Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@23:36:12 GMT

دستکش روی کین در دست یحیی/عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۸۰۸۰

دستکش روی کین در دست یحیی/عکس

احمد نوراللهی کاپیتان سوم سرخ ها و هافبک دفاعی و تخریبچی پرسپولیس در سال های گذشته، در مسابقه دیروز در پستی جلوتر از گذشته به کار گمارده شده بود تا در ترکیب عجیب پرسپولیس بخشی از غافل‌گیری یحیی در مسابقه مقابل سپاهان باشد. تدبیری که البته نگرفت و انتقاداتی را هم برانگیخت. به خصوص که نیمکت نشین کردن مهاجمان اصلی در فاصله چند روز مانده به دربی می‌تواند نشانه ای دال بر بی اعتمادی سرمربی به مهاجمانش تلقی شود و اعتماد به نفس را از آن ها بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روی کین در کتاب خاطراتش از روزی نوشته است که دروازه بان اصلی تیمش در ساندرلند مرتکب اشتباه بد می‌شود و او برای ادب کردنش در تمرین فردا، دستکش های دروازه بانی را به تن می‌کند و از هافبک ها و مهاجمان تیمش می‌خواهد او را با ضربات از راه دور شکست دهند و با چند شیرجه توپ را از زیر طاق بیرون می‌کشد. وی در کتاب خاطراتش نوشته: در آن لحظه فکر می‌کردم که دارم دروازه بان تیمم «کیرن وست» وود را بابت کوتاهی تنبیه می‌کنم اما نمی‌دانستم که او را در مسابقات بعدی از دست خواهم داد.

روی کین سرمربی تیم ساندرلند در فصل ۲۰۱۳-۱۴ دستکش های دروازه بانی را برتن کرد تا این چنین گلر اسکاتلندی اش را تنبیه کند.

کاری که کادرفنی پرسپولیس در قبال مهاجمان تیمش انجام داد، شبیه کاری است که روی کین در مورد گلر تیمش انجام داد. این که در یک صحنه بزرگتر و عمومی تر، بی اعتمادی و عدم اطمینان خود را نسبت به مهاجمان تیمش به نمایش بگذارد.

پرسپولیس در حال حاضر چهار مهاجم در اختیار دارد که مهدی عبدی و آرمان رمضانی بیشترین سهم از مسابقات را به خود اختصاص داده و البته در گلزنی ناکام مانده‌اند. مهدی مهدی خانی هم دقایقی کوتاه فرصت بازی پیدا کرده و در این بین آریا برزگر تقریبا فرصتی برای نمایش توانایی هایش نداشته تا عیارش دست تماشاگران نیز بیاید. اما در شرایطی که این چهار مهاجم تشنه بازی بودند، پرسپولیس مقابل سپاهان بدون حضور آن ها بازی کرد تا وظیفه تهاجمی تیم بیشتر بر دوش امیری، عالیشاه، نعمتی و البته احمد نوراللهی باشد که چندین بار در پوزیشن مهاجم هم قرار گرفت اما مشخص بود که توانایی لازم برای ایفای این نقش را ندارد.

این که در سر یحیی چه میگذشته که به این نتیجه رسیده بر همه نامکشوف است اما حتی اگر قصد او بیدار کردن مهاجمانش از خوابی که مانع از گلزنی آن ها می‌شود، باشد، شاید وقتش حالا و پیش از یکی از حساس ترین مسابقات فصل پرسپولیس نبود. به خصوص که سرمربی سرخ ها مدتی است در نشست های مطبوعاتی هم آفتابی نمی‌شود؛ جایی که حداقل در آنجا می‌تواند کمی به بازیکنان روحیه بیشتری برای جنگ بی رحمانه امسال بدهد.

شاید یکی از روش های عبور از بحران مهاجمان در پرسپولیس، علاوه بر اعتماد به نفس دادن به آن ها، تغییر شیوه بازی سرخپوشان و به کارگیری یک مهاجم مرکزی در سیستم ۴-۲-۳-۱ و همچنین تلاش برای جا انداختن روش جدیدی از بازی که با تو زدن وینگرها پشت مهاجم مرکزی اتفاق خواهد افتاد.

شاید وقتش باشد که یحیی بگوید از آرمان رمضانی انتظار گلزنی ندارد و این بازیکن را در موقعیت تازه ای قرار بدهد. مهاجمانی که می‌تواند در بین مدافعان حریف جایگیری کند و با چرخش هایش برای حمله وران موقعیت سازی کند. این در حالی است که مهدی عبدی هم به نسبت سن و تجربه، در طول مدت حضور در پرسپولیس نمایش بدی از خود نشان نداده و البته مسئله سنی را هم باید برای او در نظر گرفت.

شاید برای اولین بار در تمام این سال ها بود که پرسپولیس بدون حضور مهاجم تخصصی وارد زمین شد.

254 41

کد خبر 1473699

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یحیی گل محمدی باشگاه پرسپولیس لیگ برتر بیستم روی کین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به وقت انتقام در حساس‌ترین بازی‌؛ عیسی به مورایس رسید

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر روز چهارشنبه از ساعت ۱۹:۳۰ تیم فوتبال پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان اصفهان می‌رود.

بیشتر بخوانید: ترکیب احتمالی سپاهان مقابل پرسپولیس

نکته جالب توجه در خصوص تقابل این دو تیم حضور عیسی آل‌کثیر در ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس است. این مهاجم در ابتدای فصل جاری بعد از سه سال حضور در پرسپولیس به دلیل اختلافاتی که با مدیریت باشگاه بر سر تمدید قرارداد داشت، از این تیم جدا شد. این مهاجم ۳۳ ساله بعد از آنکه با پرسپولیس بر سر مبلغ قرارداد نتوانست توافق کند با سپاهان وارد مذاکره شد و در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان راهی اصفهان شد تا لباس طلایی‌پوشان دیار زاینده رود را بر تن کند اما این موضوع تازه شروع دردسرهای این مهاجم بود.

با توجه به قانون سقف بودجه که توسط فدراسیون فوتبال در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر وضع شد، سپاهانی‌ها برای ثبت قرارداد بسیاری از بازیکنان خود از جمله آل‌کثیر با مشکل جدی روبه‌رو بودند و این باشگاه برای استفاده از بازیکنان خود نیاز داشت تا قرارداد بازیکنان خود را اصلاح کند.

آل کثیر در شرایطی در نوزدهم تیر ماه سال ۱۴۰۲ به سپاهان پیوست که مجوز بازی او ۴ ماه بعد یعنی در مهر ماه صادر شد آن هم درحالی که هفت هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته بود. با ثبت قرارداد این مهاجم ۳۳ ساله، آل‌کثیر حالا فرصت این را پیدا کرده بود تا خود را در لباس تیم جدید به اثبات برساند اما شرایط آن‌گونه که این بازیکن خواست پیش نرفت.

بعد از مشکلات پیش آمده برای باشگاه سپاهان در خصوص قانون سقف قراردادها، این تیم اجازه استفاده از چند بازیکن خود از جمله پیام نیازمند، رضا اسدی، رضا شکاری، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان را نداشت. باشگاه سپاهان برای اینکه بتواند جواز استفاده از این بازیکنان را بگیرد قرارداد چند بازیکن خود را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد که آل‌کثیر یکی از این بازیکنان بود. این مهاجم سرانجام بعد از انجام ۹ بازی با لباس سپاهان اصفهان و بعد از ۶ ماه حضور در این تیم از طلایی‌پوشان جدا شد و بار دیگر به پرسپولیس پیوست.

آل‌کثیر بعد از بازگشت به پرسپولیس حالا در بهترین فرم خود قرار دارد. او در ۱۰ بازی اخیر خود توانسته ۷ بار برای قرمزها گلزنی کند. وی بعد از ۱۰ بازی حالا بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل از رقابت‌هاست و در آستانه بازی حساس این تیم با سپاهان به طورحتم امید اول گلزنی قرمزهاست. از طرفی با توجه به حواشی رخ داده در زمان حضور این بازیکن در سپاهان و نحوه جدای وی، آل‌کثیر که این روزها در بهترین فرم خود قرار دارد، فرصت این را دارد تا از سپاهان انتقام بگیرد و ارزش‌های خود را به رخ بکشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228999 برچسب‌ها سپاهان اصفهان

دیگر خبرها

  • باانگیزه‌ترین پرسپولیسی در تقابل با سپاهان
  • امید عالیشاه به بازی بزرگ رسید
  • به وقت انتقام در حساس‌ترین بازی‌؛ عیسی به مورایس رسید
  • بازیکن محبوب اوسمار به بازی بزرگ رسید
  • مورد عیسی آل‌کثیر؛ جذاب‌تر از پرسپولیس - سپاهان
  • به وقت انتقام؛ عیسی به مورایس رسید
  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود! | اگر یحیی مانده بو چنین نتایجی کسب نمی شد
  • داوید رایا یا جوردن پیکفورد؛ چه کسی برنده دستکش طلایی فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس می‌شود؟
  • رضا اسدی برای پرسپولیس تست می‌دهد
  • مهدی لیموچی: شایسته پیروزی برابر پرسپولیس بودیم