Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیری گفت: دشمن به دنبال تضعیف قدرت موشکی ایران است اما ایران با اقتدار و سربلندی برای موفقیت و پیشرفت در عرصه های مختلف تلاش می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرعلی حیدر امیری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: بعد از ترور سردار سلیمانی نیاز بود که یک ضربه ای به دشمن وارد شود، در حالی که از بعد جنگ جهانی دوم هیچ قدرتی جرات حمله به پایگاه های آمریکایی را نداشته اما نیروهای جمهوری اسلامی ایران چند روز بعد از شهادت سردار سلیمانی، پایگاه های نظامی آمریکا در عراق را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حمله به عین الاسد یکی از مهمترین اقدامات جمهوری اسلامی ایران بود و آمریکا اصلا فکر نمی کرد، ایران از لحاظ اطلاعاتی چنان قوی باشد که با رصد  آنها بتواند اینگونه ضربه مهلکی به دشمن وارد نماید.

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: یکی از نیروهای دانمارکی در این راستا گفته بود که اگر ایران می خواست تلفات انسانی در این حمله داشته باشد می توانست دقیقا محل خوابگاه و نگهداری سربازان را نشانه بگیرد اما جمهوری اسلامی بسیار دقیق عمل کرد و نشان داد که قدرت و توان ایران در بحث موشکی چقدر بالا است.

امیری عنوان کرد: در این حمله سوله های تجهیزات نظامی مورد هدف قرار داده شد به طوری که تا ۴۸ ساعت بعد از این حمله، انبارها همچنان در آتش می سوختند و با خاک یکسان شدند.

وی با اشاره به ابعاد داخلی و خارجی این اقدام گفت: در بُعد داخلی مردم منتظر بودند تا ضربه ای که از آن به عنوان سیلی نام برده می شود، به دشمن وارد شود و از نظر بُعد خارجی در حالی که سابقه این حمله وسیع به آمریکا وجود نداشته سبب شد تا از نظر سیاسی آمریکا رسوا شود و با این اقدام هیمنه آنها شکسته شد.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به ویژگی های موشک ایرانی خاطر نشان کرد: این موشک ها دارای ویژگی هایی از جمله قدرت تخریبی بالا، دقت در شلیک و سرعت هستند که این به بهینه سازی موشک ها برمی گردد و امروز ایران از نظر قدرت موشکی آنچنان قوی شده که حتی قدرت های بزرگ هم این قدرت و توان را ندارند.

امیری با بیان اینکه بعد از این حمله، جو روانی در بین نظامیان آمریکا ایجاد شد اظهار داشت: در این حمله که تلفاتی را به دنبال داشت، برخی از نظامیان اقدام به خودکشی کردند، برخی فرار کردند و جو روانی خاصی در بین آنها ایجاد شده بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تضعیف قدرت موشکی ایران است افزود: دشمن تلاش دارد تا قدرت موشکی ایران را مهار کند اما هیچگاه ایران دست از این موفقیت و پیشرفت برنخواهد داشت و روز به روز بر موفقیت ها در این عرصه و عرصه های دیگر افزوده می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قدرت موشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرآنلاین آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک های ایران از لایحه های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت, به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است."

به نقل از ایرنا وی ادعا کرد: آنها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آنها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعاهای خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد."

دیگر خبرها

  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج