Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی گفت: برگزاری جشنواره هایی همچون فیلم رسام با اتکا به زبان وزین و سرشار از ذوق و هنر می تواند نقش بسزایی در تجلی ناگفته های دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت و همچنین همگرایی میان ملل مختلف جهان با محوریت پایداری و ارزش های انسانی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «غلامرضا شریعتی» امروز (چهارشنبه 17 دی) در آئین اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام که منطقه آزاد اروند برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ماندگار هویزه اظهار کرد: این افتخار به مثابه برگ زرینی از دفتر ایثار، بصیرت و رادمردی تاریخ ایران زمین است لذا درود می فرستیم به روان پاک شهدای سرافراز این واقعه که نام و یاد آنها مایه عزت و افتخار و پشتوانه‌ ای سترک برای تداوم موفقیت‌ها و اعتلای روز افزون کشور در عرصه های مختلف و اقتدار امروز و فرداهای ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه تاریخ بشریت از ابتدا تاکنون شاهد برافروخته شدن آتش جنگ در ادوار و جغرافیای مختلف جهان بوده است افزود: جنگ ها در یک نگاه صحنه خونین رویارویی قهرآمیز قدرت ها، تجلی خشونت، کینه، انتقام، سلطه جویی و قربانی شدن نسل های انسانی و ویرانی های اقتصادی، عمرانی و ... است.

 

وی اضافه کرد: روی دیگر سکه جنگ ها، فوران عواطف و آرمان های والای انسانی در برابر ظلم و تجاوز جنگ افروزان است، آن هنگام که انسان بر پایه عزت و با رجعت به فطرت ناب الهی خویش در دفاع از میهنف هویت و بر اساس باورهای کمال جویی معرفتی، شجاعانه رخت بر تن کرد گوهر مقاومت ارزش محور و ترسیم مسیری سبز در این وادی نمایان می شود.

 

شریعتی با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه جشنواره ها با اتکا به زبان وزین و سرشار از ذوق، زیبایی و احساسات، هنر می تواند نقش بسزایی در تجلی ناگفته های دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت و همچنین همگرایی میان ملل مختلف جهان با محوریت پایداری و ارزش های انسانی ایفا کند ادامه داد: موضوعاتی همچون عزت و آزادگی انسان و دفاع از تمامیت ارضی و باورهای معرفتی و الهی موضوعاتی عالم گیر و جهان شمول هستند.

 

وی زبان و خواسته هنر، تصویر و سینما را بستری برای فراهم کردن گفت و گو، تفاهم و همدلی در میان کشورهای مختلف دانست و تاکید کرد: در اقصی نقاط جهان در میان ملیت‌های مختلف چنین دغدغه هایی وجود دارد، لذا زبان و خواسته هنر، تصویر و سینما می تواند زمینه ‌ساز آگاهی و زنده نگه داشتن امید و ایمان بر کالبد جهان امروز باشد.

 

استاندار خوزستان جنگ تحمیلی و سرافرازی مردم ایران در این آزمون سخت را عبرتی بزرگ برای تمامی جهان برشمرد و تصریح کرد: معنای وحدت کلمه در این دوران سرنوشت ساز به خوبی احساس شد و یکی از رمزهای مهم موفقیت و وحدت اقوام و حتی ادیان غیرمسلمان در دفاع از کیان و استقلال و آزادی ایران در پیشگاه جهانیان درخشان بود.

 

وی با بیان اینکه همچنان ناگفته های بسیاری در وادی روایت جنگ تحمیلی وجود دارد ابراز کرد: این ناگفته ها منحصر به فضای خاکریز و خط مقدم نبرد نیستند بلکه در دل منازل و اقیانوس عواطف و مجاهدت‌های زنان در پشت جبهه و فضای شهر نیز ناگفته ها و خاطرات پنهان فراوان است و وظیفه اهل هنر را در شناسایی و روایت ناگفته ها افزون می کند.

 

شریعتی اذعان کرد: با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و توسعه دانش، سینما نیز با تحول و فراگیری مواجهه شده به گونه‌ای که حتی از دل گوشی‌های تلفن همراه و نیز تکنولوژی های روزآمد در تولید فیلم می‌توان به آثار فاخر سینما دسترسی پیدا کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی ارج نهادن به خلاقیت و روزآمدی در تکنیک و روی آوری به محتوای ارزشمند می‌تواند همچنان جریان سینمای ایران را سرزنده و پویا و با عمق قابل تعامل نگه دارد و شایسته است به موازات تولید و پخش آثار، به تحلیل پژوهش در وادی سینمای دفاع مقدس نیز ارج نهاد و زمینه ها را برای تعامل میان نسل ها و همچنین رویش هایی کارآمد در این زمینه فراهم آورد.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت، جهاد و شهادت را محدود به یک برهه خاص تاریخی نیست بیان کرد: تا زمانی که سلطه گری و زیاده خواهی و نادیده گرفتن تحریم‌ها جریان دارد بستر باروری فرهنگ جهاد و حماسه نیز مهیا است و سینمای مقاومت و پایداری هر لحظه با مسئولیت و رسالتی تازه روبه رو است.

 

وی ساخت فیلم کوتاه را دارای خلاقیت و دشواری خاص عنوان کرد و یاد آور شد: سازنده فیلم کوتاه باید در حداقل زمان جهانی معنا و محتوای آن را به مخاطب انتقال دهد، امیدوارم که آثار این جشنواره حرکت رو به جلویی در فعالیت های سینمایی و تقویت بنیه های هنر هفتم ایران ایجاد کرده باشد.

 

همچنین سردار عباس یوسفی» در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای ترور؛ آبادان و خرمشهر را ستون های اصلی جنگ تحمیلی در کشور خواند و اظهار کرد: این دو شهرستان مقاوم شخصیت های بسیار بزرگی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان افزود: برای محفوظ ماندن ارزش های دفاع مقدس از خطر تحریف ،بنیاد حفظ آثار برنامه های گسترده ای را در سطح بین المللی اجرایی کرده تا پیام دفاع مقدس به دنیا مخابره شود.

 

وی جشنواره رسام را یکی از همین تلاش ها دانست و تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی کمک خواهد کرد تا نام بلند شهدای ۸ سال دفاع مقدس همواره بدرخشد.

 

همچنین در ادامه «قدرت الله طمیمیان» به همزمانی برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی رسام با ایام گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار دلها و چهلمین روز درگذشت شهید فخری زاده اشاره کرد و گفت: این جشنواره فرصتی است تا عهد و بیعتی دوباره ببندیم با ارزش هایی که شهدا جان خود را برای آن فدا کردند.

 

دبیر دومین جشنواره بین المللی فیم کوتاه رسام با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود اضافه کرد: جشنواره بین المللی رسام ترازویی برای ارزیابی هنر هنرمندان جوان کشور و دریچه ای برای سینماگران جوان رو به دنیای حرفه ای ست.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را بازشناسی نقش بی بدیل دفاع مقدس در کشور خواند و عنوان کرد: این جشنواره می تواند آینه تمام نمای تاریخ پرافتخار کشورمان باشد.،حفظ این ارزش ها می تواند در مسیر رو به جلو یاری گرمان باشد و ما باید آن را به نسل آینده منتقل کنیم.

 

طمیمیان یاد آور شد: آماده دریافت هرگونه پیشنهاد برای بهتر شدن این جشنواره در سال های آینده هستیم.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: دومین جشنواره فیلم کوتاه رسام مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان خبرگزاری شبستان خوزستان غلامرضا شریعتی منطقه آزاد اروند آبادان فیلم کوتاه جشنواره فیلم استاندار خوزستان مقاومت دفاع مقدس جشنواره بین المللی دفاع مقدس فرهنگ مقاومت ناگفته ها ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: بر این اساس مدیران کل دستگاه ها به حضور در جلسات شورای هماهنگی بنیاد اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: اینکه باغ موزه دفاع مقدس ۱۸ هزار بازدید در سال داشته باشد، نشان می دهد که نهادهای فرهنگی و تربیتی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید اهتمام ویژه ای برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در این مکان ارزشمند داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این فوران جنگ روانی که دشمن راه انداخته، برای آشنایی نوجوانان و جوانان با محتوای باغ موزه دفاع مقدس، همه ظرفیت های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نه به عنوان کار اداری، بلکه تکلیف دینی و الهی بدانیم.

رحمتی با اشاره به تاثیر فراگیر و همه جانبه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران و فراتر از آن بیان کرد: این فرهنگ اصیل اسلامی در دوران کرونا نیز در جامعه ما نمود عینی یافت و همه برای غلبه بر این بیماری وارد گود شدند.

وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد حیات اجتماعی نجات بخش بوده و در هر حوزه ای وارد شده، آن را متحول کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر بتوانیم این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن نهادینه کنیم، دیگر هیچ مشکلی در هیچ بخشی از جامعه نخواهیم داشت.

رحمتی همچنین بر لزوم طراحی و اجرای کار رسانه ای برای کمک به رونق فعالیت های باغ موزه و انعکاس شایسته آن در جامعه تاکید کرد.

رحمتی همچنین خواستار تجهیز باغ موزه دفاع مقدس تبریز به ابزارهای روز و جوان پسند نرم افزاری شد و ادامه داد: در تامین منابع مالی مورد نیاز تکمیل باغ موزه نیز از همه ظرفیت های بودجه ای استانی و ملی استفاده می کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به محدودیت منابع مالی نهادهای دولتی، واقفین و شبکه مردمی و خیرین بیشترین توان و ظرفیت را برای کمک در این حوزه دارند.

در این جلسه، شهردار تبریز، مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و مدیرکل راه و شهرسازی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده مرتبط با تکمیل باغ موزه دفاع مقدس ارایه کردند.

کد خبر 6093731

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد