Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، به دنبال انتشار گزارش "استعفای دسته‌جمعی اعضای شورای روستای دروا از توابع شهرستان زرین‌دشت" یکی از شهروندان زرین‌دشت که متعلق به ایل خمسه می‌باشد، در اعتراض به اطلاق عنوان غیربومی به عشایر ساکن در منطقه چاه‌گل به خبرنگار فارس گفت: عشایر این منطقه از ایل خمسه و تیره بهرامی هستند که از دهه ۱۳۴۰ در این منطقه مستقر بودند و به کار بردن اصطلاح غیربومی برای آنها، شایسته نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم بهرامی ادامه داد: یکی از مستندات تعلق تیره بهرامی به منطقه چاه‌گل ، وجود نخستین مدرسه رسمی عشایر در سال ۱۳۴۸ در دشت کنار روستای دروا است که اکنون به عنوان قبرستان این روستا استفاده می‌شود.

این معلم زرین‌دشتی بیان کرد: معلم این آموزشگاه حاج محمدرضا بهرامیان بوده و مستندات مربوط به قدمت آن در اداره امور عشایر موجود هست; این مدرسه در زمان انقلاب شکوهمند اسلامی به دبستان "شهید ولی بهرامی" تغییر نام پیدا کرده که اکنون نیز در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه عشایر طایفه لبردانی، تیره بهرامی از دیرباز و طی چند دهه در منطقه چاه‌گل زندگی می کردند، اظهار داشت: طبق اسنادی که دولت به عشایر ارائه می کند، آنها می‌توانند تا ۳۰ سال در این منطقه اسکان داشته باشند و اکنون ۲۸ سال سپری شده اما اهالی روستای دروا به این موضوع اعتراض داشته و خواهان ترک عشایر از این منطقه هستند، این در حالی است که سند مذکور، هر ۳۰ سال یک بار تمدید می‌شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: اداره امور عشایر در این منطقه اقدام به حفر چاه کرده و برای مرتع‌داری و دامداری به آنها خدمات ارائه می کند.

این معلم عشایر گفت: عشایر این منطقه قدمت بیشتری نسبت به مردم روستای دروا دارند و متعلق به همین منطقه زرین‌دشت هستند.

وی اظهار داشت: ۳۰ خانوار از تیره بهرامی در چاه‌گل مستقر هستند که این تیره، دو شهید -ولی بهرامی و اکبر بهرامی- را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

بهرامی خاطرنشان کرد: طبق آمار، ۱۰ درصد از شهدا متعلق به جامعه عشایری هستند که با توجه به نسبت جمعیت عشایر نسبت به جمعیت شهر و روستا، این میزان قابل تقدیر و ستایش است.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: عشایر روستا چاه اعتراض قاسم بهرامی معلم عشایر زرین دشت چاه گل فارس بومی زرین دشت چاه گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن | وام ۳۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، با نزدیک شدن به فصل جابجایی‌ها در بازار مسکن،‌ بهترین مسیر برای مستأجران جهت در امان ماندن از تاثیر تورم بر بخش مسکن افزایش پول پیش یا همان رهن است. البته در صورتی‌که موجر موافق این کار باشد.

در زمان حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۴۰ میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

خبر خوب برای مستاجران | تورم بازار اجاره مهار می شود؟

از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوارهای مشمول پرداخت می‌شود.

مطابق بخشنامه فروردین ماه امسال بانک مرکزی این تسهیلات مختص خانواده‌هایی است که از تاریخ اول فروردین ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند. بر این اساس پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، طبق اظهارات ۳ روز قبل مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی وضعیت پرداخت وام ودیعه با سود ۱۸ درصدی چندان مناسب نبوده و حدود یک میلیون نفر در صف دریافت تسهیلات مذکور قرار دارند.

سیداحمد خادمیان در این‌باره گفته بود: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند. از این تعداد یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند و بانک‌ها با ۴۴۵هزار و ۶۸ نفر (۳۰ درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

کد خبر 850301 برچسب‌ها وام وديعه مسكن خبر مهم بانک مرکزی مسکن اجاره تهران

دیگر خبرها

  • بازگشت ستاره‌ای که پدرش عاشق ژاوی بود!‏
  • رتبه اول کشوری مشتریان فعال سرویس ADSL به مخابرات منطقه کردستان تعلق گرفت
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن | وام ۳۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
  • این افراد می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند
  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟