Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@15:55:02 GMT

ایجاد شهرک های کشاورزی و صنایع تبدیلی در مراغه

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۸۵۴۱

ایجاد شهرک های کشاورزی و صنایع تبدیلی در مراغه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در دیدار با نماینده شهرستان های مراغه و عجب شیر در ارتباط با مشکلاتی که سرمایه گذاران در زمینه کشاورزی مواجه هستند، اظهار داشت: ساختار فرآیندها برای شروع طرح ها و پروژه های کشاورزی توسط سرمایه گذاران، طویل و بروکراسی پیچیده و پراکنده ای داشته که نیاز به بازبینی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه وجود سامانه پنجره واحد برای شروع کار و دریافت پروانه کسب و کار کافی است ادامه داد: باید فضای کسب کار برای سرمایه گذار داخلی و خارجی بهبود یافته و فرآیند صدور مجوزها تسهیل پیدا کند تا سریعاً سرمایه گذار به مرحله بهره برداری و تولید برسد و این برای کل جامعه مناسب خواهد بود.

تولید 15 درصد تخم مرغ آذربایجان در مراغه

فتحی به توسعه و تولیدات محصولات کشاورزی در شهرستان مراغه اشاره کرد و گفت: مراغه یکی از قطبهای کشاورزی استان بوده و در تولید محصول سیب رتبه اول استان را داراست و حدود 15 درصد تخم مرغ استان در شهرستان مراغه تولید می شود.

وی تاکید کرد: مراغه ظرفیت های توسعه و تولید محصولات کشاورزی زیادی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با صندوق توسعه بخش کشاورزی استان گفت: آذربایجان شرقی جزو معدود استان هایی هست که صندوق توسعه شهرستانی ندارد و دلیل آن نبود یک ساختار تشکیلاتی مناسب است که برای این کار باید ساختار تشکیلاتی و مدیریتی استانی ایجاد شود و شهرستان ها تحت نظارت و مدیریت استان فعالیت کنند.

وی افزود: البته در بعضی استان ها، صندوق های شهرستانی توانسته اند اعتباری از منابع استان جذب کنند.

وی در ارتباط با املاک مازاد در شهرستان مراغه گفت: این زمین ها از محل ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی و در کمیسیون ماده 5 تصمیم گیری و فروخته خواهد شد و ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی صرفاً در راستای تشکیل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی است که 49 درصد آن توسط بخش دولتی و 51 درصد توسط سهامداران صندوق که شامل تعاونی ها و اتحادیه ها می باشد، تامین می شود که در نهایت این 49 درصد نیز به کام سهامداران خواهد بود.

فتحی با اشاره به توسعه گلخانه ها در شهرستان مراغه گفت: حدود 7 هکتار اراضی برای توسعه گلخانه ها اختصاص یافته که با توجه به ظرفیت های این شهرستان مقدار ناچیزی است.

وی با تاکید بر مناسب بودن بستر توسعه گلخانه ها گفت: با جذب سرمایه گذار و تشکیل شهرک گلخانه ای می توان فعالیت در این بستر را گسترش داد و شرکت شهرک های کشاورزی استان بعد از تعیین محل شهرک، اقدامات لازم برای تامین زیرساخت را انجام می دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با صندوق های خرد زنان روستایی در شهرستان مراغه وعده داد و گفت: با تشکیل این صندوق و فراهم کردن ساز و کار اجرایی آن، منابع مالی دولتی تامین خواهد شد و برای توسعه آن حمایت های لازم توسط صندوق توسعه کشاورزی انجام می شود.

فتحی به تشکیل شهرک های صنایع تبدیلی در شهرستان مراغه اشاره کرد و گفت: تشکیل شهرک به این خاطر است که از تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی  جلوگیری شود و هزینه های زیرساخت کاهش یابد، بنابراین نمی توان در یک شهرستان دو یا سه شهرک صنایع تبدیلی ایجاد کرد و در صورت نیاز باید منطقه ای با وسعت بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی آذربایجان شرقی مراغه توسعه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز شهرستان مراغه شهرستان مراغه کشاورزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه

سرهنگ فارسی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی شهرستان مراغه در حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تریلر سفید مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور مقدار ۲۵ تن شکر قاچاق فاقد مجوز به ارزش ۸ میلیارد ریال را کشف کردند و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ فارسی با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند