Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ «محمد خادمی» درباره پویش همسایه هم، اظهار داشت: این پویش با هدف شناخت و رعایت قوانین و حریم خصوصی،  افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی، ارتقای روحیه مشارکت و مدیریت بااجرای برنامه های گوناگون آموزشی و تولید محتوا به ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در دستور کار قرار گرفت.


وی خاطر نشان کرد: این پویش دارای سه محور اصلی محیط زیست و کاهش پسماند، همسایگی و مشارکت، قوانین و حریم خصوصی بوده و از  این سه محور اصلی منطقه۴ محور همسایگی و مشارکت را اجرایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خادمی با بیان اینکه  تولیدات آموزشی  این طرح در حال اجرا می باشد افزود: کلیپ، پوستر، اینفوگراف و پادکست به منظور اطلاع رسانی و انتشار در شبکه های اجتماعی  محلات و نواحی  و همچنین نصب بنر در سازه های پرتابلی در نظر گرفته شده است.

اجرای پروژه های کوچک مقیاس با رویکرد محله ای 
« احمد تواهن» شهردار منطقه ۳ تهران در جمع شورایاران محله امانیه، اجرای پروژه های کوچک مقیاس و  محله ای را از  رویکردهای شهرداری تهران دانست.
وی با اشاره به اجرای پروژه های کوچک مقیاس در این منطقه گفت: پروژه هایی در سه فاز در سطح محلات ۱۲ گانه تعریف شده است که امیدواریم با اجرای  آنها بخش قابل توجهی از مشکلات محلات مرتفع شود.


وی ابراز کرد: شهرداری ارگانی است که باید وظایف ذاتی اش را با همسویی و همکاری نهاد های محلی و مردمی مانند شورایاری ها به بهترین شکل به مرحله اجرا در آورد.


تواهن افزود: چنانچه دستورالعمل ها و شیوه نامه هایی که برای اجرا تدوین می شوند، ضمن بهره گیری از نظرات کارشناسی از زاویه دید شورایاران و شهروندان در قلب محلات بررسی شوند، می توانند در چارچوب قانونی منجر به بهبود روابط پایدار و هدفمند بین شهروندان و شهرداری شوند.

شهردار منطقه ۳ با اشاره به تقاضای شورایاران محله امانیه در خصوص احداث میدان میوه و تره بار گفت: علیرغم  محدودیت و قیمت بالای  زمین در مناطق شمالی تهران، با هدف جلب رضایت شهروندان پس از نیاز سنجی، هر نقطه ای  که ظرفیت و استعداد ایجاد میدان میوه و تره بار داشته باشد را شناسایی  و نسبت به احداث میدان میوه و تره بار اقدام خواهد شد.

تاکسی ون رایگان جایگزین ایستگاه بی. آر. تی شهید حیدری شد 
شهرداری منطقه ۸ تهران اعلام کرد که با توجه به آغاز ساخت طرح «خیالستان زندگی» و تعطیلی ایستگاه بی. آر. تی در راستای انجام اقدامات عمرانی، شهرداری منطقه٨، برای سهولت تردد شهروندان این محدوده، اقدام به راه‌اندازی حمل و نقل عمومی رایگان کرده است.

بر اساس این گزارش، شهروندان می‌توانند برای دسترسی به این سامانه، از ایستگاه بی. آر. تی سبلان استفاده کنند. همچنین سرویس «تاکسی ون» رایگان نیز همه‌ روزه از ساعت ٧ تا ٢٠ در حد فاصل ایستگاه شهید حیدری واقع در خیابان شهید حیدری تا ایستگاه سبلان در خیابان شهید فتاحی آماده خدمت رسانی به اهالی خواهد بود.

کسب رتبه نخست ارزیابی مدیریت بحران منطقه۱۱ در شهر تهران 
«نصراله آبادیان» شهردار منطقه۱۱ تهران از موفقیت ستاد مدیریت بحران این منطقه در ارزیابی سه ماهه پاییز ۱۳۹۹ سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران و معرفی این منطقه به عنوان یکی از پنج منطقه برتر در مدیریت بحران دوران کرونا خبر داد.

وی اشاره به فعالیت های ستاد مدیریت بحران این منطقه به خصوص در سال جاری که تمام کشور در جبهه های سلامت و درمان مشغول فعالیت بودند اشاره کرد و گفت: بر اساس شاخص های ارزیابی عملکرد ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران، مجموعه اقدامات پایگاه ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه۱۱ موفق به کسب امتیاز نخست اقدامات در ارزیابی ۶ ماهه ابتدایی سال و سه ماهه پاییز شد و همچنین به عنوان یکی از ۵ منطقه برتر در مدیریت و پیشگیری از بحران در ایام کرونا نیز جزو مناطق برتر اعلام شد.

آبادیان افزود: مدیریت بحران شهرداری منطقه۱۱ در سه حوزه برنامه های ابلاغی ستاد مرکزی، فعالیت های جاری ستاد مدیریت بحران و اقدامات پیشگیرانه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی گفت: برگزاری نشست های فصلی در نواحی و محلات، ثبت دقیق اطلاعات و آمار، پیگیری و اجرای کامل اسناد کاهش خطر پذیری محلات، تعامل با گروه های واکنش اضطراری داوطلبین دوام، فعالیت های ارزیابی و آموزش عوامل اجرایی و دانش آموزان مدارس با مشارکت آتش نشانی و اهدای نشان ایمنی به مدارس ایمن، شناسایی اماکن دارای نقص ایمنی و اموزش و تلاش حداکثری برای کاهش مخاطرات ساختمان های اداری و تجاری، آموزش به سکنه و ذی نفعان و مالکین ساختمان های تجاری و اداری و مسکونی بالای ۱۸ واحد از شاخص های ارزیابی بوده است.

شهردار منطقه ۱۱ تهران،  شناسایی نقاط ایمن ساختمان های پر تردد سطح منطقه، فعالیت های داوطلبانه خانه دوام و جذب حداکثری داوطلبین طرح دوام در دو مرحله، اطلاع رسانی مخاطرات و موارد اموزشی در شبکه های مجازی و پرتابل های شهری به شهروندان برای امادگی مقابله با بحران های غیر قابل پیش بینی و برگزاری جلسات و اجرای اقدامات حوزه پدافند غیر عامل برگزاری های مانور های ویژه پدافند غیر عامل را از دیگر شاخص های ارزیابی عنوان کرد.

به گفته وی، برگزاری مانور های ساعت صفر ویژه بحران های غیر قابل پیش بینی در سطح محلات ویژه اعضای خانه های دوام و ارزیابی تخصصی گروه ها برای رفع کاستی ها و ارتقا گروه ها، پایش مستمر انبار ها و بررسی تجهیزات، تبادل اطلاعات و همکاری با استان معین لرستان برای آمادگی همکاری و انتقال تجارب از دیگر مباحث مهم و شاخص های ارزیابی هستند که منطقه۱۱ موفق به کسب رتبه نخست ارزیابی کیفی شد.

سوگواری برای مرد میدان در قلب طهران
«علی‌محمد سعادتی» از برگزاری ویژه‌برنامه‌های مراسم نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، سردار دل‌ها در قلب طهران خبر داد و گفت: تجدید میثاق با سردار دلاوری که خود را سرباز وطن می‌نامید، محدود به زمان و مکان خاصی نیست و این مردم که به گفته آن شهید بزرگوار، ملت امام حسین (ع) و ملت شهادت‌اند، همواره حرکت در مسیر مجاهدت برای دین و وطن را به اثبات رسانده‌اند.

وی با ابراز خرسندی از حرکت‌های همه‌جانبه و منسجم مردم و دستگاه‌ها در نشان‌دادن میزان ارادت به سردار دل‌ها به جهانیان در ویژه‌برنامه‌های نخستین سالگرد شهادت ایشان افزود: امروز بر کسی پوشیده نیست که این مردم، چگونه با افتخار و سربلندی در پاسداشت خون قهرمانان خود با باوری راستین و اراده‌ای آهنین پابه‌میدان می‌گذارند و در درک و تبیین مجاهدت‌های آنان برای همگان، به‌ویژه نسل‌های آینده می‌کوشند.

شهردار منطقه ۱۲ تهران، ادامه داد: به منظور تبیین مؤلفه‌های مکتب این شهید والامقام، معرفی قهرمان ملی ایران و چهره بین‌المللی جبهه مقاومت با تلاش عوامل اجرایی، به‌ویژه حوزه مقاومت بسیج شهید مهدی عابدینی شهرداری منطقه، مراسم ستاد سردار دل‌ها با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و پروتکل‌های بهداشتی از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ دی‌ماه در میادین اصلی منطقه (بهارستان، خراسان، امام حسین (ع)، شهدا و شوش) در دو نوبت صبح ۷:۴۵ تا ۱۰ و بعد از ظهر ۱۵ تا ۱۷، بدون تجمع برگزار شد.

وی یادآور شد: برگزاری همایش ادبی حرف آخر عشق توسط انجمن ادبی ترنج با موضوع رشادت و شهادت حاج قاسم سلیمانی، پویش قهرمانان مقاومت، مسابقات مجازی نظیر مسابقه کتابخوانی، پخش نماهنگ، پادکست، پوشش گسترده کلیپ و صوت و تصویر حاج قاسم سلیمانی، روزشمار، زیارت مجازی، ختم قرآن، ساخت پروفایل اختصاصی در فضای مجازی، توزیع چند هزار بسته کمک مؤمنانه حاج قاسم به نیازمندان، چسباندن برچسب مرد میدان (ماشین‌نویسی)، نصب و توزیع پوستر، ایجاد فضا برای روشن‌کردن شمع توسط مردم، نصب حجله برای عکس حاج قاسم سلیمانی، ایجاد بنر میثاق با سردار دل‌ها برای امضای مردم از جمله برنامه هایی این منطقه بود.

ثبت خدمات به شهروندان در منطقه ۱۳  
«مجتبی شکری» شهردار منطقه ۱۳ در دومین نشست با دبیران شورایاری محلات با ارائه پیشنهاد تبدیل نشست شورایاری به اتاق فکر محلات گفت: با هم اندیشی  و تعامل، به جای وعده به آینده، با افتخار اعلام کنیم که چه خدماتی را برای رفاه حال شهروندان به نتیجه و ثبت رسانده ایم.

وی با اشاره به پیگیری جدی مساله اراضی ساصد گفت: چنانچه اراضی ساصد آزاد شود بسیاری از کمبود های سرانه منطقه در بخش های مختلف فرهنگی، ورزشی، خدماتی فضای سبز مرتفع خداهد شد.  

شکری با بیان اینکه منطقه پتانسیل بالایی برای انجام کارهای بزرگ دارد تصریح کرد:  شورایاران با مطالبه گری و بیان نیازهای محله خود نقش مهمی در رسیدن محله خود به حد مطلوب و ایده آل شهری دارند.  

وی از دبیران شورایاری محلات خواست تا این نشست ها به جلسات پیشنهاد، نوآوری و اتاق فکر محلات تبدیل شود تا به جای استفاده از افعال آینده، با افتخار اعلام کنیم که چه خدماتی را برای رفاه حال شهروندان به نتیجه و ثبت رسانده ایم.

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران اخبار کنکور مدیریت بحران شهرداری ستاد مدیریت بحران حاج قاسم سلیمانی شاخص های ارزیابی شهرداری منطقه شهرداری تهران شهردار منطقه سردار دل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان، از احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی و وقوع بارش‌های رگباری طی روز پنجشنبه در تمام مناطق استان و اعلام آماده باش مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری، بر لغو مرخصی ها و حضور عوامل امدادی در محل ماموریت های مربوطه تاکید شد.

وی افزود: با توجه به بارش‌های هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان که منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه ها و دهانه پل‌ها شد و با توجه به مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق مذکور به علت رطوبت خاک، مدیریت بحران استان اصفهان با ابلاغ به اداره راهداری شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط، خواستار بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و باسازی سیل بندها، آزادسازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع آوری و هدایت آب های سطحی در معابر و زیرگذرها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها نیز باید مد نظر قرار گیرد.

شیشه فروش با اشاره به تقویت تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری ادامه داد: پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری در محورهای مذکور، پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه های پلیس در جاده ها، حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیور و شبکه های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران از جمله موارد ایمنی است که باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از استقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، پیشگیری و کنترل آب‌گرفتگی در معابر شهری، دهانه پل‌ها و زیرگذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه ها، تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستاهای در معرض خطر سیل نیز باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 749275

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق