Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مازوت یا نفت سنگین برشی از برج تقطیر نفت خام است، این ماده ارزان‌ترین ماده سوختنی برای تمام کوره ها، حمام‌ها و تنور نانوایی ها، موتور‌های دیزلی و برخی نیروگاه هاست. مازوت نوعی نفت کوره با کیفیت بسیار پایین به شمار می‌آید، نفت کوره از جمله فرآورده‌های نفتی است که در بسیاری از موتورها، چراغ‌ها، گرمکن‌ها و کوره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین مصرف مازوت سوخت پشتیبان برای نیروگاه است در مواردی که گاز طبیعی موجود نیست. مازوت مضرات فراوانی، چون آلودگی هوا و محیط زیست، ماده‌ای سرطان زا، بروز بیماری‌های تنفسی، قلبی و عصبی، بروز بیماری‌های صعب العلاج و وقوع باران اسیدی را دارد.

مازوت و سایر سوخت‌ها زمانی که آن‌ها را در هوا تنفس یا این‌که آب و غذای آلوده را مصرف کنید و همچنین به هنگام تماس پوست با این مواد، وارد بدن می‌شوند. اگر محل کار یا زندگی شما در نزدیکی کارخانه‌ها و نیروگاه‌هایی باشد که از این سوخت استفاده می‌کنند، مازوت و سایر سوخت‌ها وارد بدن می‌شوند، که می‌تواند برای سلامتی افراد خطرات زیادی از جمله درد قفسه سینه، مشکلات تنفسی، قرمزی چشم داشته باشد.

بیشتر بخوانید

استفاده زیاد از مازوت یعنی تخلف از دستورالعمل

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا سوخت مازوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی پالایشگاه نفت خام کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، ظرفیت تولید روزانه مینی پالایشگاه دهدشت معادل یک هزار و ۴۰۰ تن از نوع بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو و گاز مایع و مازوت سنگین بوده که مازوت تولیدی این پالایشگاه قابلیت مصرف سوختی دارد.

۱۵۰ میلیون دلار اعتبار برای ساخت این پالایشگاه تخصیص یافته است.

این پالایشگاه برای ۱۰۰ نفر اشتغال زایی می کند.

این خبر تکمیل می شود....

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محدود شدن استفاده از سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه‌نامه چه اهمیتی دارد؟
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • کلنگ‌زنی پالایشگاه نفت خام کهگیلویه
  • سهمیه سوخت خودر‌وهای بدون بیمه قطع می شود(+ عکس نامه)
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است