضایعات داشتیم.

وی با بیان اینکه با 150 هزار تن صادرات کیوی مازندران بوده و 90 درصد آن در کشور به این استان اختصاص یافته است، گفت: امسال 160 هزار تن مرکبات صادرات داریم که 109 درصد افزایش داشته‌ایم.

شهیدی فر در امر واردات بی رویه برنج عنوان کرد: در بحث واردات برنج خارجی با فاصله از استاندارد کشور، ضربه ای به برنج داخلی می زند چرا که با وجود نیاز 400 هزار تن، مازاد وارد ایران می‌شود آن هم با برنج‌های خارج از استاندارد که باعث ضربه به تولید کشاورزان این استان شده است.

انتهای پیام/685/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی این سازمان به بیش از ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس مسجدی آرانی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در جلسه امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) شورای عالی قوه قضاییه به ارائه آماری از میزان و نوع پرونده‌های رسیدگی شده در مراکز پزشکی قانونی طی سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال 1402 در 450 مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از 2 میلیون و 150 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، 87 درصد مربوط به معاینات بالینی، حدود 7 درصد در زمینه خدمات آزمایشگاهی، نزدیک به 3.5 درصد مربوط به معاینات اجساد و حدود 1.5 درصد در حوزه کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

تمام آنچه باید درباره "پزشکی قانونی"، "کالبدگشایی"، "گواهی فوت" و "جواز دفن" بدانید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد