Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@19:14:43 GMT

قیمت هر کیلو مرغ ۲۰ هزار تومان شد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۷۳۲۶

قیمت هر کیلو مرغ ۲۰ هزار تومان شد

به گزارش جام جم آنلاین، حبیب اسداله نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۳ هزار و ۸۰۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار است، افزود: این درحالی است که با توجه به افزایش قیمت مولفه‌های تولید توسط کارگروه تنظیم بازار بعد از نرخ مصوب، این قیمت قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسداله نژاد درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ طی یک هفته آینده تغییر خاصی نداشته باشد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: کانون انجمن صنفی مرغداران با ارسال آنالیز هزینه تمام شده به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت خواستار اصلاح قیمت مرغ با قید فوریت بر مبنای مولفه‌های تولید شد.

وی با بیان اینکه ۸۵ تا ۹۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز با نرخ مصوب از طریق سامانه بازارگاه تامین می‌شود، گفت: سهمیه در نظرگرفته شده به ازای هر قطعه مرغ برای دوره پرورش ۴۰ روزه ۴ کیلوست، درحالیکه به علت نبود کشش بازار مرغداران مجبورند برای مدت زمان ۴۶ تا ۴۷ روز بخشی از نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد خریداری کنند.

اسداله نژاد قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد را ۳ هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ تومان و کنجاله سویا را ۸ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه مشکلی در تولید نداریم، گفت: کارگروه تنظیم بازار برای ایام پایانی سال مصوب کرده که ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گیرد، اما به علت نبود کشش بازار همانند سنوات قبل این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

به گفته وی، با توجه به شرایط فعلی بازار برای ایام‌پایانی سال باید ۸۵ تا ۹۰ میلیون قطعه باید جوجه ریزی صورت گیرد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در شرایط کنونی که بازار با افزایش عرضه روبروست، دولت باید با ورود جدی مازاد مرغ را از سطح بازار جمع آور کند تا تولید دچار چالش نشود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مرغ مرغداران جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت شاهین در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 به گزارش تابناک به نقل از اقتصاد آنلاین، شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ صفر امروز شانزدهم اردیبهشت ۷۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

این در حالی است که قیمت شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ با کارکرد ۳۷ هزار کیلومتر ۷۱۰ میلیون تومان اعلام شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع شاهین در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • قیمت شاهین در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است