Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی اوسط‌هاشمی امشب در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی و اصناف استان سمنان که در اتاق بازرگانی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: مدرک‌گرایی و بی‌رغبتی جوانان برای انجام طرح‌های مهارتی مسیر توسعه کشور را متوقف می‌کند.

وی افزود: مدرک‌گرایی از چالش‌های اساسی در کشور است و یکی از دلایل مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه بی‌توجهی به مهارت‌آموزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: نباید با رویه‌های غیر کارشناسی، اصل مهارت محوری در جامعه کم‌رنگ شود و باید آموزش‌وپرورش نیروی انسانی به‌عنوان یک اصل انکارپذیر نهادینه شود.

اوسط‌هاشمی اظهار کرد: مدرک محوری آسیب جدی در عقب‌ماندگی کشور به شمار می‌رود و با تکیه‌بر ظرفیت‌ها و اقناع‌سازی آحاد جامعه،‌ مدرک‌گرایی از کشور ما رخت بربندد.

وی افزود: آموزش‌های کاربردی و توجه به اصل تخصص باید یکی از محورهای اساسی در تربیت نیروی انسانی به شمار آید و باید با انتقال داده‌ها برای فرهنگ‌سازی مهارت‌آموزی در جامعه اقدام کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: مهارت‌آموزی بدون حضور و نقش‌آفرینی بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید برای توسعه صنعت و تولید باشد.

تربیت نیروی انسانی متعهد؛ راهکار توسعه اقتصادی

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: تنها راه توسعه اقتصادی پرورش نیروی انسانی خلاق، توانمند و متعهد است.

وی افزود: آموزش و مهارت‌آموزی اصلی مهم برای تربیت نیروی انسانی است که باید با رویه‌ای هماهنگ و منسجم برای توسعه این بخش گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان سمنان برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مردم همواره آموزش را در دستور کار خود قرار دهند و بدون آموزش به‌طورقطع خدمات‌دهی باکیفیت مطلوب انجام نمی‌شود.

فخری گفت: اکنون بسیاری از شرکت‌های جهانی برای تداوم و ماندگاری در بازارهای جهانی آموزش‌وپرورش نیروی انسانی را جزئی از برنامه‌های کار خود در نظر می‌گیرند و ادارات و شرکت‌های کشور ما هم باید روزافزون به این سمت سوق پیدا کنند.

وی افزود: انتقال دانش باید در بخش‌های مختلف در جامعه اتفاق بیفتد و اگر مهارت‌ها نسل به نسل منتقل نشود،‌ کشور دچار خسران می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تأکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های بومی با تکیه‌بر آموزش و برنامه محوری باید مورد تأکید اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی باشد.

اجرای طرح های مهارت آموزی با نگاه به بخش خصوصی

حسن شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی با نگاه به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی همواره در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان است.

وی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌های مختلفی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان برای اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در بخش صنعت و تولید در سال‌های گذشته به امضا رسید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در واحدهای تولیدی و صنعتی در استان سمنان با استقبال بخش خصوصی مواجه بوده و این رویه مطلوب ادامه می‌یابد.

شاهچراغ افزود: اکنون صنعتگران در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تلاش هستند و به‌نوعی صنعتگران نیروهای خلاق خود را می‌سازند.

وی بیان کرد: طرح آموزش دوگانه در واحدهای تولیدی و صنعتی استان با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: آموزش دوگانه در محل کار انجام می‌شود و فنی و حرفه‌ای در این نوع آموزش امکانات را در اختیار بنگاه‌ها قرار می‌دهد.

شاهچراغ بیان کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته مانند آلمان و اتریش مبنای کار مهارت‌آموزی، آموزش‌های دوگانه است.

مهارت‌آموزی؛ در گرو رفع مشکلات زیرساختی

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز گفت: اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در کنار بخش خصوصی معنا می‌یابد و باید با عزم مثال‌زدنی برای توانمندسازی نیروی انسانی در جامعه گام برداشت.

وی تأکید کرد: تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآفرین همواره باید مورد تأکید صنعتگران و بخش خصوصی باشد و باید با آموزش‌های کاربردی روند رونق تولید در کشور با تکیه‌بر کیفیت‌گرایی ادامه یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: توجه به آموزش‌های نوین و فاصله‌گیری از فرایند یادگیری و آموزش‌های قدیمی باید در دستور کار مسؤولان آموزش فنی و حرفه‌ای باشد.

جمعه‌ای بیان کرد: مهارت‌آموزی با رفع مشکلات زیرساختی و همکاری دولت و بخش خصوصی معنا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/74007/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهارت آموزی فعالان اقتصادی علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مدرک محوری آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان اجرای طرح های مهارت آموزی تربیت نیروی انسانی فنی و حرفه ای مهارت آموزی اتاق بازرگانی دستور کار بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه